AMK monimuoto-opiskeluna töiden ohella
Olen aloittamassa amk geronomi monimuoto-opiskeluna. Nyt pohdin miten toimia töiden suhteen. Hakea kokoaikainen opintovapaa vai olla töissä 60 % työajan. Miten muut, miten ootte tehnyt tai aiotte tehdä?
Kommentit (8)
Onko kyseessä vuoden kestävä tutkinto vsi pidempi? Entä oletko perheellinen vai et? Monta tekijää vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kyseessä vuoden kestävä tutkinto vsi pidempi? Entä oletko perheellinen vai et? Monta tekijää vaikuttaa.
Geronomi 3,5 v mutta saan luultavimmin hyväksilukuja. Lapsia on, eskarilainen ja koululaisia.
olin kokoaikaisesti töissä opiskelujeni ajan. Itseasiassa 3 tutkintoa suoritettu kokoaikaisesti töissä ollen.
Itse olin kokoaikaisesti töissä, tein tradenomi-tutkinnon (3,5 vuotta). Viimeinen kevät oli rankka, kaikki vapaa-aika (illat ja viikonloput) meni kouluhommiin (puuttuvien kurssien suorittaminen + lopputyö). Mutta halusin mieluummin kärsiä muutaman kuukauden, enkä lykätä valmistumista.
Olin vaativassa työssä koko 3,5 vuotisen tradenomi opintoni ajan. Tiukkaa teki ajoittain mutta kyllä sen kestää. En ymmärrä näitä nykyajan downshiftaajia joita rasittaa kaikki yli 6h työpäivästä eteenpäin..
Kuulostaa täsmälleen mun tilanteelta ja mun pohdinnoilta, eri ala vaan kyseessä. Mullakin olisi ollut mahdollisuus työskennellä 60% mutta nyt työnantaja perääntyikin eikä heille käy, että olen niin paljon poissa opintojen takia (meillä on ekan syksyn 2 lähipäivät viikossa).
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa täsmälleen mun tilanteelta ja mun pohdinnoilta, eri ala vaan kyseessä. Mullakin olisi ollut mahdollisuus työskennellä 60% mutta nyt työnantaja perääntyikin eikä heille käy, että olen niin paljon poissa opintojen takia (meillä on ekan syksyn 2 lähipäivät viikossa).
Olen ollut ihan täysiaikaisesti töissä, ekat puolitoista vuotta oli ihan helppoja, nyt opiskelut takkuaa ihan huolella. Jos vaan pystyt, niin ota vapaata.