Aiotko ladata koronasovelluksen?
Itse pohtinut että pitäiskö sitten kun tulee. Normaalisti en lataa mitään sovelluksia ikinä. Jos se lähettää hälutyksen vasta kun on ollut 15 min tartuttajan lähellä niin en tiedä olisiko siitä edes hyötyä itselle. En ole edes julkisilla matkustanut helmikuun jälkeen. Jos sen sijaan joku tartuttava joka kaupassa ohittaa välittämättä turvavälistä ja siitä tulisi ilmoitus voisin kyllä harkita.
Kommentit (55)
Saatan mielenkiinnosta ladata mutten usko siitä mitään hyötyä olevan.
En lataa. En koe omalla kohdallani tarpeelliseksi.
En todellakaan lataa. Kovin paljon turhempaa sovellusta saa hakea.
Siis oikeastiko se kertoo, jos on ollut koronaisen kanssa lähietäisyydellä 15 min? Mites yksityisyyydensuoja toteutuu? Jos on ollut vain 1 hlön kanssa lähietäisyydellä, niin vaikea arvata kuka on se koronapesäke.
Siis mitä, ei kai se noin toimi? Jälkikäteen jäljittää.
En aio. Kuten ennustin jo keväällä, tuo sovellus myöhästyi pahasti sen tarpeeseen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeastiko se kertoo, jos on ollut koronaisen kanssa lähietäisyydellä 15 min? Mites yksityisyyydensuoja toteutuu? Jos on ollut vain 1 hlön kanssa lähietäisyydellä, niin vaikea arvata kuka on se koronapesäke.
Se pistää muistiin minkä laitteen läheisyydessä ollut, ja kun tartunta todetaan niin voi lähettää koodin avulla viestin niille jotka olleet tartutusaikana lähellä.
Ei mitään kyttäys-sovelluksia enkä ota heidän rokotteitakaan.
Luotto mennyt aikoja sitten näiden harkintakykyyn.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan lataa. Kovin paljon turhempaa sovellusta saa hakea.
Ranskassa tämä floppasi täysin. Ketään ei kiinnostanut mutta rahaa näyttää tähänkin olevan. Vanhustenhoitoon ei. Arvopohjalla mennään.
En luota sovelluksen tietoturvaan harvoin asutuilla alueilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mun on ihan työn vuoksi se tehtävä.
Sovellus ei käytä paikantamista, joten siihen ei kulu akkua.
Millä se sitten tietää, että olen ollut koronaisen lähellä, jos ei paikanna liikkeitäni?
Bluetooth pitää kirjaa niistä käyttäjistä joilla bluetooth päällä.
Yhtä tarpeellinen kuin viikkoja epidemian alun jälkeen saatu koronakirje. En lataa.
Mahdetaanko koko sovellusta saada tehtyä. Näyttää Suomessa kaikki toiminta olevan niin hidasta, että sovellus on ehkä valmis vuonna 2023.
Kyllä on porukalla hyvä asenne täällä 🤣 Ite lataan, ties vaikka olisi ihan toimiva systeemi. Ja helpottaa jäljittämistä, eli olemme kaikki nopeammin turvassa mahdollisen altistuksen jälkeen. Eikös se toimi niin, että käyt kaupassa, parin päivän päästä saat ilmoituksen, että samassa kaupassa kävi sairastunut henkilö. Osaat olla menemättä vaikka pappaasi katsomaan, kun saatat kantaa virusta. Kyläilyn sijaan menet testiin vaikkei oireita olekaan. Saat vahvistuksen nopeasti ja negan jälkeen voit jatkaa elämääsi normaalisti.
Ei minulla ole mitään sellaista, johon sen voisi ladata.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on porukalla hyvä asenne täällä 🤣 Ite lataan, ties vaikka olisi ihan toimiva systeemi. Ja helpottaa jäljittämistä, eli olemme kaikki nopeammin turvassa mahdollisen altistuksen jälkeen. Eikös se toimi niin, että käyt kaupassa, parin päivän päästä saat ilmoituksen, että samassa kaupassa kävi sairastunut henkilö. Osaat olla menemättä vaikka pappaasi katsomaan, kun saatat kantaa virusta. Kyläilyn sijaan menet testiin vaikkei oireita olekaan. Saat vahvistuksen nopeasti ja negan jälkeen voit jatkaa elämääsi normaalisti.
Tai sitten tuudittaudut väärään luottamukseen, koska puhelimen mukaan ei vaaraa ja todellisuudessa olet jo itse sairastunut.
Vierailija kirjoitti:
Saat ilmoituksen VAIN, jos koronapositiivisella on omassa luurissaan tuo sovellus JA hänellä on ollut luuri mukanaan kaupassa JA saatuaan tiedon tartunnastaan hän jakaa (tämä on täysin vapaaehtoista) tiedon sovellukselle. Jos siis menet kauppaan, et mene katsomaan pappaasi, vaikka sovellus ei piippaisikaan.
Millä se sitten tietää, että olen ollut koronaisen lähellä, jos ei paikanna liikkeitäni?