Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienyrittäjällä töissä..

Vierailija
17.06.2013 |

..ei minulla mitään valittamista ole. TES on, sitä noudatetaan ja palkat tulevat ajallaan enkä ole työnantajan juoksutettavana henkilökohtaisissa asioissa. 

Olen vain tullut pohtineeksi sellaista asiaa, että mitä jos työnantaja, joka on ainoa esimies, sairastuu, vammautuu tai jopa kuolee, niin miten sitten käy esim. työttömyysturvan, kun ei ole työtodistusta muuta kuin palkkanauhat? Tällaisia tulee ajateltua, sillä kerran pomo sai sydärin ja oli kuukausikaupalla pois. Se oli kuitenkin iso firman pikkukonttori, joten sitä pyöritettiin se aika pääkallopaikalta käsin. Samoin eräs lähisukulainen kuoli yllättäen, oli yrittäjä ja kuviot menivät ihan sekaisin. Hänellä ei kuitenkaan ollut kuin sesonkityöntekijöitä ja juuri silloin ei ollut. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työtodistuksen kirjoitti kuolinpesän edustaja. Ei se firma katoa, vaikka pomo kuolee.

Vierailija
2/6 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi noin teininä.olin 4 vuotta osa-aikaisena ja sitten työnantaja yhtäkkiä kuoli enkä saanut työtodistusta.Minkäs teet,työhistoriassani on aukko enkä sille mitään voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosiaan miettinyt, että ehkä kannattaisi joskus pyytää varmuuden vuoksi väliaikainen työtodistus, mutta sitten ta ajattelee, että olen hakemassa muualle. Ap. 

Vierailija
4/6 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette pyydä työtodistusta kuolinpesältä? Jos siis pomo kuolee. JOku sen firman asioita ryhtyy hoitamaan, ei esim. autokorjaamo niille sijoilleen jää.

Vierailija
5/6 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on osakeyhtiö, minisellainenkin, niin sen hallituksessa on aina varajäsen tämmösiä tapauksia varten. Jos taas henkilöyhtiö, eli esim. toiminimi, niin sitten se on kuolinpesä joka hoitaa asiat.

Vierailija
6/6 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 22:14"]

Jos se on osakeyhtiö, minisellainenkin, niin sen hallituksessa on aina varajäsen tämmösiä tapauksia varten. Jos taas henkilöyhtiö, eli esim. toiminimi, niin sitten se on kuolinpesä joka hoitaa asiat.

[/quote]

Juu on ja tiedän kuka on varajäsen, mutta epäilen vähän kykyä hoitaa tällaisia asioita...on vain muodollinen. Ap. Mutta toivotaan ettei mitään satu. Tulipahan mieleen noista tapauksista ja  aiemmin mainitsemieni lisäksi siitäkin, että yksi tosin eläkeikäinen entinen yrittäjätuttu kuoli viime viikolla.