Suomen ankeimmat lähiöt
Listataan tänne Suomen ankeimpia lähiöitä. Mainitse lähiö ja kaupunki, mielellään myös vähän perustelua, miksi näin on.
Porvoon Gammelbacka on melko ankea harmaine kerrostaloineen ja rähinöineen. Toki sielläkin ihan nättiä luontoa on, mutta muuten melko epäviihtyisä alue.
Kommentit (27)
Lauste Turussa. Luontoa on lähellä, mutta se ei pelasta aluetta niiltä hirveän ankeilta kerrostaloilta. Ei kuulemma enää kuitenkaan mitenkään vaarallinen lähiö tms., mutta juoppoporukoita siellä saattaa näkyä istuskelemassa bussipysäkeillä
Mikä vaan lähiö, jossa näkyy mustakaapuja veronmaksajan kustantamine kersalaumoineen.
Kontula, Helsinki. On kyllä tosi ankea, vaikka olisikin mainettaan parempi.
Oulunkylä hki. Näyttää ihan Neuvostoliitolta arkkitehtuurillaan ja meri kaukana.
Ootteko siis asuneet itse näissä paikoissa vai perustuuko ankeus pelkästään siihen miltä kyseisessä lähiössä näyttää?
Oulussa Rajakylä. No, onpahan tässä mun merinäköalalla varustetussa kaksiossani edullinen vuokra!
Minä asun 70-luvun lähiössä josta aina puhutaan huonoa. Tavallisia kerrostaloja ja tavallisia ihmisiä, hyvällä säällä myös juoppoporukka puistonkulmalla.
En silti pidä mitenkään ankeana vaan sellaisena paikkana johon mahtuu monenlaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kontula, Helsinki. On kyllä tosi ankea, vaikka olisikin mainettaan parempi.
Kontulassa ankea on ostari, muuten ei sen enempää.
T. Muualta
Vierailija kirjoitti:
Oulunkylä hki. Näyttää ihan Neuvostoliitolta arkkitehtuurillaan ja meri kaukana.
Oulunkylä kannattaisi vähintäänkin julkisivusaneerata kokonaisuudessaan.
On sitä kyllä ankeampaakin.
Vierailija kirjoitti:
Minä asun 70-luvun lähiössä josta aina puhutaan huonoa. Tavallisia kerrostaloja ja tavallisia ihmisiä, hyvällä säällä myös juoppoporukka puistonkulmalla.
En silti pidä mitenkään ankeana vaan sellaisena paikkana johon mahtuu monenlaisia ihmisiä.
No mikä lähiö on kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Ootteko siis asuneet itse näissä paikoissa vai perustuuko ankeus pelkästään siihen miltä kyseisessä lähiössä näyttää?
Tarvitseeko sitä aina asua jossain, jotta voi todeta, ettei oo mun juttu? Mulle on riittänyt useampi vierailu. Epämiellyttävä tunnelma, jatkuvasti epämääräistä porukkaa pyörii jossain ja toki ulkonäkökin vaikuttaa. Lisäksi monet läheiset ja tutut ovat kertoneet myös paikan menosta. Toki kaikkeen tottuu eikä Suomessa varmaan sellaista ihan kunnon ghettomenoa ole, mutta silrk.
Espoo Kilo