kaaso ilmoitti ettei ehdi järjestää mulle polttareita :(
On niin kiire lasten ja työn takia ja plaaplaa. Ei ole muutenkaan ollut apuna yhtään. Aina tulee jotain, kun yritän sopia treffejä. Tähän mennessä kaikki häävalmistelut ollaan tehty miehen kanssa kahdestaan. Eikä nuo valmistelut nyt niin haittaa, mutta polttarit olis ollut kivat... edes joku huomionosoitus, että menen naimisiin. ärsyttää sekin, ettei kaaso suostu puhumaan häissä tai mitään. Noh, ehkä tämä ketutus jossain vaiheessa laskee. Olis vaan pitänyt valita kaaso paremmin.
Kommentit (36)
Miten niin polttarit on joku vanha perinne? Naimisiin voi hyvin mennä ilman tyttöjen perskännäysiltaakin.
Jos haluat polttarit, juttele kaason kanssa. sanot että ovat sinulle tärkeät ja jos hän ei ennä järjestää, pyydät toiEn kaason. Itse asiassa oit aloittaa jo phytämällä toisen kaason heti.
Kysyitkö jo alunperin kaasolta miten paljon hänellä on aikaa laittaa näihin kaikkiin juttuihin? Vai tuliko tehtävä kaasolle vain pakkopullana? Olen kieltäytynyt siskoni kaasona toimimisesta koska minulla ei lahden alle 2,5 vuotiaan äitinä ollut todellakaan aikaa mihinkään askarteluihin ja järjestelyihin, eikä ollut kyllä mielenkiintoakaan. Sisko ymmärsi hyvin asian ja kysyi muualta. Omat hääni olivat pienet ja ne vähät järjestelyt hoidin mieheni kanssa. Polttareita en halunnut ja sen kerroin hyvissä ajoin. Niinpä ap:mä kysyisin kaasolta haluaako tämä jatkaa kaasona. Ja suuttua ei kannata jos kaaso ei halua. Toki hän olisi voinut sanoa asiasta aikaisemmin, mutta ilmeisesti vaihtoehtoja ei ole juuri annettu.
Varaa jostain sauna ja kutsu sinne itse lähimmät naispuoliset ystävät. Tarjottavaksi varaa koppa siideriä, viiniä ja salaattia. Pyydä lisäksi kykeneviä tuomaan jotain pientä nyyttärimeiningillä. Ei niitä järkättyjä polttareita kaukaan enää jaksa, tavallinen saunailta on kiva ja huokea.
Eikö sulle riitä, että sinne sinun häihisi tulee kymmeniä ihmisiä muistamaan sinun naimisiinmenoasi? Jos haluat polttarit, niin järjestä ne itse - mutta älä tee mitään sellaista mitä et ole valmis itse maksamaan koko seurueen puolesta. Usein ihmisiä polttareiden järkkäämisessä pelottaa se, että siitä tulee iso lasku kaiken häihinmenon maksamisen lisäksi. Olempa kuullut polttareista, joita järjestää ja osallistuu ihmisiä, joita ei ole edes häihin viitsitty kutsua...
Törkeää. Pyydä siskoasi tai toista hyvää kaveria toiseksi kaasoksi ja kerro että haluat polttarit.Tottakai!
Kaikesta sitä saa ongelman :D. Vaihda kaasoa tai pyydä jotakuta toista järjestämään. Tai sitten vain kasvat aikuiseksi ja hyväksyt tilanteen.
Niin, millä perusteella tämä ihminen on mielestäsi kaaso?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 17:52"]
Tai sitten vain kasvat aikuiseksi ja hyväksyt tilanteen.
[/quote]
Miksi on aikuismaista hyväksyä tilanne, joka aiheuttaa itselle pahaa mieltä?
Millä perusteella valitsit ap kaasosi?
mulle tuli mieleen, että jos kaasosi olettaa sinun haluavan kalliit, hienot ja kovin erikoiset polttarit? onhan niitä ketjuja ollut tälläkin palstalla monesti, missä polttarivieraat kertovat, että heidän oletetaan maksavan useita kymppejä yhdestä illasta ja oman talouden budjetti ei sitä oikein kestäisi.
jos kaaso alunperin on suunnitellutkin polttareita ja sitten lukenut keskusteluja ideoita etsien ja todennut homman liian vaativaksi itselleen?
