mitä synnytystapa-arviossa tapahtuu?
Mistä koostuu, pelkkä ultraus? Minulla tosi tukala ja hankala olla selällään, mahtaako onnistua ultran ajan? Paljonko varaan aikaa?
Kommentit (27)
Nyrkki laitetaan emättimeen ja sitä huljuutellaan siellä. Luottakaa minuun siskot t. Pete
Hui, mulla ainakin sisätutkimukset tuntu todella inhottavalta koko raskausajan kuivien limakalvojen vuoksi. Tuollainen ronkkiminen tuntuisi todella hirveältä... pitää muistaa tää ja kieltää moinen jos joskus vielä tulee raskaaksi!
Vierailija kirjoitti:
Nyrkki (liukastettu tottakai) laitetaan emättimeen sisälle jotta nähdään mahtuuko vauvan pää (tässä tapauksessa se nyrkki) niin tulemaan sieltä.. Jos ei nii sit sektiolla..
Nää jutut ei kyl oo ihan täysin tuulestatemmattuja, koska tuolta se juuri tuntui. Et moukaroidaan fistiä sinne niin ja katotaanko mahtuuko tulemaan. Kyyneleet silmissä, sattui ja oli kamalaa. Pari päivää tästä synnytin esikoiseni viikoilla 37+5. Ihan Turun ultrayksikössä tämä. Ja se ettei satu, tai et sisätutkimukset ei yleensä satu, niin mitä väliä, ku noilla viikoilla sattuu ihan mikä vain. Paikat on aikas hellinä jo.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuosta tutkimuksesta tekee kipeän? Sisätutkimus ei yleensä käy minulle kipeää.
Siitä on sen verran kauan aikaa, kun mulle on se tehty, etten oikein enää muista, ja toisaalta ehkä halusin sen unohtaakin. Se tehtiin jotenkin tosi kovakouraisesti ja ronkkimalla, kait siinä on tarkoitus selvittää lantion luita, siis miten luisesta lantiosta mahtuu. Olisi ollut ihan kiva, että olisi edes varoitettu etukäteen.
nro 11
Ei mulle ole ikinä tehty, koska vauva normaalissa tarjonnassa. Mihinkään terveyskeskuslääkärin sisätutkimuksen räpellysyrityksiin en ole suostunut, sellainen olisi ollut kai viikolla 38. En käsitä miksi, ei kohdunkaulaa kannata turhaan ronkkia eikä se kerro mitään että kokematon ei-gyne lääkäri siellä ihmettelee miten alhaalla vauvan pää on.