Ulosotossa oleva Kaisa Liski kierrättää rahojaan lapsen säästötilin kautta
https://www.is.fi/viihde/art-2000006580393.html
Kannattaako tuota kertoa lehdessä, koska se voidaan tulkita velallisen epärehellisyytenä jos uo ei pääse rahoihin käsiksi kun ne kierrätetään muiden ihmisten tilien kautta.
Kommentit (57)
No, ei ihmekään että on uo:ssa kun ei tuon enempää järkeä.
Soppa on valmis ja nyt avataan ravintola. Kuka nämä laskut maksaa. Muutama vuosi sitten tv:ssä näytettiin leveää elämää. Aina voi epäillä, jos taviksella menee liian hyvin. En ole kateellinen, enemmänkin surullinen, kun ihminen ei osaa hoitaa talouttaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki TÄYSIN itseaiheutettua.
Ei välttämättä ole.
Kaikki järkevät ulosotossa olevat ihmiset kierrättävät rahansa jonkun toisen kautta. Muutenhan elämä olisi kituuttamista.
Niin, minulla on luottotiedot kunnossa, en tässä puolustele itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä ole.
Kaikki järkevät ulosotossa olevat ihmiset kierrättävät rahansa jonkun toisen kautta. Muutenhan elämä olisi kituuttamista.
Mutta ne järkevät eivät paljasta tätä laitonta kikkailua lehdessä koko kansalle.
Jos onnistuu ettei tule enää uo-velkoja niin 15-20 vuotta niin helpottaa. Tuo 20v tulee kerran on velkaa yksityishenkilölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä ole.
Järkevät ihmiset maksaa velkansa!
Vierailija kirjoitti:
Jos onnistuu ettei tule enää uo-velkoja niin 15-20 vuotta niin helpottaa. Tuo 20v tulee kerran on velkaa yksityishenkilölle.
On noissa joku sellanen juttu et velkoja voi jotenki estää niiden vanhenemisen.
Kyllä ootte säälittävää jengiä. Ensin jäädään velkaa, sit tehään kaikkensa ettei niitä tarvi maksaa. Mä oon omani maksanu.
Olisiko peräti rahanpesua, vaikkei kyse olisikaan rikollisesta rahasta. Rahan omistaja kuitenkin yritetään peittää.
Eihän tuossa jutussa noin sanota, vaan että on käyttänyt rahoja lapsen säästötililtä, jotka on itse sinne tallettanut aikoinaan.
Toki niinkään ei saa tehdä, vaan tuo on kavallus, vaikka onkin itse lapselle rahaa säästänyt.
Jos on palkkatuloja niin niitä on turha kierrättää toisen henkilön tilin kautta, koska uo ottaa omansa ennen kuin päätyvät tilille.
Tuo kikkailu saattaa kostautua, kun viranomaiset kuulee asiasta. Miksi uo-velkainen akka huutelee yksityisasioitaan julkisuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On noissa joku sellanen juttu et velkoja voi jotenki estää niiden vanhenemisen.
Kyllä ootte säälittävää jengiä. Ensin jäädään velkaa, sit tehään kaikkensa ettei niitä tarvi maksaa. Mä oon omani maksanu.
Aika lasketaan käräjäoikeuden tuomion päivästä, joten ei voi estää lopullista vanhenemista. Veroille ja muille lakisääteisille maksuille tuo päivämäärä tulee muuta kautta, mutta niissä vanhenemisaika onkin vain 5 vuotta.
Siinähän Liski kituuttaa seuraavat 20 vuotta. Hovista tulee vielä lisää maksettavaa.
Toki tuollaisen voi sanoa lehdessä, koska kaikkihan sen tietää muutenkin. Ulosotossa olevat nyt vain tekevät niin, ei se ole mikään salaisuus. Rahat kulkee puolisolle, lapsille tms. mistä niitä sitten käytellään. Myös käteistä käytetään niin paljon kuin mahdollista. Työpaikka vaihtuu monella pimeisiin töihin, tai sitten mennään pikkufirmaan hommiin, missä toimari maksaa palkan puolison tilille ja puolison verokortille. Ihan perussettiä. Kaikki tämän tietää, niin miksei sitä voisi sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Toki tuollaisen voi sanoa lehdessä, koska kaikkihan sen tietää muutenkin. Ulosotossa olevat nyt vain tekevät niin, ei se ole mikään salaisuus. Rahat kulkee puolisolle, lapsille tms. mistä niitä sitten käytellään. Myös käteistä käytetään niin paljon kuin mahdollista. Työpaikka vaihtuu monella pimeisiin töihin, tai sitten mennään pikkufirmaan hommiin, missä toimari maksaa palkan puolison tilille ja puolison verokortille. Ihan perussettiä. Kaikki tämän tietää, niin miksei sitä voisi sanoa?
Helpottaa uo:n hommia kun tietää miten rahat kierrätetään kuin että pitäisi arvata kenen tilin kautta rahat kiertää.
Olihan lehdessä joskus kun ulosotossa oleva oli voittanut Veikkaukselta jotain ja ohjannut rahat vaimon tilille. Ulosotto kävi hakemassa rahat vaimon tililtä ja siitä nousi parku että ne oli vaimon rahoja vaikka Veikkaukselle antoi omat henkilötietonsa.
Vierailija kirjoitti:
Olin vuosia ulosotossa, eikä olisi käynyt pienessä mielessäkään tehdä mitään noista mainitsemistasi! Oli kunnia-asia minulle maksaa velat mahdollisimman pian. Oli iso ilo kun sain ne maksettua.
Tai se voitaisiin tulkita myös lapsen rahojen kavallukseksi. En tosiaan huutelisi asiasta.