Olen itse kaasona ystävälleni ja meinasin joutua tekemään saman inhottavan jutun polttareiden suhteen! Mulla meinasi iskeä ihan totaalinen epätoivo, kun toinen kaaso (meitä on siis kaksi) ei ota vastuuta yhtään mistään. Välillä hän antaa ymmärtää, että on ihan kohta ryhtymässä osallistumaan tähän projektiin, ja jään odottamaan sovittua tapaamista tai puhelua, mutta oharit tulee joka kerta. Aika alkoi loppua kesken, ja olisin todella toivonut, että k.o. kaaso olisi toiminut fiksusti ja sanonut morsiamelle, että kannattaisi ehkä pyytää jotain toista mun avukseni, koska hän ei aio osallistua tähän. Ylipäänsäkin tieto koko häistä ja siitä että olen kaasona tuli tosi myöhään, ja aika on todella kortilla. Polttarivieraat ovat täysin kykenemättömiä edes päättämään, ovatko osallistumassa. Tässä nyt olen kuitenkin hammasta purren jotain pientä saanut väännettyä kasaan. Tällä hetkellä mulle on epäselvää, kuinka moni osallistuu, ja koinka moni osallistujista aikoo osallistua hauskanpidon lisäksi myös kuluihin, ja pelkään, että jään melkein yksin maksajaksi koko hulabaloolle. Että jotkut kaasot kyllä yrittää parhaansa niiden polttareiden kanssa, mutta se ei aina ole vain yhdestä henkilöstä kiinni, jos hommasta ei tule mitään.
Mä kieltäydyn jatkossa joka ikisestä kaasopyynnöstä. Tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, ei koskaan enää!
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 12:47"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 12:44"]
Kuuluuko kaason tehdä hääjärjestelyjä? Kyllä ne kuuluvat hääparille ja näiden perheille.
Se on kyllä yleensä bestman, joka häissä puhuu. Olen noin 25 häissä käynyt ja yksissä kaaso puhui. (Tämä tapahtui, kun toimin itse kaasona.)
[/quote]
Unohtui kirjoittaa vielä tämä:
Todella ikävää, jos et polttareita saa. Luuleekohan kaasosi, ettäniden täytyy olla jotain elämää suurempaa ja hänen täytyy ne yksin järjestää... Voisitko kysyä, että voisiko joku toinen kavereistasi ottaa polttareiden järjestelyt kontolleen. Kyllähän nuo polttarit (esim. tyttöjen kesken ruokailu ym. pienimuotinen) todellakin kuuluu perinteisiin...
[/quote] ai että kuuluu perinteeseen? tietämömyys lähihistoriastakin paistaa läpi....... luepa häähistoriaa.... Todella tuore sjuttu meillä.
ähihistoriastakin paista
En toki halunnut sälyttää mitään polttareiden järjestelyjä jonkun muun niskoille ja kaameita kuluja ja maksuja osallistujille, kaikkiahan semmoinen v*ttaa. Joten kutsuin parhaimmat tyttöystäväni luokseni ja sanoin, että ne on sitten ne polttarit, tarjosin itse ruoat ja juomat kotonani, ja sitten he ( olivat osanneet varautua asiaan koska kerroin bileitten syyn , pukivat minut ihme vetimiin ja lappu kaulaan) ja lähdimme kaupungille kiertämään ja sillä siisti. Sain ihania hupsuja hassuja valokuvia albumiini muistoksi ja meillä oli tosi hauskaa; lisäkustannuksia ei vieraille tullut, eikä kenellekään mitään migreeniä ihme kalliista järjestelyoperaatioista. Järjestimme itse muutoinkin häämme ja toivoimme vain, että bestman ja kaaso ilmaantuvat kirkkoon ajoissa; bestman pitelee sormusta ja kaaso minun hääkimppua ja SIINÄ oli heidän velvollisuudet. Samalla kaavalla meni miehenikin polttarit ja ketään osallistujaa ei kiukuttanut tolkuttoman kallis osallistumismaksu, koska semmoista ei ollut.
Näitä asioita voi tehdä monella tavalla........AP sanoo, että polttarit olis ollut kivat - ymmärrän sen erittäin hyvin, halusin itsekin semmoiset, joten oma apu, paras apu. Meillä meni hienosti tällä kaavalla; joten saa vapaasti kokeilla. Ei kannata vaan surkutella yksin ikävissään kotona, että ikävä kaaso ei ehtinyt järkätä minulle ollenkaan polttareita; kerro sitten itse parhaille tyttöystävillesi, että semmoinen olis kiva juttu ja tervetuloa meille; syödään, juodaan ja nauretaan yhdessä ja sillä siisti. Kaikki ystäväsi arvostavat tuollaista mutkatonta juttua, varsinkin jos heidän ei tarvitse maksaa itseään kipeäksi jostain 2- päiväisistä pippaloista tai sinun laskuvarjohypystä, mitä et edes niin halua.
Miksi te nykynuoret ette hokaa itte näitä asioita terveellä maalaisjärjellä....?
24: Musta toi kuulostaa tosi hyvältä, miten hoidit tilanteen. Silti ymmärrän kyllä myös ap:n harmin, koska tuleehan tosta nyt sellainen olo, että kaverit ei välitä. Erilaisia ollaan, kaikki eivät halua järkätä itse omia polttareitaan.
En usko, että on mitään vanhanaikaista hämäystä. ehkä toivon sitä, mutta en liikaa etten pettyisi. tuntuu vaan, että ketään ei pahemmin kiinnosta mun naimisiinmeno...tai sit mä en kiinnosta ketään :(. kyl tää tästä, nyt on vaan itsesääli-fiilis. aion pyytää apua toiselta kaverilta joo, mutta en aio polttareita kinuta. -ap