Työtön menossa metsään
...Poiminta jatkuu! Nätti päivä, liian kuuma makuuni tosin. Eilen tuuli ja sateli, ihana kun ei ollut hyttysiä. 6 tunnin poiminta poiki 17 litraa puhdasta mustikkaa.
Mitäköhän tänään? Mites muiden saaliit?
-työtön
Kommentit (58)
Jos nuo marjat myy eteenpäin niin rahaa tulee ehkä muutama kymppi että siitä vaan kaikki metsiin rikastumaan.
Vierailija kirjoitti:
osa työttömistä myy käytettyjä tavaroita pimeänä
Niin sinä myyt, mutta sen tietää kaikki. Kela ei ehkä tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Kirppistoimintaa saa työtönkin harrastaa, se ei ole pimeää kauppaa :)
Moni tekee sitä laskunsa maksaakseen. Olisko parempi että hakisi senkin rahan sossusta? tai nostaisi toimeentulotukea jonka sinäkin maksat joka ikinen kuukausi? Eikös työttömiä aina patistella omatoimisiksi. Nytkö sekin olisi väärin?
Itikat kiusaa tänään.
Ei ihan niin hyvä apaja kuin eilen.
-työtön ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni tekee sitä laskunsa maksaakseen. Olisko parempi että hakisi senkin rahan sossusta? tai nostaisi toimeentulotukea jonka sinäkin maksat joka ikinen kuukausi? Eikös työttömiä aina patistella omatoimisiksi. Nytkö sekin olisi väärin?
Tietenkin sossuntuet otetaan tuohon päälle. Ruokakassit ym. Oletko ihan hölmö? Ei köyhän tarvitse valtiota avustaa. Kaikki tulo on kelalle tuloa ja se leikkaa tukia. Ihan sama mistä tulee. Siksi pimeänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettaja kirjoitti:
olet syyllistynyt tukihuijaukseen
Millä perusteella? Ap ei edes kerro poimiiko itselle vai myyntiin. Viranomaisten tulkinta on tämä:
"Työtön voi melko huoletta hankkia lisätuloa luonnonmarjojen tai -sienien poimimisella.
Työtön voi kaikkien muiden tapaan myydä jalostamattomia luonnontuotteita ja saada niiden myyntitulot verottomana, jos hän ei kerää metsän antimia kenenkään palkollisena ja toiminta on harrastelijamaista."
Jos taas automaattisesti kuvittelet kaikkien työttömien saavan toimeentulotukea, niin sanoudu irti työstäsi. Olet liian tyhmä tekemään mitään työtä. Jokainen, joka luulee kaikkien työttömien olevan toimeentulotukiasiakkaita, on vähä-älyinen pölvästi.
Toki voi kerätä marjoja ja myydäkin ja saada myynti tulon verottomana palkkatulona. MUTTA SILLÄ ON VAIKUTUSTA TYÖTTÖMYYSTUKIIN ALENTAVASTI. eli toimeentulotukea leikataan
Lue viimeinen lause ajatuksen kanssa. Etkö tiedä edes eroa työttömyystuella ja toimeentulotuella? Ei vaikuta työmarkkinatukeen tai ansiosidonnaiseen mitenkään, jos ei ammattimaisesti kerää. Itse olen elämäni aikana ollut muutamaan otteeseen työtön, toimeentulotuen asiakas en ole ollut ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin sossuntuet otetaan tuohon päälle. Ruokakassit ym. Oletko ihan hölmö? Ei köyhän tarvitse valtiota avustaa. Kaikki tulo on kelalle tuloa ja se leikkaa tukia. Ihan sama mistä tulee. Siksi pimeänä.
No eit tietenkään oteta tukia enää päälle. Kaikki työttömät ei myöskään ole Kelan tuen varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettaja kirjoitti:
olet syyllistynyt tukihuijaukseen
Millä perusteella? Ap ei edes kerro poimiiko itselle vai myyntiin. Viranomaisten tulkinta on tämä:
"Työtön voi melko huoletta hankkia lisätuloa luonnonmarjojen tai -sienien poimimisella.
Työtön voi kaikkien muiden tapaan myydä jalostamattomia luonnontuotteita ja saada niiden myyntitulot verottomana, jos hän ei kerää metsän antimia kenenkään palkollisena ja toiminta on harrastelijamaista."
Jos taas automaattisesti kuvittelet kaikkien työttömien saavan toimeentulotukea, niin sanoudu irti työstäsi. Olet liian tyhmä tekemään mitään työtä. Jokainen, joka luulee kaikkien työttömien olevan toimeentulotukiasiakkaita, on vähä-älyinen pölvästi.
Toki voi kerätä marjoja ja myydäkin ja saada myynti tulon verottomana palkkatulona. MUTTA SILLÄ ON VAIKUTUSTA TYÖTTÖMYYSTUKIIN ALENTAVASTI. eli toimeentulotukea leikataan
Lue viimeinen lause ajatuksen kanssa. Etkö tiedä edes eroa työttömyystuella ja toimeentulotuella? Ei vaikuta työmarkkinatukeen tai ansiosidonnaiseen mitenkään, jos ei ammattimaisesti kerää. Itse olen elämäni aikana ollut muutamaan otteeseen työtön, toimeentulotuen asiakas en ole ollut ikinä.
tuossa ei sanota että ei ole mitään vaikutusta tukiin. Itse asiassa myyntitulo otetaan huomioon jos tuloja on yli 100 eur
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eit tietenkään oteta tukia enää päälle. Kaikki työttömät ei myöskään ole Kelan tuen varassa.
Tietenkin otetaan kaikki mikä lähtee. Älä nyt ole typerä. Tässä tarkoitettiin nimenomaan alinta päivärahaa saavia. Ei ansiosidonnaisella olevia joilla ei ole oikeutta yleensä toimeentulotukeen. Oletko ikinä ollut köyhä kun omaat noin kermaperseisen ajatusmaailman?
Viitisen litraa täynnä!
On mustikkaa kengäss ja taas pissattanut tunnin, mutta en malta lopettaa.
Montako tuntia tänään kerään?
-työtön ap
Kahvitauko ja pakolliset selfiet. Jätin ämpärin puuhun, että löydän takaisin pajalle.
Marjaseura lähti, jäin yksin mutta saan myöhemmin kyydin kotiin :) julkiset ei kulje täältä.
Siellä täällä risahtelee, muitakin liikenteessä.
7 litraa kerätty.
-työtön ap
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! Onko hirviä karhuja?
Ei ole näkynyt, vaikka alueella liikkuu kun hirviä usein. Eilen oli märkää ja näin paljon sammakoita. Myös kauris pomppi vastaan :)
10 litraa nyt.
-työtön ap
Sinä poimit hyvää vauhtia. En edes kehtaa sanoa, kuin hidas itse olen, mutta siis ihan murto-osa tuosta sinun saaliista tunnin aikana.
Vierailija kirjoitti:
Sinä poimit hyvää vauhtia. En edes kehtaa sanoa, kuin hidas itse olen, mutta siis ihan murto-osa tuosta sinun saaliista tunnin aikana.
Varmaan johtuu paikasta. Täälläkin vaihtelee todella paljon. Eilen sain yhdessä kohtaa neliömetrin alalta varmaan pari litraa. Nyt eri paikka ja marjat pienempiä ja harvemmassa. Kaverini keräsi 10 litraa tänään, siinä missä itse vain viisi.
Kyllä se siitä!
Marjat alkoi pienenemään, vaihdoin paikkaa.
Otin aamulla särkylääkkeen, mutta alkaa tuntumaan polvissa. Koitan mahdollisimman paljon kerätä kyykyssä, ettei selkä rasitu.
Pari autoa taas kurvannut läheiselle levähdyspaikalle, kyllä tänne mahtuu :)
Ainakin neljään asti ajattelin kerätä.
-työtön ap
APUA!
NUORIA MIEHIÄ METSÄSSÄ! MITÄ TÄÄLLÄ TAPAHTUU???
-Työtön ap
Itseasiassa mietin asiaa! Thaikuilla kuulema takuupalkka. Voivat ottaa loman kannalta kun ahneet työttömät on kerännyt antimet. Kaikki voittaa!
-työtön ap