Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestäsi noloa, jos aikuinen menee mansikkamaalle töihin?

Vierailija
18.06.2013 |

Marjanpoimintaan. Onko sellainen aikuinen mielestäsi luuseri/nolo?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ja on. Itse muistelen kaverini kertoneen, että eniten siellä oli nuoria poimimassa, mutta olihan siellä muutama laitapuolen kulkijakin ansaitsemassa pimeänä kesälomarahoja. Kaikenlaista porukkaahan noilla pelloilla tänäpäivänä on, ja yhä enemmän ulkomaalaistaustaista.

Itse asiassa nyt kun ajattelen, voisin itsekin käydä pari päivää mansikkasesongin aikana poimimassa ja tienaamassa. Pari päivää fyysistä työtä ja pellolla kyykkimistä keskellä kesälomaa voisi tehdä ihan hyvää. Ainakin olisi erilaista kuin normaaliarki.

Vierailija
22/23 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse olin nuori ja opiskelija, mansikanpoimintaa tyrkytettiin aina kun ei muuta työtä ollut tarjolla. Sanoin että en mene, koska olen heinäallerginen. Olisin kuollut sinne peltoon. Tänä päivänä ei taida tuo homma nuorille kelvata enää, joten ne ihmiset, joita siellä pellolla kykkii, on lähes kaikki ulkomaalaisia, venäläisiä, Baltian maista ja kauempaa. Suomalainen mansikanpoimija poimii omiin tarpeisiinsa (itsepoiminta), myytäväksi menevä mansikka on ulkomaiskätösin poimittua nykyisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräänä kesänä päälle 20-vuotiaana en saanut muuta kesätyötä. Ilman muuta tartuin mansikanpoimintaan, kun sitä hommaa sain. Olin varmaan pellon vanhin, mutta noloa työ ei ollut. Olisiko minun pitänyt nolostua?

Kahta viikkoa pitempään en ehtinytkään poimia, kun sain homeita hengittäessäni rajun keuhkokuumeen ja jouduin kolmeksi viikoksi sairaalahoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi