Työtön menossa metsään
...Poiminta jatkuu! Nätti päivä, liian kuuma makuuni tosin. Eilen tuuli ja sateli, ihana kun ei ollut hyttysiä. 6 tunnin poiminta poiki 17 litraa puhdasta mustikkaa.
Mitäköhän tänään? Mites muiden saaliit?
-työtön
Kommentit (58)
Opettaja kirjoitti:
olet syyllistynyt tukihuijaukseen
Oppop! Omaan käyttöön saa kerätä. Ja jos myy, tulot pitää ilmoittaa. Ei ap ole sanonut, etteikö tekisi nöin.
Opettaja kirjoitti:
Millä perusteella? Ap ei edes kerro poimiiko itselle vai myyntiin. Viranomaisten tulkinta on tämä:
"Työtön voi melko huoletta hankkia lisätuloa luonnonmarjojen tai -sienien poimimisella.
Työtön voi kaikkien muiden tapaan myydä jalostamattomia luonnontuotteita ja saada niiden myyntitulot verottomana, jos hän ei kerää metsän antimia kenenkään palkollisena ja toiminta on harrastelijamaista."
Jos taas automaattisesti kuvittelet kaikkien työttömien saavan toimeentulotukea, niin sanoudu irti työstäsi. Olet liian tyhmä tekemään mitään työtä. Jokainen, joka luulee kaikkien työttömien olevan toimeentulotukiasiakkaita, on vähä-älyinen pölvästi.
Miksi menet riipimään marjat metsästä, jättäisit ne niiden minimipalkkaisten thaimaalaisten poimittaviksi. Häpeäisit.
Toimeentulotukea ei ole tarkoitettu henkilöille joiden hyllyt notkuu mustikoita, marjahilloja
koska he pystyvät selviämään syömällä itse keräämäänsä ruokaa
Mustikat on tällä hetkellä loppu joten mun pitäisi myös lähteä keräämään, olisi kyllä kiva jos jostain voisi löytää myös vadelmia ja kanttarelleja.
Viisautta kerätä metsän antia.!!!!
Mustikkapiirakkaa,pakastus sienet luonto,hyötyliikunta
Vierailija kirjoitti:
Miksi menet riipimään marjat metsästä, jättäisit ne niiden minimipalkkaisten thaimaalaisten poimittaviksi. Häpeäisit.
Mustikoita kasvaa koko Suomen alueella.Mene sinäkin sellaiseen paikkaan jossa ei ole muita.
Poiminta alkoi 10:42. Päivitä aina kun tyhjennä poimurin ämpäriin.
Lämmintä on.
Opettaja kirjoitti:
Jep! Voisitko ilmoittaa kelalle?
-työtön ap
Vierailija kirjoitti:
Opettaja kirjoitti:
Millä perusteella? Ap ei edes kerro poimiiko itselle vai myyntiin. Viranomaisten tulkinta on tämä:
"Työtön voi melko huoletta hankkia lisätuloa luonnonmarjojen tai -sienien poimimisella.
Työtön voi kaikkien muiden tapaan myydä jalostamattomia luonnontuotteita ja saada niiden myyntitulot verottomana, jos hän ei kerää metsän antimia kenenkään palkollisena ja toiminta on harrastelijamaista."
Jos taas automaattisesti kuvittelet kaikkien työttömien saavan toimeentulotukea, niin sanoudu irti työstäsi. Olet liian tyhmä tekemään mitään työtä. Jokainen, joka luulee kaikkien työttömien olevan toimeentulotukiasiakkaita, on vähä-älyinen pölvästi.
Toki voi kerätä marjoja ja myydäkin ja saada myynti tulon verottomana palkkatulona. MUTTA SILLÄ ON VAIKUTUSTA TYÖTTÖMYYSTUKIIN ALENTAVASTI. eli toimeentulotukea leikataan
Eilen tuli autoon 100 kilsaa, aikaa meni 12 h ja tuloksena 4 litraa mustikkaa. Taian pitäytyä kaupasta ostamisessa...
osa työttömistä myy käytettyjä tavaroita pimeänä
Vierailija kirjoitti:
Lämmintä on.
Kello on 10.19. Milläs aikavyöhykkeellä majailet?
Mustikoita tekee mieli. Kuka toisi minulle? Supermarjoja metsät täynnä.)
Siis apua kestääkö tuossa hommassa noin kauan? Tuohan on rahassa noin 85€, mä oon kuvitellut että hoituu vieläkin nopeammin, no ihan hyville tuntipalkoille poimijat pääsee tuollakin
ei minua haittaa jos joku työtön saa kerättyä marjoja (omaan käyttöön). minulle riittää että olen sosiaalisesti ylempi kuin alaluokkien ihmiset
Eikös joku kerännyt ainakin 75l mustikoita( 1 ihminen) edellisen vuoden uutisointi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämmintä on.Kello on 10.19. Milläs aikavyöhykkeellä majailet?
Ohoh, siis 9:42.
Vain kaksi litraa nyt :( kaverilla viiden litransanko täys!
-työtön ap
Opettaja kirjoitti:
ei minua haittaa jos joku työtön saa kerättyä marjoja (omaan käyttöön). minulle riittää että olen sosiaalisesti ylempi kuin alaluokkien ihmiset
Sinulle ei ole mustikoita.