Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postcrossing - outo ja KALLIS harrastus

Vierailija
25.07.2020 |

https://www.postcrossing.com/

Mitä mieltä olette tästä harrastuksesta? Minusta vähän outo. Katselin huvikseni noita tilastoja ja huomasin että eniten kortteja lähettänyt on lähettänyt melkein 30 TUHATTA korttia. Tajuaako se ollenkaan että sillä on mennyt ainakin 30 000 euroa harrastukseensa, todennäköisesti paljon enemmän? 😅

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi sitä rahansa tuhlata huonomminkin kuin lähettelemällä ihmisille postikortteja ympäri maailmaa. Jos harrastus on mielestäsi outo, niin älä rekisteröidy tuonne sivustolle. Aika monen muun mielestä ei ole, jos katsot käyttäjämääriä. Kallis on kyllä Suomen postin hinnoilla, vaikka lähettäisikin kortit economy-luokassa.

Vierailija
2/10 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, harrastukset maksaa. 30 000 on aika ääripää ja sinänsä huono esimerkki, joka harrastuksesta löytyy näitä. Joillain on miljoonien arvoisia postimerkkikokoelmia. Tavan postcrossaaja taitaa käyttöä harrastukseen joitain kymppejä tai satasia vuodessa.

Arvaan että olet aika nuori ja digiaikana kasvaneena et ymmärrä korttien ja kirjeiden viehätystä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kallis harrastus, mutta kyllä monet muutkin harrastukset maksaa. Jossain maissa postimerkki voi olla hyvinkin halpa, jolloin kustannukset pienemmät.

Vierailija
4/10 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harrastanut. Todella kiva oli saada kortteja ja niihin kirjoitettuja viestejä. Itse laitoin kortteihin myös tarroja ja leimoja. Mutta olen pitänyt nyt taukoa, koska postimerkkien hinnat ovat jo niin korkeat.

Vierailija
5/10 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on n. 1000 korttia lähetettynä ja saatuna. Menneinä vuosina postikulut olivat selkeästi halvemmat ja ostin halvalla kortteja mm. kirpputoreilta ja sain lahjoituksia. Ei se nyt niin kallista siis ollut. Sait sman verran muoden lähettämiä kortteja takaisin lun olit itse lähettänyt. Mukava harrastus, mutta piti lopettaa kalliden lähetyskulujen takia.

Vierailija
6/10 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on perseenreikäpersu.

Vierailija
7/10 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkailin tietoa tästä harrastuksesta kun lukiolainen haluaisi osallistua.

Vaikuttaa kalliilta tosiaan, mutta voi lähettää vaikka vain yhden kortin eikä ole velvollisuutta lähettää mitään tietyn ajan sisällä. 

Lapsi ehdotti että laitetaan Netflix pois ja se raha olisi tähän harrastukseen. 

Onko kenelläkään tästä uudempia kokemuksia?

Paikassa näyttää olevan myös foorumi, jota voi lukea, mutta jotta itse voi kysellä, pitää liittyä. 

Ymmärrän tämä kiehtovuuden, koska itse kirjoittelin nuorena paljon kirjeitä ulkomaille, silloin sitä mielellään jätti suklaapatukan ostamatta, kun samalla rahalla sai postimerkin ja "maailma tuli lähemmäksi" kun kommunikoi eri maalaisten ihmisten kanssa.

En yhtään osaa arvioida minkä ikäisten paikka/harrastus tämä on, onko täällä ketään tämän harrastajia?

Vierailija
8/10 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, olen harrastanut Postcrossingia yli 10 vuotta. Olen saanut ja lähettänyt yli 3000 korttia. En ajattele harrastuksen hintaa, koska se on harrastus, joka antaa tosi paljon. Harrastajat ovat hyvin eri-ikäisiä, enemmän on ehkä +50, mutta myös opiskelijoita ja lapsiakin. Kortit kirjoitetaan englanniksi, mihin moni nuorempi harrastaja voi tarvita vanhemman apua. Kannattaa liittyä Facebookin ryhmään, niin saat vastauksia:

https://www.facebook.com/groups/postcrossingfin

Mutta kuulostaa aivan ihanalta, että lapsi haluaa ryhtyä postcrossariksi. Kannustan liittymään. 

Vierailija
9/10 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa tosi kivalta.

Vierailija
10/10 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastin postcrossausta joitakin vuosia, koska pidän postikorttien lähettämisestä ja saamisesta. Pidän yhä, mutta ikävä kyllä se on katoava tapa muistaa sukulaisia tai ystäviä. Postcrossaus vähän auttoi siinä puolessa. Ja hauskaa se pääosin oli. Muutamien kanssa pidimme yhteyttä pitempäänkin nn Jenkkilään ja Brasiliaan (jälkimmäisen kanssa yhä somessa käydään tykkäilemässä toistemme kuvia). Ja joskus joku vain innostui laittamaan lahjoja tai minä jollekin toiselle. Kyllä siinä muutakin kontaktia tulee, jos vaivautuu kirjoittamaan korttiin enemmän kuin terveiset Suomesta. Yksi kaverini tapaa ihmisiä, joille tarjoaa majoituksen kodissaan ja ystävystytty enemmänkin. 

Jos laskee vain mitä maksaa, niin sekin on mitä arvostaa ja elämäänsä haluaa. Postcrossaus on hyvää kielitaidolle, jos haluaa nähdä vaivaa enemmänkin postikorteissaan. Se on helppo ja halpa tapa tutustua ihmisiin. Ei tarvitse matkustaa joka paikkaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän