Jos mies on 180/85, onko hän lihava?
On semmoinen salilla käyvä mutta onkohan kuitenkin vähän ylipainoinen?
Kommentit (15)
No jos pelkkää BMI:tä tuijottaa niin onhan tuo lievän ylipainon puolella, mutta jos tosiaan käy salilla ja on terveen mallinen ja massa koostuu muustakin kuin fläsästä, niin tuskin näyttää tai tuntuu epäterveeltä.
No näkeehän sen silmämääräisesti, missä se massa on. Jos se on mahan kohdalla, on mies plösö.
on lihaksikas mies, joten luulisin ettei olis lihava, mutta jotenkin vaan ajattelin onkohan kuitenkin ylipainoa. siis poliisi on ammatiltaan
No voi herranjumala! Käyttäkää niitä aivosolujanne joskus! Tässä diagnostiikkaa lihavuuden määrittämiseen: Onko lihasta ja läskiä missä suhteessa, eli onko korkea rasvaprosentti? Onko rasva missä? Jos se on sisäelinten lähellä eli vatsan seudulla, huono homma. Jos se on aikalailla vain takamuksessa, ei mitään väliä. Millään muulla ei ole väliä. Vähemmän tuhoa aiheuttaa salilla käyvän 85kg massa, kuin korkean rasvaprosentin 65kg löllykkä. Ja mitä rankemmin treenaa salilla, sitä enemmän paino kasvaa.
oma mies 178cm ja 89kg, rasvaprosentti siinä 10-12%. Että ei nyt missän kisakunnossa, mutta semmonen normaalia hoikempi, lihaksikas mies :)
Siis sä ap tunnet tän miehen, olet nähnyt hänet. Etkö osaa jo sillä perusteella sanoa onko hän mielestäsi normaalipainoinen? Mihin tarvitset meidän muiden mielipiteitä asiassa??
Jos kerran tunnet miehen niin helppo nähdä onko ylipainoinen. Pelkkä paino ei kerro vielä mitään sillä lihakset painavat läskiä enemmän. Kuten aiemmin joku kirjoitti niin vilkaisu keskikehoon kertoo paljon enemmän.
Harvemmi nuo poliisisedät kuitenkaan mitään lihaskimppuja ovat.
Joo, käyvät salilla jne, mutta rasvaakin on rutkasti. Aniharvalla verisuonet pinnassa.
Olen 181cm ja 85kg vähän vyötäröllä ylimääräistä, 82kg olisi hyvä.
Ei kuulosta lihavalta.
Minun mieheni on 185/75m, ja hän on hoikka. 10 kiloa painavampana olisi vielä ihan normaalipainoinen.
Tuskin on. Mieheni on 170/85, ja on lääkärin mukaan lievästi ylipainoinen.