Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ajanut teininä kerran humalassa autolla

Vierailija
23.06.2013 |

Juonut usein ja aina räkäkännejä, mennyt humalassa kouluun, yrittänyt itsaria, harrastanut irtosuhteita jne. Mitä ajatuksia tämä herättää? Olenko yhteiskunnan kuona-ainesta (viitaten kalajoki-ketjuun) tai ajatteletko että minun olisi pitänyt kuolla rattijuopumuksen takia?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tyytyväinen ettei mitään sattunut sillä monia humalassa ajaneita on vammautunut pysyvästi. Älä enää aja juovuksissa.

Vierailija
2/22 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 13:51"]

Mitä ajatuksia tämä herättää?

[/quote]

Vastaus kysymykseesi. Herättää ajatuksen lapsuudestasi. Aina ei niin ole, mutta sen verran usein näissä taustalla että se ajatus tulee mieleen. Ja kun olet päässyt eroon lapsuudenperheestäsi eli muuttanut pois kotoa heti kun on ollut mahdollista, olet saanut pikkuhiljaa kasvaa normaaliksi.

Kaikista ei siihen ole vaan monet jäävät sinne Esson baariin kuten vanhempansa.Jos olet yksi näistä monista, onneksi olkoon harvinaisesta sinnikkyydestä.

Jos taas vanhempasi olivat kaikin puolin kunnollisia ja lapsuus OK, ajattelen: jotain oireilit teini-ikäisenä, koska tuskin kukaan jolla kaikki on kunnossa, tekisi noin?

Ainoa mitä ihmettelen, on miksi kysyt noita täällä? Saako täällä asiallisia vastauksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalassa ajamiseen suhtaudutaan nykyään tuomitsevammin kuin ennen, mikä on hyvä asia.

Ennen oli hurjempi meno ja se jakaantui tasaisemmin sosiaaliluokittain. Ja liikennemäärätkin ovat kasvaneet. Tai sitten vain luulen noin, koska asuin nuorena snobialueella, jossa suuri osa toilaili teineinä oikein kunnolla (meillä taisi olla kapinafiilis konservatismia kohtaan...). Mutta kaikki silti olettivat itseltään ja toisiltaan korkeasti kouluttautumista ja kunnollista aikuiselämää.

Sä ap olet vielä nuori... odotahan kun on kulunut 25-30 vuotta omasta teini-iästä, ja omat lapsesi alkavat olla teinejä. Ei enää tulisi mieleenkään määritellä jonkun identiteettiä muinaisen teini-iän mukaan :)

Mutta uskon, että nykyään on toisin, ja porukan käytös on enemmän jakaantunutta jo nuorena. Koska maailmassa on vaaroja nykyään enemmän, vanhempien on pakko vahtia jälkikasvuaan paljon tarkemmin kuin ennen. Meidän aikanamme teinit saivat rellestää täysin yksin viikonloput, kun vanhemmat olivat aina purjehtimassa / ulkomailla / mökillä... ei onnistuisi enää. :)

Vierailija
4/22 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sä ihan pohjasakkaa olet! Hyi hitto. Kunnon mies ei sua huolis. Toivottavasti sulla ei ole lapsia

Vierailija
5/22 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 13:56"]

No kyllä sä ihan pohjasakkaa olet! Hyi hitto. Kunnon mies ei sua huolis. Toivottavasti sulla ei ole lapsia

[/quote]

Pohjasakkaa 15 vuotta sitten tapahtuneiden takia?:) 2 lasta löytää ja melkoisen täydellinen mieskin.

Vierailija
6/22 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen heitti heti sen ekan kiven. Mitähän senkin tunnolla on, mitä ei kehtaa tunnustaa. Mulla samoja syntejä.

Vierailija
7/22 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsi kuoli ajoradalle. Minusta sinut kuuluisi laittaa hoitoon, on täysin eri pallopeli kun puhut irtosuhteista ja kännisenä liikkumisesta. Kuulut niihin joita pelkään, surullista että tuskin edes ymmärrät mitä tarkoitan. Minä häpeisin läheisiäni jotka ajaa kännissä, ilmoittaisin poliisille.

Pettämiset on yksityisasia kun taas känniajaminen on yhteiskunnallinen. Se ei ole vain sinun asia vaikka sinä ajat, vaan se on kaikkien tiellä liikkujien turvallisuutta. Et ehkä tätä ymmärrä ennenkö oma lapsi kuolee jonkun ihmisen ajotavan takia.

Vierailija
8/22 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, hoitoon ratista joka tapahtui 15 vuotta sitten?

Vierailija
9/22 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen minäkin ollut!
Yli 10v sitten.

En siis heitä kiviä :)

Vierailija
10/22 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ihan samanlainen, nykyään en ikinä enää tekisi mitään noista.

Vierailija
11/22 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juonut usein ja aina räkäkännejä, mennyt humalassa kouluun, yrittänyt itsaria, harrastanut irtosuhteita jne. Mitä ajatuksia tämä herättää? Olenko yhteiskunnan kuona-ainesta (viitaten kalajoki-ketjuun) tai ajatteletko että minun olisi pitänyt kuolla rattijuopumuksen takia?

