Raha ja taloudellinen tasoero ahdistaa uudessa suhteessa
Ollaan oltu 2 kk ja itse olen opiskelija ja mies on yliopistosta valmistunut hyvään ammattiin, mistä tienaa noin 5000 e kk.
Jos käymme aktiviteeteissa, missä pitää maksaa, maksut tapahtuu puoliksi tai sitten minä maksan ja joudun karhuamaan mieheltä omaa osuuttaan. Olen tämän takia alkanut välttelemään yhdessä kaupassa käyntejä ja maksullisia aktiviteetteja miehen kanssa.
Jotenkin itse automaattisesti olettaa, että se kumpi on enemmän rahoissa maksaa suuremman osan menoista. Tietty nykyään vallitsee tasa-arvo myös raha-asioissa, eikä voi enää olettaa, että mies tarjoaa ja maksaa, mutta silti tuntuu jotenkin kohtuuttomalta olettaa, että kykenen maksamaan samanlaisia summia, kuin mies. Minulla on esimerkiksi joka viikolle tietty summa rahaa, jolla ostan ruokaa itselleni omaan kotiin. Jos menen miehen luokse, minulla ei vain yksinkertaisesti ole varaa maksaa puoliksi vielä meidän yhteisistä ruokaostoksista.
Ja se, että mies tarjoaa enemmän tienaavana, kertoo minusta huomioonottamisesta enkä varsinkaan halua pihiä miestä. Olen vakavasti harkinnut, että laitan suhteen poikki :/ Vinkkejä rakentavaan keskusteluun raha-asioista uuden suhteen alussa, missä muutenkin kaikki on vielä hieman epävarmaa?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Sano suoraan mikä on budjettisi asioille ja tekisitte sitten asioita sen rajoissa. Mutta pitäisi miehen itsekin tajuta, ei ole hyvä merkki tuo.
Näin. Ei tuo keskustelemalla miksikään muutu, toki jokainen normaali ihminen tajuaa tuloeron noilla spekseillä. Mies on itsekäs, minun tienaamat rahat on minun, ja nönnönnönöö. Ei jatkoon.
En katselisi päivääkään, luultavasti olisin dumpannut tyypin jo heti kun tollanen käytös alkaa. Aivan ehdoton deal breaker.
AP:n tilanteessa mies hyötyy tasa-arvosta taloudellisesti ja seksuaalisesti, pihi mies ajattelee, että tulee säästöä kun AP:lta saa ilmaiseksi.