Miten oppia rakastamaan ikuisen kidutuksen rakennellutta Jumalaa?
Miten voisin sydämestäni alkaa paremmin palvomaan ja kunnioittamaan Jumalaa?
Häiritsee, kun on paha mieli niiden kadotuksessa olevien puolesta, eikä Jumala voi auttaa heitä. :/
Kommentit (34)
Sen on joku parempi lähi-itäläinen keksinyt hallitakseen muita. Vähän sellaista husutusta koko juttu.
Sanoma rististä on hullutusta niille, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
1. Korinttilaisille 1:18 FINRK
https://bible.com/bible/1745/1co.1.18.FINRK
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu siltä, että uskovaiset sekopäät ovat lisääntyneet täällä parin viime kuukauden aikana.
Eiköhän tänne kaikki mahdu. Monilla uskovaisilla kuten ei-uskovaisilla niin täällä kuin muualla on pää ihan hyvässä järjestyksessä, ei toki kaikilla. Sopu sijaa antaa, eikö tämä Vauva.fi ole juuri siitä tunnettu keskustelupalsta :).
Keksi oma satuolento ja rakasta sitä.
Ei me tavan talliaiset voida ymmärtää Jumalaa. Tee toisille niin kuin haluaisit itsellesi tehtävän. Sen mukaan kun elää, ei voi mennä kovin pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien elollisten kohtalo on kuollessa sama. Katoat silloin lopullisesti. Mitään taivasta tai helvettiä ei ole olemassakaan - muuten kuin tietenkin voi olla täällä maan päällä...
Saatat yllättyä. Ja toivon puolestasi hartaasti, että se "yllätys" olisi positiivinen, joten kannattaa tutustua Jeesukseen nyt jo ns. armon ajassa. Hän rakastaa sinua ja kutsuu sinua Jumalan valtakuntaan.
Kommenttisi perusteella vaikuttaa tosin siltä, että taidat olla aika kaukana vielä, jos et usko mihinkään kuoleman jälkeiseen elämään tai ilmeisesti yliluonnolliseenkaan. Kannattaa ottaa selkoa näistä hengellisistä asioista.
Esim. kuoleman rajalla käyneiden, kliinisesti kuolleiden ja elämään palanneiden kokemuksista on kiinnostavia kirjoja.
Rukoilen puolestasi, siunausta sinulle!
Mua ainakin lohduttaa että Jumala on oikeudenmukainen ja kaikki paha saa palkkansa vielä. Jumalan rakkaus on siinä että kärsi itse meidän rangaistuksen eli saadaan vapauttava tuomio. Kyllä nää saa rakastanaan Jumalaa. Se taas on hyvä että kokee hätää niiden puolesta jotka on menossa kadotukseen, niin Jumalakin kokee ja haluaa kaikkien pelastuvan. Ne jotka joutuu kadotukseen on niitä jotka halusi sinne, eivät halunneet olla Jumalan kanssa eikä Jumala pakota olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka antaa ainoan poikansa kitua ranteistaan roikkuen ja ruoskittuna, ei ole sellainen kenen uskon ymmärtävän rakkaudesta yhtään mitään.
En oikein voi arvostaa moista jumalaa ja hänen "mahtavaa rakkauttaan" jos se on tuollaista sekoilua, pelleilyä ja julmaa sadismia. Sekä täysin ehdollista kaupan käyntiä.
Mikä siinä on kaupankäyntiä? Pelleilyä tai sekoilua se ei ainakaan ole, sadismista puhumattakaan.
Siitä olen samaa mieltä, että Jeesuksen ristinkuolema oli julma. Ihmiset ristìinnaulitsivat Hänet kateudesta, mutta Jumala salli sen osana pelastussuunnitelmaansa. Se oli julma
m e i d ä n s y n t i e m m e tähden. Kun koko ihmiskunnan synnit, myös sinun ja minun, olivat Jumalan ainoan Pojan päällä, niin vähempi ei riittänyt.
Koska Jumala on kolmiyhteinen, yksi Jumala, kolme persoonaa, niin siinä
J u m a l a i t s e kantoi syntimme ristillä. Ja miksi Hän teki sen? Rakkaudesta meihin. Hän antoi henkensä, ettei meidän tarvitsisi menehtyä syntiemme tähden, kuten ansaitsisimme.
Eli siinä lyhytaikainen, hirvittävä julmuus palveli suurempaa ja ikuista pelastusta, rauhaa ja iloa miljoonille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka antaa ainoan poikansa kitua ranteistaan roikkuen ja ruoskittuna, ei ole sellainen kenen uskon ymmärtävän rakkaudesta yhtään mitään.
En oikein voi arvostaa moista jumalaa ja hänen "mahtavaa rakkauttaan" jos se on tuollaista sekoilua, pelleilyä ja julmaa sadismia. Sekä täysin ehdollista kaupan käyntiä.
Mikä siinä on kaupankäyntiä? Pelleilyä tai sekoilua se ei ainakaan ole, sadismista puhumattakaan.
Siitä olen samaa mieltä, että Jeesuksen ristinkuolema oli julma. Ihmiset ristìinnaulitsivat Hänet kateudesta, mutta Jumala salli sen osana pelastussuunnitelmaansa. Se oli julma
m e i d ä n s y n t i e m m e tähden. Kun koko ihmiskunnan synnit, myös sinun ja minun, olivat Jumalan ainoan Pojan päällä, niin vähempi ei riittänyt.Koska Jumala on kolmiyhteinen, yksi Jumala, kolme persoonaa, niin siinä
J u m a l a i t s e kantoi syntimme ristillä. Ja miksi Hän teki sen? Rakkaudesta meihin. Hän antoi henkensä, ettei meidän tarvitsisi menehtyä syntiemme tähden, kuten ansaitsisimme.Eli siinä lyhytaikainen, hirvittävä julmuus palveli suurempaa ja ikuista pelastusta, rauhaa ja iloa miljoonille.
Koita nyt päättää oliko jumalan vai ihmisten vika se kidutus?
Ette voi lässyttää samaan aikaan mistään mahtavasta rakkauden teosta, joka on julma kidutus, mutta yhtä aikaa väittää että se olikin ihmisten syy.
Vierailija kirjoitti:
Ja viellä sanotaan, että: Only God can Help You ?
Mitä ihmettä ? Eihän se ketään auta, jos et kumartele, pyllistele ja palvo ..
Zincc
Kyllä Jumala auttaa. Ei Hän tarvitse tuota kumartelua ja palvontaa. Kyllä Hän kestää kysymyksemme ja kiukkumme. Me itse tarvitsemme rukousta selvittääksemme itsellemme, mitä ja miten asiat oikeasti koemme.
Kyllä Jumala tietää, mitä tarvitsemme ja ajattelemme. Rukouksessa tutustumme lisää Jumalaan ja suhteemme Häneen rakentuu vahvemmaksi.
Myös Jumalan palvominen tekee hyvää ihmisen itsekeskeisyydelle: mitä, enkö olekaan maailman napa? Jumalalta tuleekin kaikki hyvä elämässäni, Hän on minutkin luonut rakkautensa kohteeksi ja suhteeseen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m e i d ä n s y n t i e m m e tähden. Kun koko ihmiskunnan synnit, myös sinun ja minun, olivat Jumalan ainoan Pojan päällä, niin vähempi ei riittänyt.Koska Jumala on kolmiyhteinen, yksi Jumala, kolme persoonaa, niin siinä
J u m a l a i t s e kantoi syntimme ristillä. Ja miksi Hän teki sen? Rakkaudesta meihin. Hän antoi henkensä, ettei meidän tarvitsisi menehtyä syntiemme tähden, kuten ansaitsisimme.Eli siinä lyhytaikainen, hirvittävä julmuus palveli suurempaa ja ikuista pelastusta, rauhaa ja iloa miljoonille.
Kuka se sitten päätti että ne synnit pitää juuri tuolloin yhden ihmisen niskaan laittaa? Jumalako?
Ei voisi typerämpää olla.
Älykäs ja fiksu jumalahan tekisi niin että jokainen ihminen sovittaa itse syntinsä ja maksaa omat oppirahansa syntymällä uudelleen maan päälle, elämään erilaisen elämän.
Vähämielinen ja idiootti jumala tekee tuollaisen sekoilun, jossa ei ole mitään oikeudenmukaisuutta, armoa tai rakkautta.
Vielä tyhmempi lammas uskoo sen hädissään ja aivopestynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä mielelläni menehdyn ja kuolen aikanani. En näe siinä mitään pahaa. Ei tunnu kamalalta ajatella aikaa ennen syntymäänikään.
En missään nimessä halua mihinkään ikuiseen elämään jossain "taivaassa" mikä on täynnä typeriä uskovaisia. Hyi hitto.
Vierailija kirjoitti:
Jumala voisi auttaa heitä jos haluaisi.
Ei voi enää auttaa . Manala haades tulijärvi . Rikas mies yrittää päästä pois manalasta mutta ei pääse mutta pyytää apua Lasarukselta joka on Abrahamin helmassa . Lue uusi testamentti kohta rikas mies ja Lasarus . Rakkaus on siinä että sä voit pelastua kääntymällä pois pahasta ja uskomalla Jumalan Poikaan.