Kälyn mokat osa I
*ei kohtele kaikkia sukulaisia tasapuolisesti
*ottaa omin luvin toisten tavaroita eikä palauta niitä
*apinoi toisten sukulaisten tyyliä
*peittelee omaa surkeaa taustaansa ja esittää hienompaa kuin on
Kommentit (20)
# Käly - puolison sisar, veljen vaimo tai puolison veljen vaimo
# Lanko - puolison veli, sisaren mies tai puolison sisaren mies
# Eno - äidin veli
# Setä - isän veli
# Täti - äidin tai isän sisar
# Vävy(poika) - tyttären mies
# Miniä - pojan vaimo
# Appi(ukko) - puolison isä
# Anoppi - puolison äiti
Vanhentuneita tai harvinaisia käsitteitä:
* Nato - aviomiehen sisar
* Kyty - aviomiehen veli
* Näälä - vaimon veli
* Sisko - vanhempi sisar
* Sisar - nuorempi sisar
* Veikko - vanhempi veli
* Veljä/Veli - nuorempi veli
Miten muuten kaikkia sukulaisia voisi kohdella tasapuolisesti, ap? Tottakai läheisiään kohtelee erilailla kuin jotain kaukaisempaa sukulaista.
Joki veriside täytyy olla, eikä puolison veljen vaimo sitä ole.
Joki veriside täytyy olla, eikä puolison veljen vaimo sitä ole.
nukkuu eri huoneessa kuin mies (asuneet yhdessä vuoden)
tekee ruokaa vain itselleen siis aina
ostaa oman imurin jos oma menee rikki - puolison omaa ei voi käyttää
haukkuu miestä miehen sukulaisille
lyö miestänsä ja itkee miehen sukulaisille kun puoliso on niin raukka kun ei lyö takaisin -> jos löisi niin saisi syyn eroon
ihmettelen vaan miksi hän ei voi erota ilman syytä
käly (1)
1. (sukulainen) puolison sisar.
2. (sukulainen) veljen vaimo.
3. (sukulainen) puolison veljen vaimo.
käly (1)
1. (sukulainen) puolison sisar.
2. (sukulainen) veljen vaimo.
3. (sukulainen) puolison veljen vaimo.*ei kohtele kaikkia sukulaisia tasapuolisesti
Roskikseen tuollaiset termit ja se natokin... lol. :D Sanokaa vaan ihan, että kenestä on kyse suoraan, ei kai se niin mahdottoman pitkäksi mitään lausetta tee.
Jos on epävarma itsestään, hakee tukea muiden valinnoista. Mikä siinä on niin kamalaa? lapsetkin oppii apinoimalla.
Jos peittelee omaa taustaansa varmaan häpeää sitä; kertoo myös huonosta itsetunnosta ja siitä että on tullut huonosti kohdelluksi.
Jos itse olet parempi, et tuomitse vaan suhtaudut myötätunnolla. Vaiva paranee tod. näk sillä että käly saa tuntea tulevansa hyväksytyksi ja tykätyksi- siitähän hänellä on varmasti suuri puute käytöksen perusteella.
Sinäkään et muuten kykene suhtautumaan sukulaisiisi tasapuolisesti. Vai ehkä kälysi ei ede ole sukulaisesi?
Tavaroiden ottaminen ilman lupaa on typerää käytöstä ja siitä voi sanoa.
Koska et kykene suhtautumaan kälyysi myötätunnolla, olet ihan samassa veneessä ja käytät kälysi onnetotonta olotilaa härskisti oman itsetuntosi parantamiseen.
Itse valitsisin molemminpuolisen myötätunnon ja molempien olon paranemisen. Mutta kukin valitkoon oman tyylinsä.
Kun eipä taida olla muita nimityksiä siskon vaimolle tai veljen miehelle, joten me ainakin päätimme yhteistuumin tyytyä tuohon kompromissiin että käly on käly vaikka mies onkin!
mutta mummu aikanaan sanoi, että jokainen sukuun tuotu nainen on käly ja mies on lanko, olivat sitten toisilleen sukua miten vain. Siis jos verisidettä ei ole välillä, niin noita nimityksiä voi käyttää.. Sieltä mä oon oppini ottanu :)
Ja wikipedia on havaittu hyvinkin luotettavaksi. Sitä nimittäin korjataan jatkuvasti jottei väärää tietoa olisi esillä.
15 tiedoksi: wikipedia ei ole mikään luotettava tietolähde!!!.
Kun ensimmäisen kerran tapasin kälyni ihmettelin miten teennäisesti hän käyttäytyi. On korostavinaan hyviä käytöstapoja mutta omiin sukulaisiin, saatika veljen puolisoon, näitä ei tarvitse tuhlata. On suhtautunut avoimen halveksivasti taustaani (olen kotoisin "korvesta"). Jopa yrittänyt väen väkisin saada sukulaiseni avioliiton sukurutsaiseksi, vaikka siitä ei todellakaan ole kysymys. Joka kerta kysyessään sukulaisistani on kasvoillaan vino virne, jonka tulkitsen halveksunnaksi ja juoruilunhaluksi. Ainkaan ei osaa käyttäytyä luontevasti.
Kun ensimmäisen kerran tapasin kälyni ihmettelin miten teennäisesti hän käyttäytyi. On korostavinaan hyviä käytöstapoja mutta omiin sukulaisiin, saatika veljen puolisoon, näitä ei tarvitse tuhlata. On suhtautunut avoimen halveksivasti taustaani (olen kotoisin "korvesta").
Minulla on maailman paras käly.
Se puuttuva sisko:)
käly (1)
3. (sukulainen) puolison veljen vaimo.Tämä oli mulle ihan uusi tieto ja googlettamalla selvisi, että että kälyiksi kutsuttiin taloon tuotuja miniöitä.
Miehethän ne vaimot kotiin toi eli saman katon alla asui useampikin nainen, miehen äiti ja siskot sekä veljien vaimot, eli anoppi ja kälyt.
Ja siis myös veljen puoliso.. Eikös se mene molemmin päin?