Tiesittekö sellaisen kuuluisuuden Suomessa kuin Tabe Slioor? Kuoli vuonna 2006.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan! Oli aikansa kohukaunotar, hänellä oli kai suhde tosiaan Urkin kanssa ja joidenkin muidenkin kuuluisien miesten. En kyllä muista miten hänelle sitten kävi. Joku Hymy taisi hänestä kirjoitella.
Oliko tämä 60- ja 70-lukua?
No eipä ollut suhdetta Urkin kanssa, vaan Helsingin silloisen pormestarin von Frenckellin kanssa. Tavallaan Tabe kosti kiss and tell - tyyppisesti sen, että lupauksistaan huolimatta von Frenckell käytti vain Tabea hyväkseen, ei turvannut taloudellisesti niin kuin oli luvannut, vaan hylkäsi käytetyn tavaran niin kuin varmaan oli tottunut aiemminkin tekemään. Mutta Tabepa oli toista maata (kirjaimellisesti, olihan hänen sukujuuriaan ilmeisesti Iranissa eli Persiassa). Hän pisti itse suhteen rahoiksi.
Muistettakoon, että toki Tabe oli muutakin kuin rikkaan miehen rakastaja. Olihan hänellä mannekiinikoulu, jonkin aikaa lehteäkin teki, usa:ssa hän oli toimittajana jne. Ja koko elämänsä käytti miehiä häikäilemättä hyväkseen. (olen kyllä melko varma, että hän oli lapsena hyväksikäytetty, mikä lastenkodissa ja sijaiskodeissa on ollut hyvinkin mahdollista, mutta se jää ikuisesti salaisuudeksi)
Näinpä juuri. Ja tosiaan, kun huhuttiin että on myös Urkin rakastajatar, niin tyytyi vain hymyilemään, jolloin niin sekä hänen että Urkin maine vain kasvoi. Win-win-tilanne molemmille, Urkki oli voittamaton alfa-pukki 70-vuotiaanakin (muka) ja Tabe nainen, jota rikkaat ja vaikutusvaltaiset miehet himoitsevat.
muistan. kyllä nykykaunottaret kalpenevat jos verrataan häneen.
Olen kuullut.
Eikö hän ollut joku oman aikansa lorttto ja tyrkky seurapiireissä?
Isänsä oli persialainen hedelmäkauppias, äiti suomal. työläisnainen. Tabe ja sisaruksensa vietiin lastenkotiin jo pieninä. Siellä kehitteli itselleen taustan persialaisena prinsessana.
Jallussa (miestenlehti) oli aikoinaan jatkona "Tabe ja miehet"?
Heilasteli korkeilla yhteiskunnallisissa asemissa olevia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan! Oli aikansa kohukaunotar, hänellä oli kai suhde tosiaan Urkin kanssa ja joidenkin muidenkin kuuluisien miesten. En kyllä muista miten hänelle sitten kävi. Joku Hymy taisi hänestä kirjoitella.
No eipä ollut suhdetta Urkin kanssa, vaan Helsingin silloisen pormestarin von Frenckellin kanssa. Tavallaan Tabe kosti kiss and tell - tyyppisesti sen, että lupauksistaan huolimatta von Frenckell käytti vain Tabea hyväkseen, ei turvannut taloudellisesti niin kuin oli luvannut, vaan hylkäsi käytetyn tavaran niin kuin varmaan oli tottunut aiemminkin tekemään. Mutta Tabepa oli toista maata (kirjaimellisesti, olihan hänen sukujuuriaan ilmeisesti Iranissa eli Persiassa). Hän pisti itse suhteen rahoiksi.
Muistettakoon, että toki Tabe oli muutakin kuin rikkaan miehen rakastaja. Olihan hänellä mannekiinikoulu, jonkin aikaa lehteäkin teki, usa:ssa hän oli toimittajana jne. Ja koko elämänsä käytti miehiä häikäilemättä hyväkseen. (olen kyllä melko varma, että hän oli lapsena hyväksikäytetty, mikä lastenkodissa ja sijaiskodeissa on ollut hyvinkin mahdollista, mutta se jää ikuisesti salaisuudeksi)
Lapsuus kulki lastenkodista sijaiskoteihin kuten Marilyn Monroella.
Marilyn vaihtoi myös kumppaniaan kuten Tabe kykenemättä sitoutumaan, tosin valitsi elokuva-alan ja Tabe mannekiinibisneksen.
Kertakaikkisen upea nainen kaikin puolin (vartalo ja kasvot + eleganssi ja tyyli).
Vierailija kirjoitti:
Juu hänen tyttärensä on aktiivinen Facebookin villasukkaryhmissä :) Kommentoi aina englanniksi "Magnificent! Great Job! Excellent!" jne.
Aulikki taisi olla ristimänimeltään. Oliko hänen isänsä se lentäjä vai joku muu?
Vierailija kirjoitti:
Jallussa (miestenlehti) oli aikoinaan jatkona "Tabe ja miehet"?
Heilasteli korkeilla yhteiskunnallisissa asemissa olevia miehiä.
Tabe Slioorin Miehet ja minä
Kansakunnan perillinen Aulikki Slioor-Knight
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/10/10/kansakunnan-perillinen-aulikki…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marilyn vaihtoi myös kumppaniaan kuten Tabe kykenemättä sitoutumaan, tosin valitsi elokuva-alan ja Tabe mannekiinibisneksen.
Jatkuva hylätyksi tulemisen tunne, epäkelpo, kukaan ei huoli? Ja jotta sama ei toistuisi, lopettaa itse suhteet, ennen kuin ne kehittyvät vakaviksi tai sitten pitävät suhteet kylminä sinä-käytät-minua-minä-hyödyn-sinusta -suhteina? Tai alkavat itse tuhota käytöksellään suhdetta, koska kuitenkin se minut jättää, kun huomaa kuinka huono ihminen minä olen (MM diMaggion ja Millerin kanssa)?
Vierailija kirjoitti:
Isänsä oli persialainen hedelmäkauppias, äiti suomal. työläisnainen. Tabe ja sisaruksensa vietiin lastenkotiin jo pieninä. Siellä kehitteli itselleen taustan persialaisena prinsessana.
Mä olen kuullut version jonka mukaan Tabe on syntyjään malmin mustalaisia. Kekkosen kanssa tuskin oli sen enempää tekemistä kuin Tabe oli varmaat nähnyt Kekkosen jossain kissanristiäisissä. Kekkoseen tämä nousukas teki tuskin mitään vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva hylätyksi tulemisen tunne, epäkelpo, kukaan ei huoli? Ja jotta sama ei toistuisi, lopettaa itse suhteet, ennen kuin ne kehittyvät vakaviksi tai sitten pitävät suhteet kylminä sinä-käytät-minua-minä-hyödyn-sinusta -suhteina? Tai alkavat itse tuhota käytöksellään suhdetta, koska kuitenkin se minut jättää, kun huomaa kuinka huono ihminen minä olen (MM diMaggion ja Millerin kanssa)?
Hylätyksi tulemisen ja kelpaamattomuuden tunne ohjasi tunne-elämän valintoja?
DiMaggion viimeiset sanat ennen kun hän kuoli oli:
"Vihdoinkin saan nähdä Marilynin".
Ukko37 kirjoitti:
Olen kuullut.
Eikö hän ollut joku oman aikansa lorttto ja tyrkky seurapiireissä?
Olivatko sitten vastaavasti hänen ympärikkänsä härräävät ukkomiehet "oman aikansa häntäheikkejä"?
Tabe oli ihanamman näköinen kuin aikansa amerikan filmitähti Audrey Hepburn.
Tabe kommentoi suhdetta von Frenckelliin:"Elämäni suurin munaus!" Von Frenckell siihen:"Munieni suurin elämys!"
Kekkosen naiset olivat hienostuneita ja älykkäitä kuten Anita Hallamaa ja Anna Maria Snellman. Anita Hallamaa mies joutui samanlaiseen aisankannattaja asemaan kuin Camilla Parker-Bowlesin mies. Myös Sylvi Salosesta Kekkosen läheisenä "ystävänä" on huhuttu.
Kuvioissa oli muuan Eric-setämies Helsingissä. Hävittäjälentäjä oli äärirakastunut Tabeen. Kerran muinoin halasin 19-vuotiaan Lianan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kekkosen naiset olivat hienostuneita ja älykkäitä kuten Anita Hallamaa ja Anna Maria Snellman. Anita Hallamaa mies joutui samanlaiseen aisankannattaja asemaan kuin Camilla Parker-Bowlesin mies. Myös Sylvi Salosesta Kekkosen läheisenä "ystävänä" on huhuttu.
Hetkinen. Pieni täsmennys.
Prinssi Charles avioitui Camilla Parker-Bowlesin kanssa.
Camilla merkitsi aina siis paljon enemmän (suuri rakkaus) Charlesille kuin epämääräinen läheinen "ystävä".
En tiiä Tabe Sloor mut muistaaks kukaa semmost ko Firad "FIRRE" Fahad.