Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakasteissa jäähileitä, Voiko Syädä?

Vierailija
25.07.2020 |

Esim. poronkäristys. Ei ole ollut liian pitkään. Pakkauksessa päivämäärät keväälle 2021.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä hilettä on jossain ruuissa ihan älyttömästi. Mulla oli ristikkoperunoita pakkasessa ollut pitkään ja avasin pussin niin sitä jäätä oli varmaan yhtä paljon kuin itse tavaraa. Yritin niitä paistaa mutta vetiseksi löllöksi jäivät.

Sen verran siinä ruoassa on vettä. Mitä kauemmin pidät pakkasessa sitä enemmän sitä vettä tihkuu ulos jäisenä.

Tai sitten ei. Esim. mustikat ovat minulla olleet tasan saman verran pakkasessa (pakastin kaikki kerralla viime kesänä). Osassa enemmän hilettä kuin toisissa. Vesipitoisuudessa ei voi suurta eroa olla, kun aika tasakokoista marjaa. Ja miten se vesi sieltä kuoren läpi edes tihkuisi, kun koko marja on umpijäässä?

https://www.healthline.com/nutrition/freezer-burn

Tuo on potaskaa. Mulla on pakkasessa 30-40 astetta pakkasta, jääkaappikin on melkein pakkasen puolella (on vain yksi säätö joka vaikuttaa molempiin ja tämä niin kylmällä ettei jääkaapissa tavarat jäädy kuin ainoastaan takaseinän lähellä) ja siitä huolimatta pakasteet on suurimmaksi osaksi pilalla koko ajan.

Valitin asiasta joskus vuokranantajalle ja jääkaappi-pakastin uusittiin. Ei auttanut juurikaan.

Jos osaat englantia niin siellä kerrotaan että efekti on lievempi kylmemmässä.

"You can minimize freezer burn by keeping your freezer at 0°F (-18°C) or lower. Food freezes faster at this temperature, allowing smaller ice crystals to form."

Kylmäkuivaus tehdäänkin normaali pakastinta kylmemmissä lämpötiloissa ja matalammassa paineessa jolloin kaikki neste sublimoituu suoraan.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kylm%C3%A4kuivaus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan