Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymyksiä raskausajan ruokahimoistasi

Vierailija
25.07.2020 |

Missä vaiheessa sinulle iski ensimmäiset raskausajan ruokahimot? Mitä himoitsit? Muuttuiko himoitsemisen kohteet raskauden edetessä tai loppuivatko raskaushimot jossain vaiheessa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista missä vaiheessa, mutta ainut himoni oli greippi. se oli tuohon aikaan kielletty. en tiedä onko nykyisin.

Vierailija
2/23 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla raskaus vasta ihan alussa. Ei ole ollut mitään ruokahimotuksia, vaan oon halunnut syödä tavallista terveellisemmin. Aamuisin ei ruoka pahoinvoinnin takia maistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut kummassakaan raskauksissani mitään varsinaisia himoja, mutta ensimmäisessä kaipasin eniten raikasta ja kirpeää - söin siis vihreitä omenia ja vihreitä viinirypäleitä normaalia enemmän. Toisen raskauden aikana asuin ulkomailla ja kaipasin ns. suomalaista ruokaa, joten nautin todella, kun pääsin syömään paikalliseen Ikeaan ja sain ostaa sieltä myös tuttuja makuja mukaan. Tein myös karjalanpiirakoita ja korvapuusteja, jotka eivät normaalisti ole minulle mitään erityistä herkkua.

Vierailija
4/23 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina (ja yhä) syönyt tosi vähän. Molempien raskauksien alkuvaiheessa (1-2kk) koin aivan hurjaa nälkää ja muistan, kun tulin töistä kotiin ja ITKIN nälkääni. Ai että, kun perunat ja pakastekalakastike oli hyvää!!! Olen kahvin suurkuluttaja ja oli yllätys, kun kahvi yksinkertaisesti vain jäi pois raskauksien ajan. Tialalle kelpasi appelsiinimehu, johon koin jonkinasteista himoa, niin myös punaiseen paprikaan. Hassua kyllä, lapseni tuntuu viehtyvän vuosi vuodelta, ihan omin päin, yhä enemmän ja enemmän punaiseen paprikaan ja appelsiinimehuun, vaikka ne eivät olekaan enää jääkaappini vakiovarustelua.

Vierailija
5/23 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkiä saattoi tehdä mieli jotain ja parin tunnin päästä ei enää huvittanutkaan. Kohteet vaihtelivat riisipiirakoista mangoon ja vadelmajäätelöön eli oli kaikkea mahdollista.

Vierailija
6/23 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tehnyt mieli lainkaan kahvia tai makeaa. Molempia kulutin ennen raskautta ihan liikaa. 

Vierailija
7/23 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtäkkiä saattoi tehdä mieli jotain ja parin tunnin päästä ei enää huvittanutkaan. Kohteet vaihtelivat riisipiirakoista mangoon ja vadelmajäätelöön eli oli kaikkea mahdollista.

Niin mullakin!

Vierailija
8/23 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt vasta ensimmäisellä kolmanneksella, mutta en ole huomannut erityisiä ruokahimoja. Sen sijaan oon ollu tosi tarkka siitä, mitä haluan syödä: monipuolisesti kasviksia, luomulihaa, kalaa, luomukananmunia, pähkinöitä, oliiviöljyä, sokeritonta jogurttia, ruisleipää, vihreää teetä jne. Olen jättänyt pois kahvin ja kaikki keinotekoiset herkut, jotka koostuvat siirapeista ja tärkkelyksistä. Omalla kohdalla koen tärkeäksi, että haluan antaa nyt alkuraskaudessa sikiölle hyviä rakennusaineita, vitamiineja ja rasvoja. :)

Vierailija
9/23 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ehkä rv 15-25 jäätävä himo pihviin. Olisin voinut syödä joka ruoalla pihviä. Kroppa taisi vaan huutaa rautaa, oli tosi matalalla rautatasot. Loppua kohden himoitsin mutakakkua. Tiedä johtuiko raskaudesta vai ihan vaan sokerihiiriaivoista.

Vierailija
10/23 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vain appelsiini. Kai se oli puolivälissä.

Vierailija
11/23 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä raskaudessa oli pakko saada kirpeitä karkkeja, myös hiilihapolliset vedet alkoi maistua, vaikka aina ennen olin niitä inhonnut. Myös appelsiinimehu maistui.

Tässä toisessa oli pakko saada ruisleipää jo ennen plussaa, sitten vaihtui makeisiin hedelmiin, mitään muuta olisi pitkään aikaan syönytkään kuin hedelmiä vaan. Mikään kirpeä ei nyt maistu.

Lihaa on tehnyt kamalasti mieli molemmissa, olen yleensä vege mutta ei sitä pysty vastustamaan. Enkä edes tällä kertaa jaksa yrittää.

Vierailija
12/23 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan teki mieli sellaista, mitä en yleensä syönyt ja ei tehnyt mieli sellaista, mitä normaalisti söin :D

Vierailija
13/23 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipää graavilohella, sushia, hedelmiä, hedelmämehuja. Ja söinkin jokusen kerran vähän graavia lohta ja sushia vaikka oli kiellettyjen listalla.

Vierailija
14/23 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjat ja hedelmät maistuu. Ei ehkä niinkään himotus, vaan ainoita, jotka menee nikottelematta alas tältä pahoinvoinnilta.

Vierailija
15/23 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ekassa raskaudessa piimä. Ravintolassakin tilasin ruuan kanssa piimää ja join kerran koko kannullisen, kun mulle sellainen tuotiin. Yhdessä raskaudessa oli appelsiinit, yhdessä pantterikarkit. Aika alkuraskaudessa nuo himot olivat.

Vierailija
16/23 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosipulisuolakurkut..

Vierailija
17/23 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuvaiheessa, kun oli muutaman viikon pahoinvointi, niin kaikki ällötti. Paitsi omenamehu ja banaanijukurtti. Ja kumpaakaan en ollut koskaan aikaisemmin syönyt /juonut juurikaan.

Vierailija
18/23 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa raskauksissa himoitsin jopa sairaalloisesti ruisleipää paistetulla kananmunalla, maksamakkaralla ja suolakurkulla. Olen vegaani.

Vierailija
19/23 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Schweppes Russian hedelmälimua, kaikkea kirpeää ja salmiakkia. Poika tuli.

Vierailija
20/23 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois tehnyt mieli juoda tolua kun se tuoksui niin hyvälle, mut jätin väliin sitten kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi