Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ihmisiä, jotka olisi aina korvaamassa oikeita aterioita hedelmillä, pähkinöillä, suklaalla yms.

Vierailija
24.07.2020 |

Koskaan ei voi muka laittaa ja syödä oikeaa ruokaa kun "Minä voisin syödä ihan vaan vaikka hedelmän". Sit antaa minun tuntea itseni joksuks läskipossuksi kun hui kauheeta haluan ihan ruokaa. Luuleeko joku, että tuolla tavalla laihtuu? En ainakaan tunne ketään hoikkaa aterioiden korvaajaa. Tunnetko sinä?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen yksin ja lapset isällään, syön vain tyyliin hedelmiä ja voileivän. En jaksa tehdä ruokaa vain itseäni varten.

Vierailija
2/34 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yksi niistä, paitsi olen muuttamassa tapojani parempaan päin. Olen vaan niin laiska tekemään ruokaa että päädyn monesti syömään juuri pähkinöitä ja hedelmiä. 

En ajattele että oikeaa ruokaa syövät ovat läskipossuja. Minua ei itse asiassa kiinnosta mitä ihmiset syövät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, itseni. En yritä saada ketään tuntemaan oloaan huonoksi, mutta en vain välitä aina syödä 'ihan ruokaa'. Antaisitko myös sinä minulle vapauden valita rauhassa? Jos haluan mieluummin hedelmän kuin makaronilaatikkoa, voidaan molemmat syödä sitä mitä haluamme ilman mitään mielensäpahoittamista.

Vierailija
4/34 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se oikean ruuan syömättömyys kostaudu myöhemmin hirveällä vatsakivulla ja nälällä? Minulla ainakin tapahtuisi niin. On ihan pakko saada 2 kunnon ruokaa päivässä, muuten tulee paha olo.

Vierailija
5/34 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko että joku ei syö oikeita ateroita vain sinun kiusaksesi =)

Vähän niinkuin se että kuulin, että naapuri oli tutulleen valittanut, että minä pidän puutarhani kauniina ja hoidettuna hänen kiusakseen, hänkin joutuu kitkemään ihan kamalasti ettei näytttäisi mun pihan rinnalla kamalalta.

Vierailija
6/34 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kämppikseni. Napostelee pitkin päivää riisikakkuja ja kuivattuja banaanilastuja sekä juo sokeritonta energiajuomaa, sitten keskellä yötä repeää ja mättää hullunkiilto silmissä jotain  lasagnea. 

Vierailija
7/34 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkalounas riittää, kotona sitten mitä sattuu

Vierailija
8/34 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mies. Ei painonhallinnan vaan helppouden vuoksi. Vielä on ollut "pakko" laittaa ruokaa kun poika asuu vielä kotona ja omaa järkevämmän asenteen, mutta kunhan se muuttaa omilleen, me varmaan kuukahdetaan keripukkiin ja aliravitsemukseen laidkuuttamme banaania ja voikkareita järsien.😁

Vierailija
9/34 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se oikean ruuan syömättömyys kostaudu myöhemmin hirveällä vatsakivulla ja nälällä? Minulla ainakin tapahtuisi niin. On ihan pakko saada 2 kunnon ruokaa päivässä, muuten tulee paha olo.

Riippuu millainen energiantarve kullakin on. Esim. hoikat ihmiset jotka eivät urheile paljon eivät välttämättä tarvitse kahta "kunnon ruokaa" päivässä.

Vierailija
10/34 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kostaudu. Pystyn helposti olemaan päiviäkin syömättä oikeaa ruokaa. Kaipa minulla on sitten pieni vatsalaukku, enkä kärsi nälän tunteesta tai heikotuksesta. 

Vierailija
11/34 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini, 70+, muistisairas, ei osaa enää laittaa ruokaa. Söisi pelkkiä banaaneja ja suklaata, jos kotihoito ei kävisi lämmittämässä hänelle oikeaa ruokaa ja myös vahtimassa, että ruoka syödään. Äiti on ihan hoikka, ilmeisesti nälän ja janon tunne ei enää toimi niin kuin terveillä.

Vierailija
12/34 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käytät energiaa ja aikaa muiden ihmisten syömisten pohdiskeluun. Eiköhän aikuinen ihminen itse saa päättää mitä syö tai ei syö ja koska oli sitten laiha, normi tai läski? Itse olen perusterve ja normaalipainoinen ja todellakin syön ihan fiiliksen mukaan mitä haluan ja koska haluan. En seuraa mitään dieettiä tai aikataulua. Kun perheessä oli vielä lapset kotona niin silloin oli tarkat rutiinit koska se sopi meidän lapsille. Oli aamiainen, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Nyt paskat nakkaan kaikille rutiineille ja ohjeille :) Ihana vapaus!

Vierailija
13/34 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhutaan energian tarpeesta kun niissä välipaloissa voi olla jopa enemmän kaloreita kuin oikeassa ruuassa? Yksikään tuntemani välipalahiiri ei ole hoikka, vaan enemmänkin keskivertoa isokokoisempi.

Vierailija
14/34 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi puhutaan energian tarpeesta kun niissä välipaloissa voi olla jopa enemmän kaloreita kuin oikeassa ruuassa? Yksikään tuntemani välipalahiiri ei ole hoikka, vaan enemmänkin keskivertoa isokokoisempi.

No sehän riippuu ruuan määrästä. Jos välipalahiiri syö liikaa kaloreita, hän lihoo. Sama asia oikean ruuan kanssa. 

Vierailija
15/34 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua aina huvittaa ihmisten ajatukset "oikein ruuan" tarpeellisuudesta ihmiselle. Oikea ruokahan on esim lautasellinen makaronilaatikkoa ja salaattia. Tässä ruuassa esimerkiksi vain salaatti on terveellistä ja makaroni ja jauhelija...noh, niillä saa mahan täyteen.

Itsekin syön kahdesti päivässä "oikean ruuan" lasten vuoksi (koska he tarvitsevat energiaa ja minulta mallin tähän syömiseen). Silti jos lapset nirsoilee ruuasta, käsken syödä ainakin vihannekset tai salaatin. Oma äitini käski aikoinaan syödä aina lihat ja perunat. Hassua.

Mutta siis jos olisin sinkku tai edes lapseton, söisin terveellisemmin. Valitettavasti taaperot ja lapset eivät jaksa vaina kasvisten voimalla.

Vierailija
16/34 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Vanhempani ja anoppini. Suureen ääneen kailotetaan ja uhriudutaan kun "ei ole ikinä nälkä" ja ruoka ei maistu. Ei kai se maistu kun syödään päivässä yksi kuivakakku, suklaata, pähkinöistä, viiniä ja konjakkia. Ja nuo nesteet ovat muka lääkettä 🙄

Ruokapalvelu tuo kotiin lämpöiset annokset mutta ne järjestään haukutaan ja heitetään suureellisesti roskiin!!!! Ja nämä on niitä pula-aikojen "kärsijöitä".....

Vierailija
17/34 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaan aterioita hedelmillä, pähkinöillä, smoothieilla. Olen tehnyt about 10 vuotta nöin, en ole diettaaja. Ei ole painon kanssa ongelmia. Ei aina tarvitse ahtaa ruokaa vatsaa täyteen. Kunhan saa kaikki ravintoaineet.Ei ole vatsakipuja tai ahminta kohtauksia illalla. Jokainen eläköön niin että voi hyvin!

Vierailija
18/34 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja mies. Ei painonhallinnan vaan helppouden vuoksi. Vielä on ollut "pakko" laittaa ruokaa kun poika asuu vielä kotona ja omaa järkevämmän asenteen, mutta kunhan se muuttaa omilleen, me varmaan kuukahdetaan keripukkiin ja aliravitsemukseen laidkuuttamme banaania ja voikkareita järsien.😁

Sama täällä. Ateria saattaa olla 3 dl mustikoita ja 1 hapankorppu. Keripukki on koko ajan saapumaisillaan.

Vierailija
19/34 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen tällainen itse ja 45-vuotiaana olen hoikka (53 kg). Olen aina elänyt vanhanapiikana eikä pelkästään itselleen viitsi laittaa ruokaa. Joten tulee syötyä vaan kaikenlaista naposteltavaa, jota ei tarvi kokata. Pähkinöitä, hedelmiä, jogurtteja, voileipiä, pala leipäjuustoa tai muuta juustoa, leikkeleviipaleita, energiajuomaa tai sokerista maitokaakaota välillä. 

Vierailija
20/34 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suklaalla ei ole järkevää korvata mitään mutta pähkinät ja hedelmät ovat hyvin terveellisiä syötäviä. Miksi niillä ei saisi satunnaisesti vatsaansa täyttää?

Ei muiden tarvitse valita syömisiään sun oletettujen olotilojen mukaan. Sun asia on pärjätä sun olojen kanssa, et voi sälyttää siitä vastuuta muille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi