Persoonallisuudeltaan hirveät ja pelottavat lapset
Tämän ketjun innoittamana kyselen kokemuksianne minkälaisia ovat olleet karseimmat tuntemanne lapset.
http://www.vauva.fi/keskustelu/3827364/ketju/lapsi_joka_ei_tunne_hapeaa_tai_kunnolla_empatiaa
Eli tässä ei nyt haeta mitään väsymyksestä kiukuttelevia kakaroita jotka sanoo: "Äiti on kakkapää" (mistä te tietysti olette aivan sydänjuurianne myöten loukkaantuneita) vaan sellaisia lapsia jotka ovat suorastaan pelottavia tai sisäisesti rumia.
Itse tunnen yhden jolla oli pienenä koululaisena keski-ikäisen, elämään pettyneen pubiruusun asenne. Tiedättekö sellainen tupakkaa vetävä wt-ämmä joka halveksuu rakkautta, kauneutta, koulutusta ja älyä. Kertoili härskejä vitsejä. Asenne "mitään ei kannata yrittää kun paskaks menee kuitenkin". Lunttasi. Tökki viivottimella kavereitaan ja naureskeli. Kun kaverit saivat tarpeekseen ja ottivat viivottimen pois ja löivät sillä takaisin, niin hirveä itku miten häntä on taas kohdeltu väärin. Muiden olisi pitänyt jatkuvasti ymmärtää ja sietää häntä kun hänellä oli niin vaikeaa. Itsesäälissä kieriskelijä.
Kommentit (9)
Taidat vaan ihan oman ketjusi innoittamana nyt kysellä.. Ehkä sinua kohdeltiin lapsena kaltoin?
Minä olen tuon ketjun ap, joka kirjoitti lapsensa ongelmista. En aloittanut tätä ketjua. Ihmettelen vähän, miksi tämän ketjun ap otti lapseni "kohteekseen", mielestäni lapsellani on kyllä ongelmia mutta ei hän ole hirveä tai sisäisesti ruma!!
[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 22:29"]
Minä olen tuon ketjun ap, joka kirjoitti lapsensa ongelmista. En aloittanut tätä ketjua. Ihmettelen vähän, miksi tämän ketjun ap otti lapseni "kohteekseen", mielestäni lapsellani on kyllä ongelmia mutta ei hän ole hirveä tai sisäisesti ruma!!
[/quote]
samaa mieltä toisen ketjun ap, älä ota itseesi. Tuo tämän ketjun ap:n tapaus kuulostaa siltä, että kotiolot ovat olleet hirveät ja itsetunto nollassa :(
T. Toiseen ketjuun myös omasta miehestään kirjoittanut
[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 21:56"]
Tuolla mainitsemallasi tapauksella on ollut hirvittävän huono itsetunto. Ei varmaan ollut kotona kaikki hyvin. Ei ehkä saanut rakkauttaa ja hyväksyntää keneltäkään.
[/quote]
Totta. Vanhempansa olivat jonkinlaisia syrjäytyneitä. Ap.
[/quote]
No empatiakyvytön lapsi kuulostaa aika hirveeltä. Sori nyt vaan. Niin kuulostaisi aikuinenkin.
Usein tuollaiset lapset, jotka käytöksellään karkottavat luotaan ne vähätkin välittävät ihmiset, ovat juuri niitä jotka eniten syliä kaipaavat. Aikuisen ihmisen pitäisi jotenkin päästä tuollaisen häiriökäyttäytymisen yläpuolelle ja yrittää suhtautua lapseen lapsena, keskeneräisenä toisten armoilla olevana pienenä ihmisenä.
[/quote]
Eikö Hitler ollut sisäisesti ruma tai hirveä?
No niinpä. Niin on sinun lapsesikin. Jos ei tunne empatiaa tai häpeää, ei ole eläintä parempi. Sellaista eläintä, joka pitäisi lopettaa saman tien.
Eihän lapsena mikään ole vielä menetetty jos yhtään on välittäviä aikuisia. Hitlerin messiaskompleksi kehittyi uskonnollisen, ihannoivan äidin ja päivittäistä väkivaltaa harjoittavan alkoholisti-isän puristuksissa. Hitler oli ainoa hengissä säilynyt perheen pojista ja äiti kohteli häntä kuin jotain valittua. Ja isä hakkas siskon mukaan päivittäin. Jos kaveri olisi otettu huostaan, miljoonat ihmiset olisivat säästyneet epäinhimilliseltä kohtalolta. Että eiköhän kannattaisi vaan keskittyä auttamaan eikä haukkumaan niitä lapsia.
Tuolla mainitsemallasi tapauksella on ollut hirvittävän huono itsetunto. Ei varmaan ollut kotona kaikki hyvin. Ei ehkä saanut rakkauttaa ja hyväksyntää keneltäkään.