Miksi myydä euron tavaroita Torissa?
Mikä motiivi? Kiva myydä? Jos otat kuvan, teet ilmoituksen, vastailet viesteihin ja sovit tapaamisen, onko se tosiaan sen arvoista, että euron edestä jaksat sen tehdä? Eikö olisi järkevämpi euron arvoinen tavara viedä paikalliseen SPR:n Konttiin tai muuhun vastaavaan hyväntekeväisyyteen?
Kommentit (29)
Olen ostanut usein tavaroita euron hintaan. Älkää nyt karsiko semmoisia pois myynnistä!
Mä oon laittanut kuule ihan 0.20e tavaraakin myyntiin. En halua antaa millekään hyväntekeväisyys puljulle mitään. Niillä on miljardit taskussa ja ainavaan ahneemmaksi muuttuvat. Vähänkäytetty. Fi hinkin lähetän tavaraa myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt, itse en vaivautuisi myymään alle 10e tavaroita. Vaivaa yksinkertaisesti liikaa jos omalle ajalleen laittaa edes vähän arvoa.
Ajatella nyt, sopia tapaamisia ja koordinoida maksuja joiden muutaman eurojen tavarojen takia?
mitä "koordinoimista" maksuissa on? Annat tilinumeron ja sanot että "kun rahat on tilillä tavara lähtee". Tuon "koordinoimisen" hoitaa pankit keskenään.....
Minulla ainakin oli niitä, jotka sanoivat, että laittaa rahat tänään tilille. Ei näkynyt, odottelin pari päivää, sitten kysyin. Juu laittaa heti kun menee kotiin, ostan sen kyllä. Sain odotella ja kysellä, lopulta saattoi olla niinkin, että ei rahoja tullut koskaan ja asiakas häipyi.
Tätä koordinointia kait tämä ehkä tarkoitti.
Eihän siinä silloin mitään kun rahat näkyivät heti tilillä ja tavara postiin. Mutta aina ei käy niinkuin Tromsöössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt, itse en vaivautuisi myymään alle 10e tavaroita. Vaivaa yksinkertaisesti liikaa jos omalle ajalleen laittaa edes vähän arvoa.
Ajatella nyt, sopia tapaamisia ja koordinoida maksuja joiden muutaman eurojen tavarojen takia?
mitä "koordinoimista" maksuissa on? Annat tilinumeron ja sanot että "kun rahat on tilillä tavara lähtee". Tuon "koordinoimisen" hoitaa pankit keskenään.....
Minulla ainakin oli niitä, jotka sanoivat, että laittaa rahat tänään tilille. Ei näkynyt, odottelin pari päivää, sitten kysyin. Juu laittaa heti kun menee kotiin, ostan sen kyllä. Sain odotella ja kysellä, lopulta saattoi olla niinkin, että ei rahoja tullut koskaan ja asiakas häipyi.
Tätä koordinointia kait tämä ehkä tarkoitti.
Eihän siinä silloin mitään kun rahat näkyivät heti tilillä ja tavara postiin. Mutta aina ei käy niinkuin Tromsöössä.
Minä vastaankin suoraan että "odotan huomiseen, jos ei ole tilillä niin menee seuraavalle". En ala kyseleen perään. Varsinkaan nykyään kun mobiilipankitkin on käytössä ja maksun voi suorittaa missä vain minuutissa.
Hoitovapaalla ollessa oli aikaa tehdä tuota, joten miksipäs ei. Silloin ne eurotkin oli ihan mukavaa lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhälle eurokin voi olla tuntuva summa, ja jos euron tavaroita saa myydyksi vaikka 10, kympillä saa jo vaikka mitä.
Lisäksi tuollaiset pienet kohtaamiset voi tuoda yksinäisille mahdollisuuden sosiaaliseen kanssakäymiseen. Eihän sitä koskaan tiedä, vaikka ostaja olisi joku vanha koulukaveri vuosien takaa tai muuten vaan juttutuulella.
Mua vähän ärsyttää nuo yksinäiset mummot. Jos ostan sulta jonkun tavaran, se ei saa tarkoittaa puolen tunnin jorinoiden kuuntelua. Yksikin soitteli perään vielä muutaman kerran, enkö tulisi vielä katsomaan toistakin tuotetta.
Söpöt mummelit. Älä kiusaa.
Jos toiminnan painopiste on siivoamisessa eikä rahassa, niin mahdollisimman halvalla myyntiin ja joku tulee hakemaan tavaran pois. Ekologista, kun minun roskani on jonkun toisen aarre.
En taatusti lahjoita mitään Konttiin, koska se on työttömiä hyväksikäyttävä pulju. Ei yhtä paha kuin Ekotori, mutta melkein.
PimpeliPomeli