Pitäisikö pyytää anteeksi liikaa juomista juhlissa?
Viime lauantaina olin juhlissa, joissa syötiin, seurusteltiin aikuisten ihmisten kesken ja juotiin viiniä ja olutta. Itse join jonkun lasin liikaa ja höpöttelin liikaa ja tyhmiä, loppuillasta myös sekavia sössötyksiä.
Olen nyt huomenna tapaamassa isäntäparia pikaisesti. Olisiko kornia pyytää anteeksi viimekertaista vai toivonko, että kaikki on unohdettu?
Kommentit (11)
Älä suotta pyydä. Sattuu sitä paremmissakin piireissä. Anteeksipyyntö ei muuta mitään, ohjaa vaan huomion taas siihen reippaaseen humalatilaasi. Sitä tikulla silmään joka vanhoja muistelee.
Älä pyydä anteeksi, jos et rikkonut mitään yms. Itsestä tuntuu monesti että höpötti liikaa, mutta harvemmin muut siihen kiinnittävät niin paljon huomiota kuin itsestä tuntuu.
Et missään tapauksessa pyydä anteeksi mitään! Mutta kiität viimeisestä ja sanot, että hauskaa oli ja hyvät tarjoilut!
Ei tarvitse, mutta hoida alkoholismisi kuntoon etteivät läheisesi joudu kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse, mutta hoida alkoholismisi kuntoon etteivät läheisesi joudu kärsimään.
No ei se nyt mitään alkoholismia välttämättä ole jos juhlissa joskus vähän käytös muuttuu alkoholista. Itse asiassa noita käy helpoiten sellaisille, jotka ottavat harvoin alkoholia eivätkä siis osaa välttämättä arvioida mistä määrästä käytös alkaa muuttua. Tyyliin tunnetusti pikkujoulujen pahimpia taksiasiakkaita on siistin näköiset keski-ikäiset virkanaiset, juuri siksi että tottumusta alkoholiin ei ole, ja sitten kun sitä ottaa, kunto voi olla paska. Bileiden suurkuluttajat voi olla aika selväpäisenkin tuntuisia, koska voivat kiskoa melkoisia määriä ilman kovaa vaikutusta.
Enn tiedä, elllet ole massamurhaa tehnyt niin tuskimpa siiitä sen kauheampaa morkkista jää.
Itsehän pyydän anteeksi jo juhlissa - joka kulauksella. Ei sitä ehkä enää myöhemmin muista.
Siellä on siis muutkin juoneet, ja saattavat nyt tuntea juoneensa ja höpöttäneensä liikaa. Siksihän alkoholia otetaan että estot poistuvat ja seurustelu on sutjakkaampaa. Jos et ole mitenkään örveltänyt, yrittänyt pokata illan isäntää, sammunut tai oksentanut, niin ei ole anteeksipyydettävää. Ei kukaan pahastu hyväntuulisesta höpötyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä sama alkoholismijankkaaja löysi viina-aiheisen ketjun. :D Edelleenkään alkoholisti ei ole synonyymi ihmiselle joka käyttää alkoholia.
/2
Ei todellakaan tarvitse ellet ole henkilökohtaisesti jotain tiettyä ihmistä verisesti loukannut. Mutta normaalia kännihöpöttelyä juhlissa ei tarvitse anteeksipyydellä. Se on useimmista lähinnä huvittavaa. Siis niistä jotka oli riittävän selviä itse edes huomaamaan. Varmasti siellä juhlissa on muitakin ollut joille on kuppi sen verran maistunut että juttujen taso on laskenut.