Voiko rivarin pihaan hommata paljun?
Kommentit (26)
Naapurilla on. Pitäiskö valittaa..? Ei se edes minun pihaani näy, mutta näen sen joka kauppareissun yhteydessä.
Saitte ylipuhuttua, menen heti valittamaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kannattaa katsella valmiiksi mihin sen altaan voi tyhjentää ja täyttää. 800l vettä ei voi noin vaan lorotella pihamaalle, sun tarvii saada se sadevesijärjestelmään jotenkin suoraan.
Pari päiväähän tuolla määrällä kastelee sitä kuivuudesta kärsivää pihanurmea? Ei kait sitä ole pakko kerralla kaikkea pois laskea?
Aasi!
Onko teillä omat vesimittarit vai kiinteä vesimaksu? Omilla mittareilla tuo ei haittaisi, mutta mä en ainakaan yhteisistä varoista ala kustantamaan tuollaisia vesimääriä.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä omat vesimittarit vai kiinteä vesimaksu? Omilla mittareilla tuo ei haittaisi, mutta mä en ainakaan yhteisistä varoista ala kustantamaan tuollaisia vesimääriä.
Palokunta tuo vettä maksua vastaan kun pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, mutta vaikka sinä sen hankit, niin se on koko taloyhtiön käytössä, jos se on taloyhtiön maalla. Meillä osakkeilla hallitaan vain asuintiloja, ei pihaa ja niin se on 95% rivitaloja.
Taasen alapeukutettu faktaa.
Useimmissa rivitaloissa on kyllä asuntopihat, joissa käytännössä saa tehdä aika lailla mitä vaan. Jotkut laittaa kiveyksiä, moni laittaa puutarhaa, on trampoliineja, lasten uima-altaita tai aikuisten nautiskleualtaita. Ja tietystii erilaisia kesäkeittiövirityksiä.
Aika harvoin on, jos luet osakekirjaa ja yhtiöjärjestystä. Monelle tulee yllätyksenä, että piha-alue on taloyhtiön eli yhteistä tilaa ja jos yhtiökokous päättää, että kesäkeittiötä ei ole, niin sitten ei ole. Yleensä asia havaitaan vasta sitten, kun joku naapureista ryhtyy röyhkeäksi ja ottaa haltuunsa "taloyhtiön tilaa" eli jonkun läntin, joka on mielletty yhteiseksi ja sitten selviää, että kaikki piha-alueet on yhteisiä. Terassit, väliaidat, grillikatokset, marjapensaat on yhteisellä alueella ja jokaiseen rakennelmaan ja kukkapenkkiin tarvitaan taloyhtiön lupa.
Joo tuo on ihan totta. Itselläni on pihan kivetyllä alueella ihan sadevesikaivo, ja sinne sen veden saa letkulla johdettua.