[/quote]

valitettavasti olet sitä osaa yhteiskunnasta, jonka ei pitäisi levitellä kehnoja geenejään tekemällä jälkeläisiä, kuolemaa en sentään toivo mutta jos yrittäisit olla lisääntymättä....

Vierailija
12/22 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 14:10"]

[/quote]

valitettavasti olet sitä osaa yhteiskunnasta, jonka ei pitäisi levitellä kehnoja geenejään tekemällä jälkeläisiä, kuolemaa en sentään toivo mutta jos yrittäisit olla lisääntymättä....

[/quote]

2 lasta löytyy :) Ajatteletko ettei ihminen voi muuttua ja olla vanhempana erilainen kuin omat vanhemmat olivat?

Vierailija
13/22 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ihminen voi tehdä mitä vaan ja kumota tekonsa sanomalla, että hei, siitä on 10-15v aikaa

Paska akka olet, ihan sama milloin olet tekosi tehnyt. Ei tekemisiä saa pois pyyhittyä.

Vierailija
14/22 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samma här. Paitsi että tosiaan mulla ei ole koskaan ollut edes korttia, ja humalassa olen ajanut. Ei tosin ihan missään vilkkaalla tiellä tietenkään. Jälkeenpäin mietittynä olis voinut jättää nuo asiat tekemättä, mutta minkäs enää voit. Ketään ei onneksi sattunut.

Vierailija
15/22 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 14:17"]

Eli ihminen voi tehdä mitä vaan ja kumota tekonsa sanomalla, että hei, siitä on 10-15v aikaa

Paska akka olet, ihan sama milloin olet tekosi tehnyt. Ei tekemisiä saa pois pyyhittyä.

[/quote]

No ei se nyt ihan noinkaan mene. Minä olen ainakin kasvanut nuoruuden vuosistani henkisesti. Sieltä löytyy asioita joita tänä päivänä en enää tekisi. Ehkä kaikilla ei ole näin, mutta veikkaan että suurimmalla osalla ainakin on. Eikä niillä virheillä todellakaan ylpeillä.

Vierailija
16/22 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vänkyttäkö. Tehty mitä tehty, pois sitä ei saa ja se kulkee teidän mukana hautaan asti.

Minä halveksin teitä.

Vierailija
17/22 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jokainen tässä ketjussa aloittajan tuominnut on puhdas pulmunen eikä koskaan, ikinä, ole tehnyt mitään kaduttavaa tai lainvastaista, niin pitäiskö meidän ihan porukalla nyt kivittää ja haukkua kaikki ne jotka kehtaavat myöntää tehneensä elämänsä aikana asioita joista eivät ole ylpeitä?

Äärimmäisen harva meistä voi katsoa menneisyyteensä ja sanoa, ettei kadu mitään tekemäänsä. Ne jotka oppivat noista tilanteista, ovat fiksuja.

Vierailija
18/22 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 14:31"]

Koska jokainen tässä ketjussa aloittajan tuominnut on puhdas pulmunen eikä koskaan, ikinä, ole tehnyt mitään kaduttavaa tai lainvastaista, niin pitäiskö meidän ihan porukalla nyt kivittää ja haukkua kaikki ne jotka kehtaavat myöntää tehneensä elämänsä aikana asioita joista eivät ole ylpeitä?

Äärimmäisen harva meistä voi katsoa menneisyyteensä ja sanoa, ettei kadu mitään tekemäänsä. Ne jotka oppivat noista tilanteista, ovat fiksuja.

[/quote]

Mussun mussun. Ajetaan vaan kännissä, jaetaan pillua ja tehdään itsareita!  Sehän on hienoa. Makeeta mennä kännissä kouluun ja vetää ranteet auki.

Ja voi miten ihana äidin joku lapsi tuosta saa

Vierailija
19/22 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 14:34"]

[/quote]

Mussun mussun. Ajetaan vaan kännissä, jaetaan pillua ja tehdään itsareita!  Sehän on hienoa. Makeeta mennä kännissä kouluun ja vetää ranteet auki.

Ja voi miten ihana äidin joku lapsi tuosta saa

[/quote]

Kyllä, väitän että lapsillani on ihana äiti. Huolimatta siitä mitä olen joskus tehnyt. Tekemisistäni huolimatta väitän että olen jopa ehkä parempi äiti kuin keskiverto palstamamma, kiitos pitkän terapian :) Pakko kysyä vielä, että luuletko tosiaan että olen tehnyt noita asioita sen takia, että se oli makeeta?

Vierailija
20/22 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 14:17"]

[/quote]

Ei tietenkään voi enkä sitä edes yritä. Usko tai älä, mutta minä jos kuka olen syyllisyyttä teoistani tuntenut. Paljon muustakin kuin mitä edes kerroin. Jos joskus törmään samanlaiseen teiniin / aikuiseen joka on samoja asioita tehnyt niin ensimmäiseksi en kivitä vaan mietin että MIKSI.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan