Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilmoitatko vauvaperheeseen kylään mennessä, jos omalla lapsellasi on flunssa?

Vierailija
23.06.2013 |

Vai onko se liian "normaaliin elämään kuuluva asia", josta olisi turhaa ilmoittaa etukäteen, onko esim. vatsatauti sinusta enemmän sellainen missä olisi syytä noin toimia?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes harkitsisi kyläilyä vauvaperheessä jos omassa perheessä olisi flunssaa. Ehtii sitä vierailla myöhemminkin terveenä.

Vierailija
22/28 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kylään mennessä enää ilmoita ovella, että meidän lapsilla on sitten kamala flunssa ja yskä, toivottavasti ei haittaa. Etukäteen ilmoitan, jos joku on sairastunut. Sen mukaan sitten edetään, miten kyläilypaikassa toivotaan; esikoisen hössötysvanhemmat kieltävät vierailun vielä lapsen ollessa taapero (ok minulle), monilapsisessa perheessä ei yleensä pikkuflunssaa säikähdetä ja vierailua siirretään vain ihan pienen vauvan vuoksi (sekin käy minulle).

Ilmoitan myös kylään tulossa oleville, jos meillä on joku flunssatauti jollakin perheenjäsenellä, saavat itse päättää haluavatko taudin itselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ilmoitetaan, sillä kyseessä voi olla rs-virus, joka on vauvalle vaarallinen. Isommalle vain flunssa. Emmekä todellakaan vieraile kipeinä. Kaikki eivät vain tällaista huomaa edes ajatella.

Vierailija
24/28 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioida voi muutenkin. On esim. sellaisia sairauksia, joissa joka flunssa on vakava ja vaatii sairaalahoitoa myös aikuisilla. Kaikille tutuille ei näistä jutuista aina huudella, mutta voidaan ehkä sanoa, ettei sovi kyläillä flunssaisena, että on pöpökammo. Ja silti jotkut yrittää tulla ihan kunnolla flunssaisina. Meillä se olen toistaiseksi minä, jolle flunssa tietää tiputusta sairaalassa ja hoitojen lykkääntymistä. Haluan itse päättää, tullaanko meille sairaana.

En pelkää pöpöjä muuten, mutta minua on sairaalassa kielletty käymästä esim. kaupassa pahimpina aikoina. Joskus on pakko kuitenkin mennä, mutta pesen sitten kädet hyvin enkä mene ruuhka-aikaan. Kotonani kyläily on ihan eri asia.

Sairauteni ei paljoa näy päälle ja ystävät tietävät siitä. Eivät silti kunnolla osaa ottaa huomioon ja muista, että pöpöt ovat minulle ihan muuta kuin muille, vaikka olen kertonut. Joka vaihetta sairaskertomuksessa en myöskään jaksa enkä saa tilaisuutta kertoa muille. Joten toivon, että selvä kielto menisi perille!

Tämä ei muuten ole kovin outoa tai harvinaista. Esim. ystävälläni on diabetes ja mahatauti tietää hänelle sairaalaa. Hänellä on myös pienet lapset hoidettavana, joten ylimääräisiä pöpöjä ei toivota sinnekään.

Vierailija
25/28 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
26/28 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki

Vierailija