Mitä varten aikuisetkin syövät karamellejä päivittäin?
Olen kiinnittänyt huomiota kuinka perheissä jokaisella oma pussi täynnä karkkia eikä enää täytetä yhtä pussia mistä kaikki sitten syövät.
Olen kohta 35v eikä omassa lapsuudessa aikuiset ostaneet itselleen karkkeja mutta eipä kyllä lapsillekaan ostettu mitään 1 kilon karkkipusseja... huomaa kyllä ympärilleen katsellessa mikä seurauksena.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Ok. Tiesitkö ettei ne syö sitä karkkipussii kokonaan?
Tuttu kärsii ylipainon terveysvaikutuksista ja silti ainakin viimeaikoihin asti, joka kauppa käynnillä mukaan lähtee karkkipussi tai pari, ja ne syödään saman iltana. Sitten mutistaan kaksinaismoraalisesti minun paheistani, ja valitellaan ylipainosta.
Voin sanoa, että läskit aikuiset karkkihyllyllä saa mut virnuilemaan. Toki omahan on asiansa. 😁
Itse ihmetellyt joskus samaa. Karkithan ovat pikkulapsia varten karkkipäivälle, pistää vähän silmään kun aikuinen popsii karkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Kuka helvetti edes syö karkkia joka päivä? Minä, yp nainen, en ainakaan. Eikä herkuttelun tarvi olla vain joko pullanisu kerran kuussa kahveen kanssa tai jokapäiväiset mättöpussit limsoineen ja sipseineen, vaan kultaisen keskitien voi löytää sieltä välimaastosta.
Minä, alipainoinen nainen syön melkein joka päivä karkkia tai suklaata. En tiedä miksi, tapa on vaan jäänyt että iltapäiväkahvin kanssa otan muutaman makeisen. Mutta se todellakin tarkoittaa muutamaa 1-3kpl nameja.
Sellainen 300g pussi kestää monta viikkoa.
Karkkia vaan pussi tolkulla ja sitten selitellään että geenit ja kilpirauhanen.
Kylhän aikuiset ihmiset myös pierasee käteen ja haistaa sitä. Ei se ikää kysy. Aikuiset voi myös keinua, vaikka mieletään lasten harrastukseksi tai vaikka laskee vesiliukumäkeä. Ihan mitä vaan. Ei millään ole ikärajaa, miksei sitä voisi tehdä. Yleensä kireimmät ja masentuneimmat tyypit on juuri niitä jotka ei osaa olla enää leikkisiä ja jotka välittävät liikaa muitten mielipiteistä., kun voisivat kuunnella itseään ja tehdä sitä mitä mieli halajaa, kunhan se ei toisia satuta.
Vierailija kirjoitti:
Itse 53v mies ja juuri ostin 600g irtokarkkeja ja aion syödä ne illalla samalla kun katson jonkun leffan. Mitäs siihen sanot. Et mitään, kioska se ei vaikuta mihinkään.
tästähän saa inspiraation, kohta kipasen ostamassa Sirkusaakkospussin, ja nimenomaan sen ison, ei mitään minipussukkaa. Ja ei kun leffaa katsomaan, hyvä idea sateiseen perjantai-iltaan.
Olen itse ylipainoinen, mutta en ole kiloja kerännyt karkkia mussuttamalla, vaan ihan vain muuten väärillä ruokailutottumuksilla ja liikkumattomuudella.
Viimeksi ostin sellaisen pienemmän karkkipussin kolmisen kuukautta sitten automatkalle ja ihmetytti kyllä, kun siellä marketin kilometrin mittaisen karkkihyllykön välissä seilasi useampi aikuinen selvästi miettien, minkä karkkipussin ostaisi. Oli kylläkin perjantai, eli ehkä siinä pohdittiin viikonloppujerkkuja, mutta jotenkin se aikuisten yliedustus siellä pisti silmään. Olisin olettanut, että saan väistellä karkkipäivää odottavia lapsia vanhempineen, mutta kyllä suurin osa oli ihan yksittäisiä aikuisia. Ei tästä nyt mitään johtopäätöksiä voi suoraan vetää, mutta ilmeisesti karkkihylly on aikuisillekin jonkin sortin taivas 😁
Vierailija kirjoitti:
Karkit on hyvejä
Fuu fuu. Karki sönti tekee kakka onkelmia. T. Aku sedä
Kaupassa on vaikea tietää mitä ostoksille tapahtuu. Minä aikuisena olen usein kerännyt lapselle irtiksiä tai valinnut karkkipussia, koska lapsi ei itse tullut kauppaan ennen karkkipäivää. En kuitenkaan kyseisiä karkkeja syö ja isommat pussit kestää lapsilla pari karkkipäivää.
Ei ennen aikuiset syöneet karkkia, mutta on kyllä tullut huomattua, että nykyään maistuu karkit myös ihan kuus-seitsemänkymppisillekin.