Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi työpaikka ja epämukava olo erään miehen flirttailusta

Vierailija
18.06.2013 |

Oon siis ollut työssäni noin kuukauden verran, ja pari viikkoa sitten eräs mies alkoi ihan töiden lomassa juttelemaan minulle kaikenlaista. Alussa ei häirinnyt, ajattelin vain että kiva kun tutustuu paremmin ihmisiin.

Viime viikolla mies sitten tuli usein osastolleni ilman mitään tekemistä, ihan vaan juttelemaan minulle. Saattoi siis virnuilla vaan jossain takana kun keskustelin asiakkaiden kanssa. Aina kun minun pitää käydä heidän osastollaan, mies hyökkää heti heittämään jotain huonoa läppää.

Eilen oli napsahdus lähellä kun mies tuli taas lätisemään jotain samalla kun asiakkaat odottivat vieressä juttusille pääsyäni. Mua nolotti koko tilanne, mies koitti leikillä tyrkyttää puhelinnumeroaan ja sanoi että älä nyt flirtistä häkelly kun punastuin. Toivottavasti ei ota tuota kiinnostuksen merkkinä :D

En vieläkään oo saanut selville onko toi ihan vaan leikkiä, joten olenko ihan tiukkis jos pyydän häntä lopettamaan? En haluaisi saada mitään nipon mainetta, mutta..

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos sä et pidä siitä, silloinhan sun tulee / kannattaa pyytää miestä lopettamaan. Muuten se jatkaa ja jatkaa ja jatkaa, ja sitten todennäköisesti oikeasti napsahdat. Siinä ei nipon maine paljon paina :)

"Olli, antaisitko mulle työrauhan?"

"Olli, ole hyvä ja poistu, mulla on asikkaita."

"Olli, ole hyvä ja lopeta. Mä en ole susta kiinnostunut, olen täällä tekemässä töitä."

Kuulostaa helpommalta kuin mitä käytännössä on, mutta usko, että vaihtoehdot on huonompia. Suora puhe, se on se mikä tepsii.

Vierailija
2/10 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole noin nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.S. Ja vaikka se olisi leikkiäkin, ihan sama. Jos sä et pidä siitä, tapa lopettaa se on sanoa suoraan, että toivot sen loppuvan.

Tsemiä!

-2-

Vierailija
4/10 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 09:20"]

No, jos sä et pidä siitä, silloinhan sun tulee / kannattaa pyytää miestä lopettamaan. Muuten se jatkaa ja jatkaa ja jatkaa, ja sitten todennäköisesti oikeasti napsahdat. Siinä ei nipon maine paljon paina :)

"Olli, antaisitko mulle työrauhan?"

"Olli, ole hyvä ja poistu, mulla on asikkaita."

"Olli, ole hyvä ja lopeta. Mä en ole susta kiinnostunut, olen täällä tekemässä töitä."

Kuulostaa helpommalta kuin mitä käytännössä on, mutta usko, että vaihtoehdot on huonompia. Suora puhe, se on se mikä tepsii.

[/quote]

Juuri näin. Hyvin sanottu tämä!!

Vierailija
5/10 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 09:21"]

P.S. Ja vaikka se olisi leikkiäkin, ihan sama. Jos sä et pidä siitä, tapa lopettaa se on sanoa suoraan, että toivot sen loppuvan.

Tsemiä!

-2-

[/quote]

suoraa puhetta ! Tehos mullakin. Kauniisti vihjasin, mutta suoraan sanoin kiitos mutta ei kiitos ja voitko poistua lähti. Seuraavan kerran nähtiin pikkujouluissa jossa humalassa haukkui mua työkavereiden kuullen, eli tekiitsestään narri . Sen jälkeen ei mitään.

