Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotteko että ulkonäköään parantelevat ihmiset ovat kateellisia muille hyvännäköisille?

Vierailija
23.07.2020 |

Aina sanotaan että "harmaavarpuset" eli naiset jotka eivät meikkaa tai kulkevat ei-hienoissa vaatteissa olisivat kateellisia kauniille. Mutta minusta tuo on omituinen väite. Jos henkilö ei keskity ulkonäköönsä niin miksi hän olisi kateellinen muille, jotka keskittyvät? Eikö tällaisella ihmisellä ole lähinnä muita prioriteettejä elämässä? Miksi siis hän kadehtisi jotakuta, jolla on eri prioriteetit?

Ennemmin minä näkisin, että ulkonäköönså keskittyvät ihmiset ovat kateellisia muiden ulkonäöstä, sillä se on heidän elämässään niin isossa arvossa.

Onkohan näin?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin ruma en jaksaisi nähdä mitään vaivaa itseni eteen. Muiden ulkonäkö ei kiinnosta minua. Minä olen minun projekti. Ainoa kiinnostuksen kohteeni.

Vierailija
2/30 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se edellinen keskustelu taisi lähteä? Vai enkö vain löytänyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ulkonäkökysymys ole vaan itsetunnosta kiinni.

Vierailija
4/30 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

O, ou mikä avautuminen. Rumat ne vaatteilla koreilee. Jos ei omat riitä niin lainaa naapurilta... Huh, huh milläs se tyhmä fiksua esittää mutta fiksummalla se on eri juttu.

Vierailija
5/30 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on myös niin, että ne ihmiset, jotka eivät välitä ulkonäöstään saattavat myös laukoa suustaan sellaisia toteamuksia ulkonäköön liittyen, joilla eivät tarkoita pahaa, mutta voivat loukata taas niitä, jotka ulkonäköään parantelevat tai pitävät itseään kauniina. Maailmankatsomuksissa on vain niin paljon eroja, että toisten tulkinnat vääristyvät.

Vierailija
6/30 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys.

Uskoisin ihmisten olevan kateellisia, se on täysin inhimillistä. On myös todennäköisempää että ihminen kadehtii jotakuta sellaista enemmän, jolla on tämän ihmisen arvossaan pitävä piirre, kuin sellaista jolla on jokin ihan muu vahvuus, jota ei pidä arvossa. Esim. ei niin hyvä taidemaalari voi olla kateellinen hyvälle taidemaalarille. Eli kyllä, uskon tähän.

Vierailija
7/30 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
8/30 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
9/30 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole kuullut, että joku olisi kateellinen toisen meikatusta naamasta. Meikkien ostaminen on ihan kaikille sallittua.

Vierailija
10/30 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rumana osaan kyllä kadehtia kauniimpia, mutta se ei täytä koko elämääni. Olen myös harkinnut kirurgisia toimenpiteitä, mutta en sen takia että kadehdin muita vaan siksi että kestäisin omaa naamaani (synnynnäisiä vikoja).

Vierailija
11/30 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa ja tekstissä oli nyt jotakin ristiriitaista, mutta mennään tekstin mukaan.

Minulle ei ole ikinä merkinnyt toisen ulkonäkö mitään ja itse olen tavallistakin tavallisin yli nelikymppinen nainen. En ollut edes nuorena mikään tarkka ulkonäön suhteen ja harrastuksenikin olivat sellaisia, että niissä ei meikillä, kampauksilla ja kauniilla vaatteilla koreiltu. Sama suunta on ollut myös aikuisena. Meikkaan kyllä vähän, yritän pukeutua säällisesti ja käyn kampaajallakin, mutta en mitenkään muuten parantele tätä neliskulmaista naamaani, passelin pulskaa kroppaani ja liian nopeasti kasvavia hiuksiani.

En siis edes huomaa vaikka joku olisi pakertanut pari tuntia naamaansa kaunistaen ja kulkisi viimeisen päälle muodikkaissa vaatteissa, sellaiset asiat eivät jotenkin vain tavoita silmiäni ja niinpä en edes tiedä, että minun oletettaisiin jonkun mielestä olevan kateellinen kauniimmille. En ole itse asiassa ikinä edes kuullut tuollaista väittämää, en edes teineiltäni. Teen työtä senioreiden kanssa ja heidänkään elämäänsä ei tuollaiset asiat ķuulu, vaan muut asiat ovat ne, joista jutellaan. Ehkä tuo asia on joidenkin tyhjäpäiden mielestä elämää suurempi asia, mutta ei muiden.

Vierailija
12/30 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse rumana osaan kyllä kadehtia kauniimpia, mutta se ei täytä koko elämääni. Olen myös harkinnut kirurgisia toimenpiteitä, mutta en sen takia että kadehdin muita vaan siksi että kestäisin omaa naamaani (synnynnäisiä vikoja).

Millä tavoin kadehtimisesi näkyy?

Vierailija
13/30 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan kuullutkaan sellaista väitettä, että harmaavarpuset olisivat kateellisia muille naisille! Ne wannabet, jotka pakkeloivat itseään, ovat kateellisia luonnonkauniille. Wannabesta ei saa kaunista, mutta hän hankkii kaikki ripsistä muovitukkaan.

Vierailija
14/30 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ulkonäkökysymys ole vaan itsetunnosta kiinni.

Juuri näin. Olen kaunis, mutta ilkeilijä voi itse olla minkä näköinen tahansa. (Kateushan ilmenee ilkeilynä ja pieninä piikkeinä.)

Vierailija
15/30 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan kuullutkaan sellaista väitettä, että harmaavarpuset olisivat kateellisia muille naisille! Ne wannabet, jotka pakkeloivat itseään, ovat kateellisia luonnonkauniille. Wannabesta ei saa kaunista, mutta hän hankkii kaikki ripsistä muovitukkaan.

Entäpä jos wannabe ei olekaan hankkinut ripsiä ja muovitukkaa, vaan kaikki on aitoa. Siis paksut hiukset ja pitkät ripset omasta takaa. Tuollaista kateus juuri voi olla, että levitetään huhua olemattomista kauneusoperaatioista.

Vierailija
16/30 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos wannabe ei olekaan hankkinut ripsiä ja muovitukkaa, vaan kaikki on aitoa. Siis paksut hiukset ja pitkät ripset omasta takaa. Tuollaista kateus juuri voi olla, että levitetään huhua olemattomista kauneusoperaatioista.

Eipä millään ripsillä ja tuuhealla tukalla ole väliä jos ne on päässä mikä ei ole muodoiltaan kaunis ja jos kasvot ei ole kauniit. 

Vierailija
17/30 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa kuka on kateellinen kellekkin. Lihava on kateellinen hoikalle, mutta hoikka taas voi kuuria pitäessä olla kateellinen kaiken syövälle lihavalle.

Yhtä lailla meikkaamaton voi olla kateellinen meikatulle, mutta meikattu taas kateellinen meikkaamattomalle, kun sinne kusiseen vessaan meikkaamaan vartiksi astelee raikkaasta ilmasta.

Vierailija
18/30 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä kiinnostavat hyvin erilaiset asiat.

Minua kiinnostavat kirjat, taide, kasvitieteelliset puutarhat ja klassinen musiikki.

Mielestäni kauniit, komeat ja upeasti puetut ihmiset ovat taidetta ja heitä on mukavaa katsella. 

Vierailija
19/30 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Jos ihminen on oikeasti kaunis ja hänellä on paksut hiukset ja hänellä on pitkät ripset, hän ei ole wannabe vaan kaunis. Vääntelet sanottuja asioita aivan oudosti.

Vierailija
20/30 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee mieleen vahvasti meikatuista ja esim. huulensa täyttäneistä ihmisistä epävarmuus ja miellyttämisen halu. En kadehdi heitä, koska en haluaisi olla sen näköinen. Jos kadehtisin joitain, niin luonnollisesti kauniita, tyylikkäitä naisia. Mutta heitäkin lähinnä ihailen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan