Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkaatko itse teinipoikiesi hiuksia kotiparturikoneella plus saksilla

Vierailija
19.06.2013 |

Millainen tulos tulee? Tarkoitan siis oikein sellaista leikkausta, missä ei pelkästään leikata millin siiliä vaan leikataan eri mittaiseksi eri kohdista

Ja parturit eivät saa vastata tähän. Vain amatöörit.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leikkasin mun veljieni hiukset silloin muinoin kun asuin kotona. Tuli aina sellaset kun veljet toivoivat, mutta aikaahan siihen meni. Ei olisi sopinut kärsimättömille tapauksille.

Kotiparturilla saa eri pituuksia ja saksilla sitten pisimmät paikat ja siistiminen. Pään päältä yleensä otin pelkillä saksilla. Matkin oikeaa parturia, eli vedin hiusta sormien välissä haluamaani pituuteen ja tasoitin. Sitten seuraavan nipun otin siten, että siihen tuli sen edellisen nipun hiusta malliksi mukaan jotta osasin ottaa siihen saman pituuden.

Sivut sitten eri pituisilla terillä kotiparturilla.

Mun nuorempi veli käy vieläkin joskus siskon luona parturissa, jos näille nurkille osuu.

Vierailija
2/11 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samoin ku vastaajalla 2 :) Samoin leikkaan miehen hiukset. Välillä iskänkin. Mitään super erikoisia hiustyylejä en tee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä leikkaan kaikkien (meidän perheen) hiukset paitsi omani, koneella niska ja sivut ja päältä saksilla.. tytöllä pitkät hiukset joten niitä vaan tasoitan.

Vierailija
4/11 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän teinityttö hoitaa veljensä pään, itse en uskaltaisi edes yrittää :)

Vierailija
5/11 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En leikkaa. En pilaa lapseni enkä mieheni ulkonäköä tekeytymällä hommiin, jotka kuuluu ammattilaiselle. Voitte uskotella itsellenne olevanne muka ammattitaitoisia, mutta kyllä se näkyy selvästi että äiti on pikkusen saksinut...

Vierailija
6/11 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mielestä mulla oli koirantrimmaus niin hyvin hallussa, että hän päätti ostaa "kotiparturilaitteen". Ennen kuin trimmaan koirani, niin leikkaan mieheni hiukset (sivuilta lyhyet ja päätä hieman pidemmät). HUOM! Koiralla ja miehellä käytössä eri "trimmauskoneet".

Vierailija
7/11 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina enään teini mun leikata hiuksiaan, menee parturiinkin vain kalliimpiin paikkoihin.

Leikkaan kyllä muilta ja teinityttö haluaa minun leikkaavan edelleen. Olen kieltämättä onnistunut hyvin ja kaverinsa on kehunut jänne hiuksiaan aina, eivät ole edes tienneet, että minä olen leikannut.

Kaverini tulee minulle parturointiin, ihan erilaisia malleja teen, en pelkää.

On muuten helppoa leikata aikuisellekin kauniin ilmavia malleja kun ottaa päältä hiuksia sormien väliin ja kieputtaa tupsua itsensä ympäri kuin korkkiruuvi, sitten vaan napsaisee tasaisesti esim sentin pois tai 10 riippuen mitä tekee. Tulee upea, ei tarvitse olla millilleen tasaista sillä muuten tulee saksilla leikatun näköinen ns.saksien jäljet. Tätä opettavat Brittiläisessä hiusakatemiassa, jossa minunkin piti koulutus aikanaan aloittaa. Vauva vaan päätti tulla ensin. ;)

Olenkin nyt aloittamassa parturikampaajan ammattikoulutuksen, teinipoika tuskin tulee asiakkaakseni silloinkaan kun valmistun alan ammattilaiseksi. =D

Vierailija
8/11 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vuosi sitten kotiparturikoneen ja pojat, 11 ja 16 ovat siitä lähtien leikanneet sillä hiuksensa. Oli kyllä kannattava ostos! Välillä minä leikkaan poikien hiukset ja välillä he itse ja välillä teini-ikäinen sisko. Onneksi nyt on muodissa ns. helppoja kampauksia, niin tumpelokin osaa leikata tolla koneella:)

Vierailija
9/11 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutonen!

Ei toki kannatakaan jos oikeasti epäilet, että pilaisit heidän ulkonäön. Kyseessä on kuitenkin taito mihin vaikuttaa hirmuisesti hahmotuskyky, visuaalinen kyky, taito nähdä konaisuus eikä vaan tietystä kulmasta. Näitä asioita ei voi opettaa.

Vierailija
10/11 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen leikannut poikien hiuksia ihan saksilla en koneella. Vieläkin nuorimmainen pyytää äitiä leikkaamaan hiuksia. Vanhin käy nykyään parturissa ja keskimmäisen tyttöystävä hoitaa hänen hiuksensa. Tytär on aina luottanut enemmän kampaajiin kuin äitiinsä vaikka kyse on ollut vain hiusten tasoittamisesta. En ole tyrkyttänyt palveluksiani vaan lapset ovat itse saaneet valita joko äiti tai sitten ammattilainen.

Myönnän kyllä että minun leikkuujälkeni ei suinkaan ole samanlaista kuin ammattilaisen. Jossain vaiheessa nolottikin leikata poikien hiuksia kun tiesin että heidän luokkansa koulunkäyntiavustaja on saanut parturi-kampaaja koulutuksen. Joskus hänelle mainitsinkin asiasta ja hän naureskeli että kyllähän hän erottaa milloin pojat ovat käyneet parturissa ja milloin äiti leikannut.

Vierailija
11/11 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt mä ymmärrän miksi niin monella teini-ikäisellä pojalla on tukka aina täysin sekaisin. Ne koittaa peittää sillä, että niiden äiti parturoi ne :-). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi