Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matka varattu väärällä nimellä

Vierailija
24.07.2020 |

Ollaan siis lähdössä ensi viikolla laivalle ja varattiin laivamatka puhelimitse. Virkailija oli kuullut toisen matkustajan nimestä yhden kirjaimen väärin ja mietityttää onkohan se vakavaa😅. Että jos kysytäänkin lippua ja passia (vaikka harvemmin kysytään), niin pääseekö silti laivalle?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on pelkkä kirjoitusvirhe ja sillä ei ole ainakaan merkitystä Suomen ja Viron välillä

Vierailija
2/8 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos virhe on vain yhdessä kirjaimessa, se on tuskin ongelma. Muutama vuosi sitten, kun jouduin selvittämään vastaavaa juttua lentolipun kanssa (EU:n sisäisellä lennolla), minulle sanottiin, että kolmen kirjaimen virhe nimessä vielä hyväksytään. Säännöt ovat toki voineet muuttua sen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi olla ongelma. Olen myös lukenut tuosta kolmen kirjaimen virheestä. Toki voitte ottaa yhteyttä kyseiseen puljuun ja kysäistä. :)

Vierailija
4/8 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivamatkoilla tuskin on Tukholma tai Tallinna ainakaan) . Mullakin on ollut lempinimellä varattuja reissuja kun varaaja ei oo muistanut ettei se ole mun oikea etunimi. Ei niihin kukaan ole takertunut.

Muilla reissuilla onkin sitten tarkempaa, lentolipuissa pitää olla sama nimi kuin passissa.

Vierailija
5/8 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laivamatkoilla tuskin on Tukholma tai Tallinna ainakaan) . Mullakin on ollut lempinimellä varattuja reissuja kun varaaja ei oo muistanut ettei se ole mun oikea etunimi. Ei niihin kukaan ole takertunut.

Muilla reissuilla onkin sitten tarkempaa, lentolipuissa pitää olla sama nimi kuin passissa.

Miksei vois olla Tallinna? Mutta joo, ei haittaa. Sitäpaitsi jalkamatkustajana lähtöselvityksen voi tehdä sillä koodilla, jolloin nimeä ei tarvita.

Vierailija
6/8 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos virhe on vain yhdessä kirjaimessa, se on tuskin ongelma. Muutama vuosi sitten, kun jouduin selvittämään vastaavaa juttua lentolipun kanssa (EU:n sisäisellä lennolla), minulle sanottiin, että kolmen kirjaimen virhe nimessä vielä hyväksytään. Säännöt ovat toki voineet muuttua sen jälkeen.

Aika jännä, koska minulle on sanottu että yhden kirjaimen virhe, eikä sitäkään välttämättä lennoilla. Riippuu varmaan lentoyhtiöstä ja tilaustavasta. Jos matkustaja itse tekee virheen, niin voi olla että haluavat rahastaa muutoksesta. Mutta puhelimitse tilattuna on selvää että vika on virkailijassa.

Vierailija
7/8 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä tavallinen viron tai ruotsinlaiva niin ei merkitystä. Minun vaimoni nimi on "Iris" ja Viikkarin vironvenäläinen virkailija oli vääntänyt sen "Irina"ksi. Vain lentoliikenteessä tai matkoista maihin joissa vaaditaan viisumi, voit joutua pihalle jos nimi on väärin.

Vierailija
8/8 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut lentäessä kirjoitusvirhe nimessäni. Kerran oli sukupuoli väärin. Ei haitannut mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi