Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veljeni hoidattaa lapsiaan vanhemmillamme

Vierailija
26.07.2020 |

Kaipaisin neuvoja etenkin teiltä, joilla on lapsenlapsia.
Tilanne on se, että sisaruksistamme veljeni vaimoineen vierailee vanhempiemme luona joka ikinen päivä ja tuovat lapsensa vanhemmilleni hoitoon. He olettavat joka kerta että ruoka on valmiina pöydässä ja vanhemmat toimivat lapsenvahtina sillä välin kun itse lähtevät hoitamaan asioitaan tai jos he ovat paikalla, niin he katsovat vain puhelintaan.

Tilanne on alkanu pikkuhiljaa kärjistymään ja vanhemmat ovat purkaneet asiaa minulle. Minulla ei ole lapsia mutta kahdella muulla sisaruksella on veljeni lisäksi. Vanhempani ovat auvautuneet minulle tästä useampaan kertaan. Heille lapsenlapset ovat tärkeitä ja he pitävät siitä että heidän luonaan KÄYDÄÄN. Ongelma on siinä, että veljeni ei sitä tajua, vaan jokapäiväiset vierailut kestävät 6-8h.

Vanhempamme alkavat olla jo vanhoja sekä tottakai he kaipaavat myös omaa aikaa. Toinen vahemmistamme kertoi minulle että ei uskalla ottaa asiaa puheeksi, kun pelkää että veljeni suuttuu ja menee välit.

Itse taas en tahtoisi olla tässä sopassa välissä. Me sisarukset asumme siis kaikki jo omillamme. Onko teillä jollain tällaisesta kokemusta? Kuinka ratkaisitte tilantee? Ja tuliko asiasta riitaa?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasiassa vanhempasi purkavat tilanteen aiheuttamaa painetta sinuun.

Tämä mahdollistaa tilanteen jatkumisen.

Sinä sitten luulet että he haluavat muuttaa tilannetta, koska he valittavat.

Mutta ei. Eivät he halua.

Sanoa nyt omalle lapselle että hei, kuolema lähestyy, en jaksa olla enää avuksi niin kuin ennen? He eivät koskaan tule sitä tekemään niin pitkään kuin sinä olet mukana varaventtiilinä.

Tässä on varmaankin totuuden siemen koska samaa valitusta olen kuunnellut jo pitkän aikaa. Mutta vanhemmat nyt tiedostavat että ei tuo voi jatkua enää näin. Ennen pitkää tämä muistisairauden oireita kärsivä vanhempani tulee räjähtämään ellei toinen vanhempi hoida tuota tilannetta NYT. Sitten on kaikilla välit jäissä. Tämän koitan vielä muistuttaa ja pakko tässä varmaan on vetäytyä itse pois kuvioista.

Ap

Sinähän tyydytät tässä itse omia tarpeitasi.

Purat sisaruskateutta, esiinnyt täydellisenä tyttärenä ja loistat mielessäsi. Oikein lemmikeillekin hoitopaikat. Voi että.

Lapsuudenperheesi dynamiikka on ihan vinksallaan, kommunikointi ei pelaa, eikä vanhempasi osaa olla vanhempia. Takertuvat lapsiinsa ja kilpailuttavat näitä sekä jopa tietoisesti pyrkivät pilaamaan näiden keskinäsiet välit.

Aikamoista keittiöpsykologiaa. Meillä on aina olleet kaikkien sisarusten kesken hyvät välit. Meitä on kohdeltu aina tasa-arvoisesti eikä ketään ole lellitty. Olemme viikoittain yhteyksissä kun asumme eri paikkakunnilla jokainen. Siinä osuit oikeaan, että kommunikointi vanhempien taholta on surkeaa, koska he eivät tätä tilannetta ole itse saaneet hoidettua.

Ap

Hyvät välit? Silti kilpailet armotta suorastaan naurettavilla asioilla ja panettelet toistuvasti selän takana?

Jos olisi hyvät välit, mitään kilpailun tarvetta ei olisi ja olisit sanonut veljellesi ja hönen vaimolleen, että heistä juoruillaan toistuvasti selän takana.

Ja vanhempasi eivät osaa ollenkaan kohdella lapsiaan asiallisesti?

En tiedä sinusta, mutta minulla ei ole aikaa/mielenkiintoa soitella toisille ja juoruta jos joku on kertonut toisesta jotain huonoa. Keskityn elämässäni rakentaviin asioihin. Tämä tilanne ei ole sellainen ja Siksi tänne laitoinkin tämän avauksen, koska olen rasittavassa välikädessä ja haluaisin tietoa onko joku muu ollut samassa tilanteessa ja kuinka asia on ratkennut.

Ap

Sinulla on aikaa jauhaa juoruja selän takana ja kiillottaa omaa kilpeäsi?

Hyviin tapoihin kuuluu olla juoruamqtta selän takana. Ja se että kertoo juorujen kohteelle panettelusta.

Sääli ettei sinulle ole opetwttu kotona tapoja.

Sinulla on oikeus omaan mielipiteeseesi. Se tosin ei nyt tässä tilanteesaani auta tähän asiaan mitenkään. Toivottavasti löydät vielä elämääsi joitain positiivisiakin asioita. Mukavaa kesän jatkoa

Ap

Vierailija
42/46 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala on tilanne. Itsellänikin on lapsenlapsia, hoidan heitä paljon, mutta ei koko perhe ole täällä jatkuvasti passattavana. Eihän nyt kukaan jaksa toisia hoitaa ja palvella eikä vieraita kotiinsa joka päivä. Kohta tämä muistisairas vanhempi tarvitsee toisen apua päivittäin, joten tälle hoitajalle ei jää koskaan omaa aikaa, minkä eläkepäivillään olisi ansainnut. Enää ei voi kiristää isovanhempia sillä, että eivät saa tavata lapsenlapsiaan, koska uusi laki on astunut voimaan isovanhempien tapaamisoikeudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankala on tilanne. Itsellänikin on lapsenlapsia, hoidan heitä paljon, mutta ei koko perhe ole täällä jatkuvasti passattavana. Eihän nyt kukaan jaksa toisia hoitaa ja palvella eikä vieraita kotiinsa joka päivä. Kohta tämä muistisairas vanhempi tarvitsee toisen apua päivittäin, joten tälle hoitajalle ei jää koskaan omaa aikaa, minkä eläkepäivillään olisi ansainnut. Enää ei voi kiristää isovanhempia sillä, että eivät saa tavata lapsenlapsiaan, koska uusi laki on astunut voimaan isovanhempien tapaamisoikeudesta.

Kiitos, näin se onneksi on!

Ap

Vierailija
44/46 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullehan tuo tilanne ei kuulu. Vanhempiesi pitää kasvattaa selkäranka, että uskaltavat puhua lapselleen aivan itse.

Vierailija
45/46 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasiassa vanhempasi purkavat tilanteen aiheuttamaa painetta sinuun.

Tämä mahdollistaa tilanteen jatkumisen.

Sinä sitten luulet että he haluavat muuttaa tilannetta, koska he valittavat.

Mutta ei. Eivät he halua.

Sanoa nyt omalle lapselle että hei, kuolema lähestyy, en jaksa olla enää avuksi niin kuin ennen? He eivät koskaan tule sitä tekemään niin pitkään kuin sinä olet mukana varaventtiilinä.

Tässä on varmaankin totuuden siemen koska samaa valitusta olen kuunnellut jo pitkän aikaa. Mutta vanhemmat nyt tiedostavat että ei tuo voi jatkua enää näin. Ennen pitkää tämä muistisairauden oireita kärsivä vanhempani tulee räjähtämään ellei toinen vanhempi hoida tuota tilannetta NYT. Sitten on kaikilla välit jäissä. Tämän koitan vielä muistuttaa ja pakko tässä varmaan on vetäytyä itse pois kuvioista.

Ap

Sinähän tyydytät tässä itse omia tarpeitasi.

Purat sisaruskateutta, esiinnyt täydellisenä tyttärenä ja loistat mielessäsi. Oikein lemmikeillekin hoitopaikat. Voi että.

Lapsuudenperheesi dynamiikka on ihan vinksallaan, kommunikointi ei pelaa, eikä vanhempasi osaa olla vanhempia. Takertuvat lapsiinsa ja kilpailuttavat näitä sekä jopa tietoisesti pyrkivät pilaamaan näiden keskinäsiet välit.

Aikamoista keittiöpsykologiaa. Meillä on aina olleet kaikkien sisarusten kesken hyvät välit. Meitä on kohdeltu aina tasa-arvoisesti eikä ketään ole lellitty. Olemme viikoittain yhteyksissä kun asumme eri paikkakunnilla jokainen. Siinä osuit oikeaan, että kommunikointi vanhempien taholta on surkeaa, koska he eivät tätä tilannetta ole itse saaneet hoidettua.

Ap

Hyvät välit? Silti kilpailet armotta suorastaan naurettavilla asioilla ja panettelet toistuvasti selän takana?

Jos olisi hyvät välit, mitään kilpailun tarvetta ei olisi ja olisit sanonut veljellesi ja hönen vaimolleen, että heistä juoruillaan toistuvasti selän takana.

Ja vanhempasi eivät osaa ollenkaan kohdella lapsiaan asiallisesti?

En tiedä sinusta, mutta minulla ei ole aikaa/mielenkiintoa soitella toisille ja juoruta jos joku on kertonut toisesta jotain huonoa. Keskityn elämässäni rakentaviin asioihin. Tämä tilanne ei ole sellainen ja Siksi tänne laitoinkin tämän avauksen, koska olen rasittavassa välikädessä ja haluaisin tietoa onko joku muu ollut samassa tilanteessa ja kuinka asia on ratkennut.

Ap

Sinulla on aikaa jauhaa juoruja selän takana ja kiillottaa omaa kilpeäsi?

Hyviin tapoihin kuuluu olla juoruamqtta selän takana. Ja se että kertoo juorujen kohteelle panettelusta.

Sääli ettei sinulle ole opetwttu kotona tapoja.

Sinulla on oikeus omaan mielipiteeseesi. Se tosin ei nyt tässä tilanteesaani auta tähän asiaan mitenkään. Toivottavasti löydät vielä elämääsi joitain positiivisiakin asioita. Mukavaa kesän jatkoa <3

Ap

Totuus tuo vain on. Ja sinähän se negatiivisuutta pursuat!

Vierailija
46/46 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sullehan tuo tilanne ei kuulu. Vanhempiesi pitää kasvattaa selkäranka, että uskaltavat puhua lapselleen aivan itse.

Jep, samaa mieltä!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme