Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kannattaisi sanoa, kun ei tulekaan valituksi työpaikkaan?

Vierailija
24.07.2020 |

Olin alkuviikosta työhaastattelussa, ja olen melko varma, että en tullut valituksi. Työnantaja sanoi palaavansa ensiviikolla asiaan, kävi miten kävi, kunhan on saanut kaikki haastattelut suoritettua. Antoi ymmärtää, että hän soittaa. Hiukan jännittääkin nyt, että mikä olisi paras tapa vastata asiallisesti, jos (kun?) valinta ei taaskaan kohdistunut minuun... Puhelussa kun ollaan kuitenkin välittömässä vuorovaikutuksessa, niin haluan kyetä hoitamaan tilanteen asiallisesti alta pois. Yleensä kielteiset vastaukset ovat tulleet s-postilla, ja niihin on ollut helpompi reagoida, jos tilanne sitä edellyttää.

Neuvoja?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu 11v työttömänä putkeen ja mulle ei oo kertaakaan soitettu vaan aina on tullut sähköposti jossa lukee “ette ole hakemamme henkilö” tai “haku ei kohdistunut sinuun” tai “hakua ei jatketa teidän kanssa”.

Kyllä on kylmää kyytiä työmarkkinoilla.

Vierailija
22/23 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain keväällä yhtä paikkaa. Haastattelija, jota olisin mennyt tuuraamaan, vaikutti hyvin jämptiltä henkilöltä. Hän lupasi ilmoittaa valinnastaan, kävi miten päin tahansa. Tähän päivään mennessä ei ole kuulunut mitään.

Hei sama kokemus keväältä myös minulla. Koskaan ei soitettu lupauksesta huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vastauksia, mutta mikä olisi työnhakijan paras vastaus rekrytoijalle?