Vierailija
6/10 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano vaan ihan "leikillään" takaisin että olet täällä tekemässä töitä etkä jakelemassa puhelinnumeroasi. Osoittaa erittäin huonoa tilannetajua ja työasennetta jos antaa asiakkaiden odottaa ja seurata työntekijän läpänheittoa. Jos mies ei tajua tai haluaa jatkaa metsästystäsi, niin sano suoraan ettei kiinnosta ja hänen kannattaa lopettaa heti. Jos ei lopeta niin voit uhata valituksen tekemisellä.

Huumorin viljeleminen ja läpänheitto on ok, kunhan se ei häiritse liikaa työntekoa eikä toinen osapuoli koe sitä häiritseväksi. Asiakkailta tulee kestää enemmän, työkavereilta ei!

Vierailija
7/10 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan sama kuka on kenestäkin nyt kiinnostunut, asiakkaiden nähden ei tulla flirttailemaan ja viemään aikaa asiakkailta, se on AMMATTITAIDOTONTA. Flirtit voi hoitaa kahvihuoneessa tai muulla luppoajalla, ja silloin voi antaa ne pakitkin jos ei kiinnosta.

Vierailija
8/10 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin häiritsi jopa niinkin pieni asia kuin yhden ylemmässä asemassa olevan miehen jatkuva silmäniskeminen. Se ei nyt vain kuulu työpaikalle, eikä varsinkaan kun tuohon mieheen olisi pitänyt luottaa ja hänen tehtävässään olisi kuulunut olla erityisen asiallinen. Itse en sukaltanut sanoa tuolle miehelle mitään suoraan, vaan kerroin omalle naispuoliselle esimiehelleni että koen häiritsevänä tuollaisen silmäniskun ja myöhemmin sain kuulla että eräs toinen nainen oli myös tehnyt valituksen miehestä.

Ehkä olen jonkun mielestä tiukkis, mutta tein niinkuin siinä tilanteessa parhaaksi koin. Työrauha palautui noiden valitusten jälkeen, joten teimme sivan oikein!

Vierailija
9/10 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä pitää sanoa jos joku tekee olon työpaikalla epämukavaksi. Tosin eri ihmisille nuo epämukavaksi tekevät asiat ovat erilaisia.

Mulla oli työkaveri, joka oli tosi tarkka siitä ettei häneen saa koskea. Repesi itkemään jos samaa sukupuolta oleva (hetero) esimies taputti olalle hyvin tehdystä työstä tai asiakas iski silmää. Koki siis tällaiset asiat seksuaalisena ahdisteluna. Eihän siinä mitään, mutta sama nainen oli tosi roisi suustaan. Kaikki jutut oli todella seksuaalissävytteisiä ja retosteli jatkuvasti seksielämällään ja kyseli meidän muidenkin seksiasioista todella tungettelevasti. Minä koin tämän tosi ahdistavana varsinkin koska oma mieheni oli samassa työpaikassa. En halunnut nolata häntä kertomalla yksityisasioistamme, enkä muutenkaan koe että seksiasioista puhuminen kuuluu työpaikkakeskusteluun.

Lopulta sitten työkavereiden kanssa sanoimme tälle naiselle että koimme puheenaiheensa kiusallisina, ja pyysimme vaihtamaan keskustelunaihetta. Kauhean itkun kanssa sitten hän syytti meitä työpaikkakiusaajiksi, kertoi kärsivänsä koulukiusaamisesta (tapahtunut 20 vuotta aiemmin) ja että minun mieheni ahdistelee häntä seksuaalisesti sulkemalla välillä silmiään. Olimme kuulemma seksuaalisesti rajoittuneita ja kateellisia hänelle ja miehelleen.

Vierailija
10/10 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah. Taas joku femakko väittää, että miehet tekisi tuollaista vaikka on kumminkin itse liian ruma. Oikeasti jos mies koskaan tuollaista olisi ikinä missään päin maailmaa tehnyt, niin naisen pitää olla vaan iloissaan saamastaan huomiosta!

-AV-Mamma