Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Se siitä unelmasta, kyllä Suomen kesä on paska: Loppukesän ennuste - Ei enää uusia hellejaksoja

Vierailija
25.07.2020 |

https://www.foreca.fi/meteorologilta/v85058c5

Varaudu runsaisiin sateisiin – mätäkuu alkaa.

Toista se on Majorccalla epsanjassa. Surullinen maa tämä Suomi :(

Kommentit (138)

Vierailija
81/138 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuu oli ihan kiva, heinäkuussa on ollut muutama kiva päivä, mutta ei tällainen +13 ja sadetta ole mikään normaali kesäsää.

Vierailija
82/138 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vaan kun ei ole liian kuuma.

Vieläkin on sisällä liian lämmin vaikka helteistä on jo monta päivää. Ei saa edes nukuttua. Hikisiä öitä.

Mummokuume.

Helteet loppui jo 4 vkoa sitten😂

Helteitä on kyllä ollut nyt heinäkuussakin. Viimeksi eilen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/138 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on ollut ihana, sekä säiden puolesta että muutenkin. Harmi kun kaikilla ei näin ole :(

Vierailija
84/138 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohditko että kesäkuu oli yhtä mittaa hellettä?

Vierailija
85/138 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtekää hakemaan sitä unelmaanne muualta, ruikuttajat.

Ja kenelle kohdistatte kiukkunne ? Kuka on vastuussa kesänne pilalle menosta ?

Jotenkin tuntuu että vastaus löytyy peilistä...

Menossa ollaan. Pari isoa kiinteistökauppaa tehty jo ja lapset kasvavat, kohta pärjäävät omillaan.

Miksi ruikuttaa sateessa kun voi hymyillä lämmöstä nauttien palmua alla. :)

Miksi ruikuttaa lämmöstä kärsien ja vielä palmun alla, kun voi nauttia ihanista kesäsateista, tihkuista, raikkaasta, sateenjälkeisestä tuoksusta, ihanista ja lempeistä 15-21 asteen kesäilmoista.

Vierailija
86/138 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on Majorcca? Missä on epsanja?

87/138 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä iltapaskat klikkiotikoissaan kertovat.

Jos Helsingissä sataa, ne hehkuttaa, että sateet tulivat, vaikka muualla Suomessa on täys helle päällä.

Täällä on nytkin ollut monta päivää ja tänäänkin 24 ast. lämmintä, eikä ole tullut kuin muutama vesipisra.

Ja seuraavalle 10 päivälle on ennustettu poutaa ja lämpötila 20 22.

Siis normaalia kesäkeliä.

Kun kaikkea sentäs voi itsekkäinkään ihminen saada, sillä luonto itse määrää säät.

Säästä nyt ei ainakaan voi syyttää eikä muutakaan.

Kerrohan paikkakunta mihin on povattu seuraavaksi kymmeneksi päiväksi pelkkää aurinkoista ? Katsotaan Forecan tai Ilmatieteenlaitoksen sivuilta mitä näyttää ja jos noin on minä lähden heti sinne ! Todellisuudessa näyttää pimeetä kuin persiissä välillä sadellen.

88/138 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtekää hakemaan sitä unelmaanne muualta, ruikuttajat.

Ja kenelle kohdistatte kiukkunne ? Kuka on vastuussa kesänne pilalle menosta ?

Jotenkin tuntuu että vastaus löytyy peilistä...

Menossa ollaan. Pari isoa kiinteistökauppaa tehty jo ja lapset kasvavat, kohta pärjäävät omillaan.

Miksi ruikuttaa sateessa kun voi hymyillä lämmöstä nauttien palmua alla. :)

Miksi ruikuttaa lämmöstä kärsien ja vielä palmun alla, kun voi nauttia ihanista kesäsateista, tihkuista, raikkaasta, sateenjälkeisestä tuoksusta, ihanista ja lempeistä 15-21 asteen kesäilmoista.

15-21 on mukavan lämpöinen syyskuu, ei heinäkuu. 

89/138 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi, ettei ollut missään päin Suomea edes kahta kokonaista viikkoa hellettä.

90/138 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä27148 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tarkennetaan myös, että tuon hellejakson ulkopuolella olikin sitten ihan saa.ta.nan koleata.

Vierailija
91/138 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä27148 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi kuitenkin lämmintä yli 20 varjossakin.

92/138 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti kenen mielestä heinäkuusta joulukuulle kestävä sade on "ihanan raikasta" ja "luonto kiittää". Ootteko kaikkia lihavia vai down? Kohta itketään kun ei löydy isoja kokoja sadevaatteita ja sukat kastuu.

Kuusi läskiä peukuttanut alaspäin...

Vierailija
93/138 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua tätä ruikutusta. Olen itsekin helteiden ja auringon ystävä ja olen ollut ihan tyytyväinen tähän kesään. Hyvää säätä on todellakin ollut paljon enemmän kuin huonoa säätä. Olen pitänyt pitkiä housuja viimeksi huhti-toukokuussa, koko kesä menty biksuissa ja mekoissa. Siis mistä te oikein valitatte? En voi käsittää. Aurinkoa ja lämpöä on ollut todella paljon ja moni sadepäiväkin on jossain vaiheessa päivää kääntynyt aina aurinkoiseksi. Mökillä olen viettänyt paljon aikaa hyvien säiden vuoksi. En tajua tätä jatkuvaa ruikutusta.

Vierailija
94/138 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä taas on ollut ihanan lämmintä läpi kesän. Olenko sitten sattumalta ollut aina siellä missä aurinkokin? Mene ja tiedä. 😂

95/138 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti kenen mielestä heinäkuusta joulukuulle kestävä sade on "ihanan raikasta" ja "luonto kiittää". Ootteko kaikkia lihavia vai down? Kohta itketään kun ei löydy isoja kokoja sadevaatteita ja sukat kastuu.

Eipä ole Suomessa ikinä ollut heinäkuusta jouluun kestävää sadetta. Mutta joillain se lasi on aina puoliksi tyhjä...

Ei ole ei, mutta lokakuusta vappuunpa on ollut viime talvena ! 

Vierailija
96/138 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on pääasia ettei sada ja on vähintään +20. Sitten olen säähän tyytyväinen. Tietysti aurinko on ehdotonta plussaa, mutta pääasia ettei sada. Helteistäkin tykkään, muttei ne ole pakollisia. Mielestäni tänä kesänä on ollut ihan kivasti kaikenlaisia säitä: sateisia päiviä, hellettä, sitä +20 säätä, pilvisempääkin. Kaikille jotain.

Oisko sulla ap mahdollisuutta lähteä etelään? Espanjaa ei taideta nyt suositella, mutta kai tuolla etelämmässä jotain maita on joihin voi jo matkustaa ja säät lämpimät. Muista tietenkin varmistaa sitten onko mahdollinen karanteeni tarpeen yms.

Vierailija
97/138 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa vietetty mainiota loppukesää + 22 ja leppeä tuuli. Aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta.

Vierailija
98/138 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä27148 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä iltapaskat klikkiotikoissaan kertovat.

Jos Helsingissä sataa, ne hehkuttaa, että sateet tulivat, vaikka muualla Suomessa on täys helle päällä.

Täällä on nytkin ollut monta päivää ja tänäänkin 24 ast. lämmintä, eikä ole tullut kuin muutama vesipisra.

Ja seuraavalle 10 päivälle on ennustettu poutaa ja lämpötila 20 22.

Siis normaalia kesäkeliä.

Kun kaikkea sentäs voi itsekkäinkään ihminen saada, sillä luonto itse määrää säät.

Säästä nyt ei ainakaan voi syyttää eikä muutakaan.

Kerrohan paikkakunta mihin on povattu seuraavaksi kymmeneksi päiväksi pelkkää aurinkoista ? Katsotaan Forecan tai Ilmatieteenlaitoksen sivuilta mitä näyttää ja jos noin on minä lähden heti sinne ! Todellisuudessa näyttää pimeetä kuin persiissä välillä sadellen.

Haluatko siis paikkakunnan, jossa on pelkkää aurinkoa, pilvipouta ei riitä? Oulun ennusteessa näyttäisi seuraavat 10 päivää olevan aurinkoisia tai puolipilvisiä, vain ti-ke yönä (4.-5.8.) ja torstai-iltapäivänä 6.8. 12 eteenpäin on näemmä kuurosateita ennusteessa.

Oulu on ollut jonkun jutun mukaan muuten Suomen aurinkoisin paikkakunta tänä kesänä.

Vierailija
99/138 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut ihana kesä. Matkustelen normaalisti melko paljon, mutta nyt olen viettänyt kesän kokonaan Suomessa, pääosin järvimaisemissa ja olen viihtynyt erinomaisesti. Nauttiiko joku muka oikeasti niistä superhelteistä? Minä olin juurikin siellä Espanjassa viime vuonna näihin aikoihin ja se +35 on todella tukalaa! Ehkä ajatuksena tuntuu kivemmalta mitä todellisuus on. Aurinko ja lämpö on tietenkin ihanaa ja mielestäni kesä saisi olla ympäri vuoden, mutta rajansa kaikella. Oma ihannesääni on +25 ja aurinkoista, mutta olen ihan tyytyväinen ylipäänsä siihen, että on aurinkoista ja edes melko lämmintä. Olen myös nauttinut suuresti Suomen kesän valoisuudesta, ihanat valoisat illat joita ei ulkomailla ole.

Vierailija
100/138 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä27148 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole Suomessa ikinä ollut heinäkuusta jouluun kestävää sadetta. Mutta joillain se lasi on aina puoliksi tyhjä...

Ei ole ei, mutta lokakuusta vappuunpa on ollut viime talvena ! 

Se on syy miksen ikinä muuttaisi rannikolle.