Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sinun naapuriisi rakennettaisiin vammaistalo, hyväksyisitkö sen?

Vierailija
16.06.2013 |

vai keksisitkö kaiken maailman "fiksujen ihmisten" tekosyitä, kuten lisääntyvä liikenne ja liito-oravat?

Mikä niissä vammaisissa on niin kamalaa, että ajatus niiden lähelläolosta pelottaa. Esim. Espoossakin se todellakin jää vain ajatukseksi, talon asukkaat kun eivät voi hirveästi naapurustossa liikuskella itsekseen.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuriini itse asiassa rakennettiin kehitysvammaisten perhekoti. Se ei häiritse millään tavalla. Joka kerta kun näen asukkaita ulkona kävelyllä, olen iloinen ja usein ajattelen, kuinka helposti jään itse sisään, vaikka en tarvitse avustajaa ulkoiluun. Rakennus itsessään on kaunis, joten sekään ei häiritse ollenkaan. Rakennustyöt häiritsivät jonkin verran, mutta nyt ne ovat onneksi ohi.

Vierailija
22/24 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyisin.

Onhan tämä paikka hieman kaukana palveluista (lähimpään kauppaan neljä kilsaa, keskustaan 20 kilometriä) mutta voisin kuvitella, että vammaiset tykkäävät myöskin asua kauniin maiseman äärellä (meren rannalla). Olisi ainakin lääniä, missä liikkua ja kulkea =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikäni pyörinyt kehitysvammaisten kanssa ja ihmettelen, että yhdelle ihmiselle, eli 20 on kokenut vammaisista noin paljon riesaa.

Vammaiset, eikä kukaan saa kulkea kurkkimassa ikkunoista ja tavat voi toki opettaa kehitysvammaisellekin, ettei pyöri naapurin pihoissa pyörällä.

Itse vastustan kehitysvammaisten sijoittamista keskelle ei-mitään siksi, että se on eristämistä. Kaikki suuret keskuslaitokset tehtiin näin. Keskelle metsää rakennetaan iso keskittymä kehitysvammaisille ja siellä sitten ollaan normielämän ulottumattomissa. Hassua kylläkin, että monet tälläiset keskuslaitokset ovat nykyään kiinni asutuksessa, sillä kaupungit ovat kasvaneet niiden suuntaan.

Kehitysvammaiset muuten käyttävät paljon julkista liikennettä. Jos vähänkin kykenee, niin bussilla mennään. Lisäksi olisi mukavaa, että palveluja olisi lähellä, että kehitysvammaisetkin saisivat käydä kaupassa, apteekissa, postissa, kirjastossa yms.

Kehitysvammaisuus ei tarkoita älämölöilyä pyöratuolissa ja täysin pienenä lapsena olemista ja pysymistä. Kehitysvammainen ei vältämättä taidoiltaan ole kovinkaan kummoinen, mutta elämänkokemusta hänellä on tasan ikävuosiensa tuoma määrä.

Eli pois metsistä vammaiset elämän pariin.

Vierailija
24/24 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Olen asunut 2 paikassa jossa on n. 200-400 m päässä kotoani ollut vammaisten asuntola. Mitään häiriötä heistä ei ole ollut.