Kuvaile työtehtäväsi asentoja ja liikkeitä, muut arvaavat ammattisi
Seison haara-asennossa, käteni heiluvat rytmikkäästi
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vasen käsi tekee liikettä oikealle tai vasemmalle, oikea käsi näppäilee ja käyttää erilaisia vipuja ja nappuloita. päivä alkaa kyykkäämisella, päivän mittaan katselen myös paljon ylös ja taakse, kuljen edestakaisin, kukaan ei saa häiritä minua ja minulla on oikeus käskeä ulkopuoliset pois tilasta
Kyseessä on ilmeisesti kaivinkoneen tai nosturinkuljettaja.
poistun kohta nukkumaan... kesätyönä/kakkostyönä oli tuo: olen varastossa ja kuljetan trukkia
Vierailija kirjoitti:
Yli enää kävelen ja kumartelen+kyykin paljon, voin myös kontata ja kurkotella, ja kulkea eteenpäin kyyryssä kuin joulupukki. Joskus vietän pidemmänkin aikaa polvillani, joskus astelen ylöspäin ja nostelen käsiäni.
Mulla aika damanlainen homma. Olen somistaja.
Nostan ja kannan monen painoisia taakkoja. Usein muutamia kymmeniä metrejä, kesällä ulkona pidempiäkin matkoja. Välillä itse ponnahdan vasemman jalan varassa vähän korkeammalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli enää kävelen ja kumartelen+kyykin paljon, voin myös kontata ja kurkotella, ja kulkea eteenpäin kyyryssä kuin joulupukki. Joskus vietän pidemmänkin aikaa polvillani, joskus astelen ylöspäin ja nostelen käsiäni.
Mä pyörin niissä tiloissa huomattavasti aikaisemmin kuin sä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vain yksi, mutta hyvin tyypillinen työasento/-tehtävä.
Istun hajareisin ja nostan/lasken vasenta jalkaa usein pitkissä liikkeissä. Vasemmalla kädellä "pesen saavia" samalla kun oikea ojentuu ja koukistuu reiden suuntaisesti sen rinnalla jatkuvasti. Katson takaoikealle noin puolet ajasta. Toisen puolet eteenpäin. Ylävartalo siis saa kivaa kiertoliikettä.
Bussikuski
Työssä on monia eri vaiheita, mutta kuvailen nyt sen ehkä kaikkein oleellisimman.
Kyykistyn työn ääreen, käsi tekee pyyhkivää liikettä, jonka jälkeen se tekee muutaman puristuksen ja alaspäin vedon. Sitten nousen kyykystä ylös ja käsi kurottaa yläviistoon ja ranne tekee kääntöliikkeen. Sitten kyykistyn taas, erään laitteen osa on toisessa kädessäni ja toinen käsi operoi siitä osasta roikkuvia ulokkeita paikoilleen. Nousen kyykystä ja toistan samat liikkeet vielä 5 kertaa. Piakkoin teen pumppaavaa liikettä toisella kädellä. Siirryn eteenpäin toistamaan em liikesarjoja vielä muutaman kerran.
Vierailija kirjoitti:
Koko päivä jalkojen päällä. Ensin tunnin verran säntäilyä paikasta toiseen sisätiloissa ja sitten mahdollisesti seisomista tai askelluksia neliömetrin alueella, niin että kädet toimivat lähes koko ajan riippuen päivästä 1-7 tuntia. Sitten taas säntäilyä ja sitten seisomista käsien toimiessa koko ajan. Näitä toistuu päivän mittaan kertaa x, riippuen kulloisenkin paikallaolon kestosta. Työpäivän pituus on yleensä 8 tai 12 tuntia. Työskentely tapahtuu sisätiloissa.
Kirurgi?
Istun, seison, kävelen, kyykin, konttaan, kumartelen, kurottelen, nostan.
Jaloilla koko päivä, ripeää kävelyä paikasta A paikkaan B. Paikoissa pysähdys, käsillä ja koko kropalla nostoa ylös, sitten alas maahan polvien varaan kyykkyyn, kädet tekee työn, siinä tovi. Sitten taas ylös ja sama homma moneen kertaan. Pari kertaa voi istua jolloin kädet tekevät toistoliikettä. Toisinaan myös äkillisiä juoksuaskeleita.
Vierailija kirjoitti:
Nostan ja kannan monen painoisia taakkoja. Usein muutamia kymmeniä metrejä, kesällä ulkona pidempiäkin matkoja. Välillä itse ponnahdan vasemman jalan varassa vähän korkeammalle.
Koripalloilija!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pyörin niissä tiloissa huomattavasti aikaisemmin kuin sä.
Sitten olet siivooja, mutta mihin jäi lsttioiden moppaus ja inurointi? Tai ehta murtovaras.
Saatan seisoa, kävellä pienellä alueella ja lopulta yleensä seison vasen jalka lattialla ja oikea jalka hieman tuettuna polvi koukussa ja olen epäergonomisessa staattisessa asennossa mutkalla kädet eteenpäin. Askeleeni saattavat olla rauhallisia ja välillä juoksen. Joskus istun tuolilla tai olen kyykyssä/polvillani lattialla kädet ojentuneena eteenpäin.
Silmäni tekevät pyörivää liikettä, epäsäännöllisin väliajoin oikean käteni etusormi painaa jompaakumpaa kahdesta napista. Ympärilläni on kaikkialla nähtävissä rahoja miljoonien arvosta
Läheltä liippaa. Koneenkäytöstä on kyse.