Keuhkosyöpäepäily
Tutkimukset edessä, pelottaa. Kauanko elän, levinnyt laji...
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Mitkä oireet?
Nielemisvaikeus, tupakkayskää ollut vuosia. Jotain muutakin on, ikää 43. T, ap
Mikä sai epäilemään keuhkosyöpää???
Ikävä juttu. Toisaalta hoidot ovat kehittyneet ja riippuu sijainnista. Tsemppiä!
Olisi mukava kuulla kokemuksia! T, ap
Vierailija kirjoitti:
Ikävä juttu. Toisaalta hoidot ovat kehittyneet ja riippuu sijainnista. Tsemppiä!
Kiitos kovasti, sitä tarvitaan. T, ap
Sijainti ainakin keuhkoputkessa, ehkä maksaan levinnyt t, ap
Kaveri kuoli kahdessa kuukaudessa keuhkosyövän levittyä maksaan. Sitä ennen oli kotona ja sairaalassa vuoden päivät.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri kuoli kahdessa kuukaudessa keuhkosyövän levittyä maksaan. Sitä ennen oli kotona ja sairaalassa vuoden päivät.
Otan osaa, kiitos kokemuksesta! T, ap
Onko kyseessä siis vasta epäily? Olet kuitenkin aika nuori, joten voihan se olla, että ei olekaan vielä syöväksi asti edennyt.
Ikävää, mutta kyllähän sinä totta puhuen tiesit ottavasi tupakoitsijana tietoisesti tämän riskin, vai mitä?
Toivotaan nyt kuitenkin, että on väärä hälytys.
Joko olet lopettanut tupakoinnin?
Toivottavasti tupakka kielletään joku päivä ihan kokonaan ja sen valmistus lopetettais.
Maksaan leviäminen on aika paha. Sinuna en nyt pahemmin googlailisi ennen juttelua lääkärin kanssa. Itselleni lääkäri sanoi heti ekaksi, että nettiä vältä (vuosi oli 2004, diagnoosini leukemia).
Netistä löydät vain kauhukertomuksia. Jos haluat vertaustukea, suosittelen Syöpäyhdistyksen cancer.fi -sivustoa ja keskusteluja siellä.
Tsemppiä!
Puolisollani oli aikaa diagnoosista kuolemaan kaksi vuotta. Hoidot auttoivat ensin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Todella ikävää. Tsemppiä ja halauksia. Fakta on se, että jos kyseessä todellakin on keuhkosyöpä, on ennuste aina huono. Keuhkosyöpää sairastava käytännössä menehtyy 5 vuoden sisällä, joitain poikkeuksia lukuunottamatta. Oli miten oli, niin ota nyt aikaa itsellesi ja perheellesi.
Vierailija kirjoitti:
I
Joko olet lopettanut tupakoinnin?
Olen vähentänyt paljon, lopetusta kohti. Tiedän että tupakka heikentää lääkityksen tehoa, en ajatellut jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Puolisollani oli aikaa diagnoosista kuolemaan kaksi vuotta. Hoidot auttoivat ensin hyvin.
Osanotto! Oliko pieni vai suurisoluinen tiedätkö? T, ap
Onneksi olen jo lopettanut aikaa sitten, toivottavasti sinulla ei ole levinnyt ja saadaan hoidettua.
Itse lopetin niin että oli tupakat loppu ja päätin kaupassa olla ostamatta lisää. Ikinä koskaan. En olisi pystynyt vähentämällä, joskus aiemmin olin kokeillut. Kerrasta poikki ex tempore toimi minulle. Kertaakaan en ole edes harkinnut polttamista enää.
Oletko laihtunut? Onko veriysköksiä? Omainen eli 4kk toteamisesta.
Mitkä oireet?