Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joille aina sanotaan että olet väärällä alalla?

Vierailija
26.07.2020 |

Nautin työstäni ja työni on voimauttavaa. En itse pystyisi kuviteelemaan itseäni muuhun työhön kuin istumaan kassalla ja hyllyttämään tuotteita sillä pidän siitä todella todella paljon. Silti jatkuvasti työkaverit ja jopa esimies jaksaa sanoa minulle että ala on minulle väärä. Monien mielestä olen fyysisesti liian heikko, liian henkinen ja liian sosiaalinen. Tosin vastaavanlainen piikittely alkoi jo oikeasta koulusta. Silloin ihan ensimmäinen joka asiasta sanoi että kaupan ala on minulle väärä oli opo jonka mielestä minun olisi ennemmin pitänyt hakea lukioon ja sen jälkeen opiskella jokin taide ala. Opo vetosi useisiin kyselyihin sekä persoonallisuus ja ammatinvalinta testeihin joita meillä oppilailla oli koko yläasteen ajan teetetty. Minä kuitenkin tiesin että tulen köyhästä perheestä eikä minulla olisi ollut varaa lähteä opiskelemaan lukioon saati sitten harrastuneisuutta pohjaksi työllistyä taidealalle. Joten tein oman pääni mukaan niin kuin järki ja tunteet yhdessä sanoin, opiskelin asiakaspalvelun merkonomiksi, työllistyin ja olen nauttinut itse työstäni. Ainoa pettymys on ollut tuo että piikittely väärästä alasta on edelleen jatkunut opintojen jälkeen siellä työpaikalla.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Minulle on taitojeni ja mielenkiinnon kohteideni takia ehdoteltu paria-kolmea alaa, jotka ovat hyvin kaukana nykyisestä koulutuksestani. Mutta olen aina halunnut pitää työt "vain" töinä, joita ei tarvitse tuoda kotiin. Ja harrastaa ja opiskella niitä kiehtovia asioita ihan ilokseni. En kadu uravalintojani, vaikka teoriassa minussa olisi potentiaalia johonkin (kanssaihmisten mielestä) hienompaan.

Vierailija
2/12 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuvittele olevasi jossain asemassa joka pakottaisi sinut yhtään mihinkään. Aloita päiväsi pukeutumalla ja syömällä aamupalasi ja nukahda illalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kuvittele olevasi jossain asemassa joka pakottaisi sinut yhtään mihinkään. Aloita päiväsi pukeutumalla ja syömällä aamupalasi ja nukahda illalla.

Öh... ?

Vierailija
4/12 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jokainen testi tarjoaa opettajan ammattia. Yksi tarjosi tutkijan ammattia. Olen kouluttautunut taidealalle ja teen täysin toisenlaisen alan töitä nykyään. Pääsin nuorena ja kokemattomana opiskelemaan taidealaa. Harmittaa vieläkin! Se olisi ollut hyvä harrastus mutta ei ole leipää tuova ammatti.

Vierailija
5/12 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle jokainen testi tarjoaa opettajan ammattia. Yksi tarjosi tutkijan ammattia. Olen kouluttautunut taidealalle ja teen täysin toisenlaisen alan töitä nykyään. Pääsin nuorena ja kokemattomana opiskelemaan taidealaa. Harmittaa vieläkin! Se olisi ollut hyvä harrastus mutta ei ole leipää tuova ammatti.

Minulle testit tarjoaa ammatteja joilla ei elätä itseään vaan eläisi tukien ja lahjusten varassa. Kirjailija. Ehkei. Näyttelijä. Ehei. Elokuva ala. Nejjei. Taidemaalari. Ei sinne päinkään. Muusikko. No ei. Laulaja. Eip. Kuvataiteen opettaja. Ei ja vielä kerran ei. Luovan taiteen opettaja. Eijei ja ei.

Vierailija
6/12 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajana kuulema pitäisi olla. Monesti myös ehdotettu kriisipalvelua nuorille joku auttavan linjan työntekijä. Ei musta ois. Ehkä oon empaattinen ja osaan kuunnella mutta kyllä lapsiin kohdistuvat rikokset saa mut niin raivon valtaan etten pystyisi pysymään tyynenä tai jos voisinkin niin yöuneni ainankin menettäisin. Nykyinen ala ihan hyvä. Tekemisissä ihmisten kanssa mittei vastuuta muista kuin itsestä

Vierailija
7/12 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sanottu että mun pitäs olla prostituoitu.

Vierailija
8/12 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit tykätä olla kassalla? Mitä iloa siitä saat? En kysy ilkeilläkseni vaan oon iloinen että tykkäät työstäsi, haluaisin vaan kuulla enemmän.

Vierailija
9/12 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sanottu että pitäisi olla eläinlääkäri tai eläintenhoitaja. Ehkä pidän eläimistä, mutta pidän myös nykyisestään työstäni toimistossa kaukana eläimistä ja ulkoilmasta.

Vierailija
10/12 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voit tykätä olla kassalla? Mitä iloa siitä saat? En kysy ilkeilläkseni vaan oon iloinen että tykkäät työstäsi, haluaisin vaan kuulla enemmän.

Joka päivä kohtaa uusia ihmisiä ja useimmat asiakkaat ovat tyytyväisiä ja hyvällä tuulella. Silloin se hymy tarttuu itseenikin.

Ap

Vierailija
11/12 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompa törkeästi sanottu. Kai sanoit sille takaisin?

Ap

Vierailija
12/12 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ompa törkeästi sanottu. Kai sanoit sille takaisin?

Ap

Otin sen kohteliaisuutena. H u o r a than on yleensä pantavan näköisiä. Sitäpaitsi ammattihan sekin on siinä missä mikä tahansa muukin. Ei vaan ole mun juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan