Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heh, siskoni väiti että ole hänelle kateellinen :D

Vierailija
23.06.2013 |

Mistäköhän? Hällä on ukko joka on yhtä paksu kuin pitkä eikä hoida lapsia kuin ihan pakosta, talo joka on viiden vuoden asumisen jälkeen niin huonossa kunnossa että siitä ei todellakaan saa omiaan pois; toinen kylppäri on nyt ollut pois käytöstä n. 2v vesivahingon vuoksi ja heillä ei ole varaa laittaa sitä kuntoon, lainaa tuosta talosta niin että eivät kunnolla pysty maksamaan sitä (ukon osuus onkin jo ulosmitattu kun meni firma konkkaan), Kumpikin heistä on hamstraajia ja se näkyy sekä talossa että pihalla. 2 lasta joista toisella on sosiaalisien tilanteiden ongelmia (ei varisnaista diagnoosia) ja hän on käynyt n. 5v lähtien sekä psykalla ja PeNessä eipä ole paljoa auttanut (nyt on 12v). ja toinen lapsista on jatkuvasti isovanhemmilla hoidossa silloin kun ei ole vuoropäikyssä koska siskoni kiertää markkinoita etc myyden tavraa....

Mulla; mies joka tekee kaikkensa perheen eteen, asutaan ihan tilavassa asunnossa vuokralla (omaa ei kannata ostaa koska tälläistä asuntoa ei saada samoilla as. kustannuksilla, laskettu moneen kertaan pankissakin), 3 lasta joila ei ole mitään ongelmia kuin tavan uhmat yms. Päästään matkustelemaan sekä harrastetaan autoja.

Joten mistä olisin kateellinen siskolleni??????

Korkeintaan siitä että että vanhemmat hoitaa hänen lapsia usemmin kuin meidän. Mutta siitäkin olen enimmäkseen huolissni vanhempiemme vuoksi kun eivät ole enään mitää nuoria. Jos mumma sanoo ei niin siskoni syyllistää häntä että sitten heillä ei ole rahaa jos hän ei pääse markkinoille tms. ja siis lasten isähän ei hoida koska hänellä on muitakin kiireitä....

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen lause vahingossa tuplasti...

20

Vierailija
22/41 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 11:40"]

"kysyin hältä ihan nätisti että eikö hän ole miettinyt tuota lastenhoitoasiaa vanhempiemme kannalta? Että voisiko joku joku muu hoitaa välillä? Itse en voi kuin joskus koska asumme n. 200km päässä kotikylästä"

"Olen ollut apuna siivoamasa, kämppä oli siisti 3 pv ja sitten taas kuin pommin jäljiltä. Ottanut lapset meille viikonlopuiksi etc... "

Tarkoitatko, että siskosi asuu lähellä vanhempiasi, jossain siellä 200 km:n päässä? Ja silti voit ajella hänen luokseen ensin siivoamaan ja sitten heti kolmen päivän päästä uudestaan vain todetaksesi, että koti on taas sekaisin?

Ensin kirjoitat, että et voi hoitaa lapsia kovin usein, kun asutte niin kaukana, mutta toisessa kommentissa nostat omaa sädekehääsi sanomalla, että kuitenkin viikonloppuisin hoidat siskosi lapsia.

Taitaa ap:n juttu olla vaan "hauska" sunnuntaistoori.

Jos olet ollut hänellä siivoamassa, miksi heti kolmen päivän päästä olet ajanut tuon matkan uudestaan

[/quote]

Mulla sattui olemaan tuolloin kesälomaa jota vietin myös vanhempiemme luona talkoissa! Ja en enää ole ottanut lapsia meille kun en minäkään JAKSA. Mutta sanoin sen suoraan että nyt ei käy, lapset oli silloin olleet meillä 4 vkl putkeen...Siitäkin sisko otti nokkiinsa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän että siskollani on huonosti asiat muuta SILTI EN OLE KATEELLINEN!!!!!!!!

ja ei voi aina auttaa kun toinen ei edes ITSE yritä auttaa itseään tai perhettään....

Mutta ainahan AV:lla AP on se ongelma ei kukaan muu....

Vierailija
24/41 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 11:29"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 11:23"]

voi kuule, olen jo vaikka kuin paljon auttanut siskoani. Olen ollut apuna siivoamasa, kämppä oli siisti 3 pv ja sitten taas kuin pommin jäljiltä. Ottanut lapset meille viikonlopuiksi etc... Mutta koska kiittämättömuus on palkka niin ei jaksa enää...

Mä en tajua miksi siskoni ei HAE itsellen apuja, hänellä kun on elämänhallinta ihan hukassa???? Ja siis siskoni tietää tuon itsekkin, vitsilee sillä yms....

[/quote]

Mitä apuja mielestäsi on saatavilla ja haettavissa? Ihan mielenkiinnosta kysyn?

[/quote]

Siskoni on aikasemmin saanut apuja elämänhallintaan nuorempana ihan kunnalliselta psykalta, tosin en nyt muista tuliko se PeNen puolelta vai terveyskeskuksesta mutta kuitenkin. Ja on hälle nytkin niitä tarjottu mutta kun ei käy siskoni aikatauluun.

[/quote]

Niin, sellaista se on se aikuisen elämä. Aina ei voi osallistua edes itsensä kuntoutukseen, koska täytyy pitää niin monesta muusta asiasta huolta.

Mitenkäs on oman persoonasi laita? Ainakin näiden kirjoitusten perusteella tulee sellainen näkemys, että tarvitsisit jonkinlaista terapiaa: ilmiselvästi olet jostain lapsuuden jtuista siskollesi katkera ja kateellinen, tälläkin hekellä olet kateellinen vanhempiesi läsnäolosta perheessä. Sinun täytyy kovasti korostaa sitä, että et voi mitenkään olla siskollesi kateellinen, vaikka on paljon normaalimpaa olla sisaruksilleen kateellisia ties mistä syistä. Normaali ihminen tiedostaa kateellisuutensa ja osaa nauraakin niille.

Toinen asia on, mihin sinun pitäisi hakea apua, on se, että tuttut tietävän kaiken siskosi apujen tarpeesta ja mitä hän pitäisi elämälleen tehdä. Besserwissereillä ei ole mikään kovin vahva oma persoonallisuus. Kannattaisi hakea sitä apua, ennen kuin päsmäröit ne omat lapsesi.

Vierailija
25/41 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 11:08"]

Mites se sanonta nyt menikään: Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa..

[/quote]

Niin, koiraa voi kepillä hakata vaikkei se mitään tekisi. Sanonta kertoo vaan siitä että tuo hakkaaja on ensimmäinen kivenheittäjä! Tottakai se jota kepillä hakkaa, ärähtää. Kokeile! :D

Vierailija
26/41 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 11:09"]

Suomalaisen kansanluonteen ongelma ei ole kateus vaan aiheeton kateudesta syyttäminen.

[/quote]

Tulee heikosta itsetunnosta ja vertailusta.

Minulla on sisarrus jonka emäntä ei vaan käsitä että olen häntä 10 vuotta vanhempi ja minulla on enempi omaa haalittuna kuin hänellä. Hän vertaa ja voi huonosti. Eikä vaan ymmärrä ajatella että hänelläkin on tässä minun iässä enempi kuin hänellä nyt, ihan sama se minulla on.

Vierailija
27/41 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut teininä kateellinen siskolleni monestakin asiasta, materiaalisista kylläkin en henkisistä.

Ja tiedän että kateus kuuluu ihan normaaleihin tunteisiin, mutta nyt olikin kysymys siitä että MISTÄ mä nyt tällä hetkellä olisin kateellinen?????

Vierailija
28/41 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 11:53"]

Olen ollut teininä kateellinen siskolleni monestakin asiasta, materiaalisista kylläkin en henkisistä.

Ja tiedän että kateus kuuluu ihan normaaleihin tunteisiin, mutta nyt olikin kysymys siitä että MISTÄ mä nyt tällä hetkellä olisin kateellinen?????

[/quote]

Lapsuuden (kuvitelluista) kokemuksista. Sieltä se kateus kumpuaa. Kateudessahan onkin se, että kadehdittavan kohteella ei tarvitse olla mitään konkreettista kadehtittavaa. Todennäköisesti olet/saatat olla kirjoitustesi perusteella kateellinen esim. seuraavanlaisita seikoista:

Vanhempien läsnäolosta siskosi elämässä, koska nämä asuva lähempänä toisiaan kuin sinä ja sinun lapsesi.

Siskosi lapsilla on todennäköisesti läheisempi suhde vanhempiisi kuin sinun lapsillasi, koska vanhempasi hoitavat näitä lapsia.

Siskollasi voi myös olla itsellään läheisempi suhde vanhempiisi, kun uskaltaa ja voi jopa kiukutella vielä vanhemmilleen. Sinä ehkä koet, että et voi näyttää vanhemmillesi kielteisiä tunteita.

Siskosi saa paljon huomiota samoin hänen lapsensa heidän terpeidensa takia. Huomio kuin huomio, kadehtia tätä sopii.

Sisko uskaltaa jättää kämpän siivoamatta. Voi olla suurikin kateellisuuden kohde, että joku voi elää niin, jos itse kokee, että kaiken pitää olla tiptop.

Kadehdittava saattaa löytyä myös siskosi uskalluksesta pyytää apua. Kaikkihan eivät uskalla tuoda omia tarpeitaan esiin.

Kadehtia voi myös siskon "omaa aikaa". Hänhän käuy niillä messuilla myymässä tavaroita.

Myös saamattomasta miehestä voi löytyä kadehdittavaa: saamaton mies ei osallistu niin paljon, joten siskosi saa tehdä enemmän kotona itsenäisiä päätöksiä kuin sinä.

Vierailija
29/41 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 11:45"]Ja en enää ole ottanut lapsia meille kun en minäkään JAKSA.

[/quote]

Ei tällainen käy päinsä, ap. Kyllä sinun on jaksettava vaikka hampaat irvessä, muutenhan olet ihan kuin siskosi. Terve aikuinen jaksaa, ja jos et ole terve, hae apua.

Vierailija
30/41 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 11:27"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 11:15"]

Voi teitä!!!!!

Koska teillä ei ole muuta kommentoitavaa kuin kirjoitusvirheet niin olkaa sitten vaikka ihan hiljaa....

Mulla on vakiduuni vaikka en olekaan ylioppilas kuten siskoni, samoin ukolla on vakkariduuni vaikka ei olekaan käynyt kuin peruskoulun.

Tää kateellisuus siskoltani tuli ilmi kun kysyin hältä ihan nätisti että eikö hän ole miettinyt tuota lastenhoitoasiaa vanhempiemme kannalta? Että voisiko joku joku muu hoitaa välillä? Itse en voi kuin joskus koska asumme n. 200km päässä kotikylästä. Siskoni siis suuttui minulle tuosta kysymyksestä.

Tajuan kyllä, että heillä ei mene kauhean hyvin ja tajuan, että ihan taatusti rassaa raha-asiat yms. Mutta kuinka vaikeeta se on sanoa ääneen eikä verhota sitä muuhun? No, tuossa perheessä ei mitään saa puhua ulospäin joten siihen nähden ymmärrän....

[/quote]

Luitko kirjoituksia ollenkaan? Vain yhdessä mainittiin kirjoitusvirheet. Muut eivät tekstin laatuun puuttuneet. Miksi siis puhut monikossa?

Tuo lasten hoito on vanhempiesi ja siskosi välinen asia. Totuus on se, että jos asut 200 km päässä, niin totuutta et tästäkään asiasta tiedä. Jos vanhempasi eivät jaksa, niin se on heidän asiansa sanoa siitä, ei sinun. suurin sa isovanhemmista haluaa osallistua mahdollisimman paljon lastenlastensa hoiton ja kasvatukseen, joten todenäköisesti tuo vanhemmillesi sisältöä elämään.

Jos taas todella rakstat siskoasi ja välität hänestä, niin tuo 200km ei ole matka eikä mikään mennä viikonlopuksi kylään ja auttaa siinä lastenhoidossa. Lopultahan on kyse lasten parhaasta ja siitä, miten tuetaan sitä vanhempaa vanhemmuudessaan, jolle on päävastuu kasvatuksesta jäänyt. Näinhän osoittaisit konkreettisesti sen, että vanhempiesi ei tarvitse ainoana suvussa olla siskoasi auttamassa.

Kun kerran teillä riittää aikaa matkusteluun ja sinulla on osallistuva mies, niin voit jopa luopua jostain matkasta ja teillä loppuperhe lähtee matkalle, sinun lähtiessä siskosi lapsia hoitamaan. Tämä voi sitten myös toimia esimerkkinä sille siskosi miehelle.

[/quote]

Puhuit TOISESTA kylppäristä. Eli sitä toista joka on todettu käyttökelvottomaksi ei siis tarvita. Montako kylppäriä itselläsi on?

Mitä tulee lämpötilaan OK- talossa niin meillä talvipakkanen joskus tiputtaa lämmön alakerrassa +5 asteeseen. Vartin lämmitys takassa ja huoneet on lämpösenä. Tätä se on Suomessa joskus talonlämmitys, hyvä se on huudella kerrostalosta kun ei ole omaa kokemusta lämmittämisestä, niiden eri muodoista tai edes siitä kun kilpailuttaa eri sähköyhtiöitä.

Minusta sinä et ole valmis ok- talo asumiseen tai muuhunkaan jossa otat lainaa kotiasi varten. Vaikka olisi kerrostalossa se koti. Et tunnu ymmärtävän käsitettä koti: siinä ollaan vuosikymmeniä, remontit voi odottaa. Varsinkin jos sillä ei ole kiire, kuten silloin jos on kaksi vessaa. Ei meilläkään ole varattuna jossain rempparahaa. Vaadit kohtuuttomia nyt konkurssin tehneeltä perheeltä.. :(

9

Vierailija
31/41 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 11:27"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 11:15"]

Voi teitä!!!!!

Koska teillä ei ole muuta kommentoitavaa kuin kirjoitusvirheet niin olkaa sitten vaikka ihan hiljaa....

Mulla on vakiduuni vaikka en olekaan ylioppilas kuten siskoni, samoin ukolla on vakkariduuni vaikka ei olekaan käynyt kuin peruskoulun.

Tää kateellisuus siskoltani tuli ilmi kun kysyin hältä ihan nätisti että eikö hän ole miettinyt tuota lastenhoitoasiaa vanhempiemme kannalta? Että voisiko joku joku muu hoitaa välillä? Itse en voi kuin joskus koska asumme n. 200km päässä kotikylästä. Siskoni siis suuttui minulle tuosta kysymyksestä.

Tajuan kyllä, että heillä ei mene kauhean hyvin ja tajuan, että ihan taatusti rassaa raha-asiat yms. Mutta kuinka vaikeeta se on sanoa ääneen eikä verhota sitä muuhun? No, tuossa perheessä ei mitään saa puhua ulospäin joten siihen nähden ymmärrän....

[/quote]

Luitko kirjoituksia ollenkaan? Vain yhdessä mainittiin kirjoitusvirheet. Muut eivät tekstin laatuun puuttuneet. Miksi siis puhut monikossa?

Tuo lasten hoito on vanhempiesi ja siskosi välinen asia. Totuus on se, että jos asut 200 km päässä, niin totuutta et tästäkään asiasta tiedä. Jos vanhempasi eivät jaksa, niin se on heidän asiansa sanoa siitä, ei sinun. suurin sa isovanhemmista haluaa osallistua mahdollisimman paljon lastenlastensa hoiton ja kasvatukseen, joten todenäköisesti tuo vanhemmillesi sisältöä elämään.

Jos taas todella rakstat siskoasi ja välität hänestä, niin tuo 200km ei ole matka eikä mikään mennä viikonlopuksi kylään ja auttaa siinä lastenhoidossa. Lopultahan on kyse lasten parhaasta ja siitä, miten tuetaan sitä vanhempaa vanhemmuudessaan, jolle on päävastuu kasvatuksesta jäänyt. Näinhän osoittaisit konkreettisesti sen, että vanhempiesi ei tarvitse ainoana suvussa olla siskoasi auttamassa.

Kun kerran teillä riittää aikaa matkusteluun ja sinulla on osallistuva mies, niin voit jopa luopua jostain matkasta ja teillä loppuperhe lähtee matkalle, sinun lähtiessä siskosi lapsia hoitamaan. Tämä voi sitten myös toimia esimerkkinä sille siskosi miehelle.

[/quote]

Puhuit TOISESTA kylppäristä. Eli sitä toista joka on todettu käyttökelvottomaksi ei siis tarvita. Montako kylppäriä itselläsi on?

Mitä tulee lämpötilaan OK- talossa niin meillä talvipakkanen joskus tiputtaa lämmön alakerrassa +5 asteeseen. Vartin lämmitys takassa ja huoneet on lämpösenä. Tätä se on Suomessa joskus talonlämmitys, hyvä se on huudella kerrostalosta kun ei ole omaa kokemusta lämmittämisestä, niiden eri muodoista tai edes siitä kun kilpailuttaa eri sähköyhtiöitä.

Minusta sinä et ole valmis ok- talo asumiseen tai muuhunkaan jossa otat lainaa kotiasi varten. Vaikka olisi kerrostalossa se koti. Et tunnu ymmärtävän käsitettä koti: siinä ollaan vuosikymmeniä, remontit voi odottaa. Varsinkin jos sillä ei ole kiire, kuten silloin jos on kaksi vessaa. Ei meilläkään ole varattuna jossain rempparahaa. Vaadit kohtuuttomia nyt konkurssin tehneeltä perheeltä.. :(

9

[/quote]

heillä on toinenkin kylppäri kellarissa JOSSA on hometta!

Heillä ei myöskään ole mitään takkaa vaan ilmalämpöpumppu joka on liian pieni teholtaan tuohon taloon sekä SUORA sähkölämmitys. Maksaa siis maltaita tuon talon lämmittäminen. He on asuneet tuossa nyt n. 7 v ja tosiaan talo oli alun alkaenkin siinä kunnossa että täysremppa olisi pitänyt tehdä ainakin noihin kylppäreihin!

Olen asunut omakotitalossa joten tiedän tarkkaan mitä kaikkea pitää ottaa huomioon, mutta tuo pariskunta ei edes tehnyt/vaatinut KUNTOtestiä taloon ennen kuin ostivat sen!

Edellenkin MISTÄ minä olisin kateellinen? Siitä että siskon ukko oli urpo kun perusti firman ILMAN mitään perustietoja markkinoinnista tai asiakasryhmista yms niin että firma meni konkkaan omaa tyhmyyttään? Siitäkö että ostivat talon tietämättä mitä sille pitää tehdä ja miten huoltaa?

Siitäkö että hoidattavat lapsiaan muilla ts isovanhemmillla vaikka nämäkin sanoisivat että eivät jaksa? Siitäkö, että eivät auta tuota yhtä lasta kuntoutumisessa kotona vaan ajattelevat kyllä PeNe hoitaa?

Ja kun joku tuolla aiemmin uskoi jotta isovanhemmilla ja lapsenlapsilla olis parempi suhde, niin miksi olisin siitä kateellinen? Olen pikemminkin onnellinen että noilla lapsilla on joku NORMAALI aikuinen kuvioissa. Ja kyllä, omatkin lapsni näkevät isovanhempia ja heilläkin on hyvä suhde VAIKKA en hoidatakkaan heitä tuolla jatkuvasti. Ja minä käyn täältä 200 km päästä auttamassa vanhempia talon kunnostuksessa yms pihan laitossa mitä siskoni EI tee vaikka asuu melkein naapurissa....

SIIS MISTÄ OLEN KATEELLINEN`?????

Vierailija
32/41 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä koko aloitus kertoo enemmän aloittajasta kuin hänen siskostaan. Eikä se kerro mitään myönteistä, ikävä kyllä. :=(

Vierailija
33/41 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole kateellinen niin mistä moinen tarve mollata siskoasi ja hakea täältä vakuuttelua että kyllä, sinun elämäsi se on parempaa kuin kenenkään muun? Itse et ilmeisesti ole kouluja käynyt, asut vuokralla ja ette omista edes autoa jolla pääsisi kulkemaan. (Mitä ihmettelen kun kerran mainostat käyväsi vanhempiesi luona harva se päivä auttamassa. Millä siis kuljet sinne?) Eli eipä oma elämäsikään nyt miltään lottovoitolta kuulosta.

Mutta noilla asioilla ei ole merkitystä jos ihminen on onnellinen, mitä sinä et selkeästi ole. Onnellisen ihmisen ei tarvitse vertailla elämäänsä muiden kanssa eikä korostaa toisen ongelmia tunteakseen itsensä paremmaksi. Onnellinen ihminen olisi vain naurahtanut siskon  kateellisuus kommentille ja antanut asian olla koska se kuulostaisi absurdilta. Sinusta se ei tainnut kuulostaa mahdottomalta ajatukselta koska asiaa näin kovasti täällä pohdit. Keskity siis vähemmän siskon elämään ja mieti miten saisit oman elämäsi tuntumaan paremmalta!

Vierailija
34/41 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siskosi ajattelee sinun olevan kateellinen, jos olet häntä kohtaan noin tympeä kuin mitä täällä olet ja luettelet hänen tekemiään virheitä ja kodin vikoja ja kuljet nenä pystyssä. Ei hän varmaan voi ymmärtää mitä pahaa hän olisi sinulle voinut tehdä kun kohtelet häntä noin, joten ainoa mitä hän keksii on kateus.

Vierailija
35/41 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kateus on siskolle helpommin käsiteltävissä oleva tunne kuin ilkeys tai viha. Jotain sellaista nuo yksityiskohtaiset viestisi pursuavat.

Vierailija
36/41 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 15:26"]Onnellinen ihminen olisi vain naurahtanut siskon  kateellisuus kommentille ja antanut asian olla koska se kuulostaisi absurdilta. Sinusta se ei tainnut kuulostaa mahdottomalta ajatukselta koska asiaa näin kovasti täällä pohdit.

[/quote]

Komppi tälle. Ihmetyttää ap:n MISTÄ OLEN KATEELLINEN? huudot täällä. Jos ei ole kateellinen, niin luulisi sellaisten kommenttien menevän toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Mutta ei, meidän pitäisi av:lla tietää, miksi sisko kutsuu kateelliseksi. Voih.

Vierailija
37/41 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että teihin menee PROVO taaskin täysillä läpi...

Meillä on systerin kanssa todella hyvät välit! Siitä kertoo sekin että me molemmat hihittelemme täällä tyhmille AV-mammoille :D :D :D

Ja kyllä välillä ollaan kateellisia toisillemme mutta myös onnelisia toistemme puolesta kun siihen on tarvetta!!!!!

Nuo asiat noissa "jutuissa" on sekoitusta kavereiden ja muiden sukulaisten elämästä.....

Ja siskoni muuten vastaili tähän ketjuun myös, en nyt muista että millä numerolla.....

Eli AP lopettaa ja nyt lähden rakkaan siskoni kanssa uimaan lastemme kera....

Vierailija
38/41 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 11:53"]

[/quote]

ilmeisesti siitä ainakin että vanhempasi nauttivat siskosi lasten läsnäolosta enemmän kuin omiesi hoitamalla heitä useammin. On vanhempiesi asia sanoa jos he eivät jaksa eikä sinun sinun asiasi päättää että vanhempasi eivät jaksa tehdä jotain!

Vierailija
39/41 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 17:40"]

Ihanaa että teihin menee PROVO taaskin täysillä läpi...

[/quote]

Sulla taitaa olla luetun ymmärtämisen kanssa ongelmia. Monestakin kommentista näkee, ettei juttuasi uskottu.

t: 20

Vierailija
40/41 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 11:37"]

Kiitollisuutta yleensä tarvitsee kaateellisten luonteiset ihmiset. Kiitollisuudellahan voi pönkittää sitä omaa huonoa oloa...

[/quote]

En kommentoi ap:n tarinaa mitenkään, mutta tästä olen täysin eri mieltä. Kiitollisuus ja sen osoittaminen on hyvin tärkeää sosiaalisten siteiden pönkittämiseksi. Mielestäni nykykulttuurissa mennään todella pahasti metsään, kun odotetaan, että avuliaiden ihmisten pitäisi olla täysin pyyteettömiä. Jos odottaa kiitosta, on "itsekäs"? Ei.

Moraali ja omatuntokaan ei synny umpiossa. Hyvin tärkeä syy tehdä oikein on se, että saisimme tunnustuksen ja samalla vahvistuksen siitä, että teemme oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä