Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomio äidit, joille kukaan ei anna kiitosta kotitöistä!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi kenenkään pitäisi antaa kiitosta asioista, jotka pitää tehdä? :O

Vierailija
2/12 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi niin moni mies/lapsi ei tee asioita joita pitäisi tehdä??

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 07:50"]

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 08:26"]

[/quote]

[/quote]

Meillä nyt ei ainakaan ole tuota ongelmaa, lapset keräävät lelut paikoilleen leikin jälkeen ja meilläpä mieskin osaa tehdä kotitöitä. Olisit valinnut miehesti paremmin ja kasvattanut lapsesi.

Vierailija
4/12 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artikkelia lukematta kommentoin että en ole kiitosta odottanut normaaleista toimista, joita jokainen normaali ihminen tekee omassa kodissaan. Menis aika kiittelyksi kun miehen kanssa täällä toisiame kiiteltäisiin

Vierailija
5/12 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Miksi pitäisi tehdä? Katsos jokainen saa päättää mitä tekee. Jos sinä suostut siivoamaan toisten jäljet niin se on sinun ongelmasi.

Vierailija
6/12 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 08:38"]

[/quote]

[/quote]

Miksi pitäisi tehdä? Katsos jokainen saa päättää mitä tekee. Jos sinä suostut siivoamaan toisten jäljet niin se on sinun ongelmasi.

[/quote]

Onneksi en ole ainoa, joka meidän taloudessa siivoaa. Meillä on kasvatus kohdillaan ja mieskään ei tosiaan ole mikään kädetön, niin kuin kaikilla teillä av-mammoilla. Minulla ei ole ongelmaa, mutta sinulla on. Jospa aloittaisit perusteista, opettelisit siivoamaan edes omat jälkesi, opettaisit lapsesi siivoamaan ja antaisit miehellesi imurin käteen, niin ei tarvitse odotella kiitosta perusasioista...

Vierailija
7/12 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tosiaan kiittää - mutta miksi toisten jälkien siivoaminen kuuluu vain vaimolle / äidille?

Minä tässä juuri katson ympärilleni, miltä näyttää silloin, kun minäKIN siivoan vain omat jälkeni. Kohta haen ruokapöytään tarjottimen itselleni... voitte varmaan kuvitella, minkä näköinen pöytä on kun sitä ei ole viikkoon pyyhitty.

Vierailija
8/12 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon samaan tutkimukseen on lähiaikoina viitattu monissa lehdissä. Juuri puhuimme siitä mieheni kanssa. Mies päivitteli, että miten tuo muka on laskettu kun eihän kotitöitä mitenkään voi olla keskimäärin tunteja päivässä (vaikka lastenhoito lasketaan mukaan). Mies oli sitten ihan ihmeissään kun aloin luetella kaikkia sen aamun aikana tekemiäni pieniä kotihommia.  Tosi pitkä aika niihin menee, vaikka jokainen yksittäinen homma olisikin vain jokusen minuutin. Jo ennen kun mies oli herännyt oli tehty nämä: aamupala itselle ja lapsille, tiskikoneen täyttöä ja kone pyörimään,  pöytien pyyhintä, pyykkikone pyörimään (x2) , pyykit narulle, vaatteiden valinta lapsille ja itselle, lasten hiusten kampaaminen ja letitys,  lounasperunoiden ja porkkanoiden kuorinta, kissan laatikon putsaus, lasten vahtiminen ja askartelun avustaminen, pöydän putsaus askartelun jäljiltä (lasten avustamana). 

Mies kun jotenkin oli kuvitellut että minä aamuisin lueskelisin lehteä tuntitolkulla kahvia siemaillen. Oli yllätys hänelle kuinka paljon  menee aikaa ihan pieniin  perushommiin. Mies on paremmin huomannut itse tekemänsä kotityöt, jotka ovat "selkeämpiä" ja yksittäisinä enemmän aikaa vieviä. Esim. vessojen pesu tai imurointi.

Vierailija
9/12 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin toivoisin edes joskus kiitollisuuden osoitusta tekemisistäni. Kaiken olen pyrkinyt tekemään niin helpoksi kuin mahdollista juuri tästä syystä. en mitenkään jaksaisi enkä ehtisi tehdä kaikkea kuten monet muut äidit tekee. Olisihan se ihanaa tulla joskus kotiin töistä ja huomata että joku muu on käynyt kaupassa, tiskit tiskattu, pyykit pesty, vessanpytyt pesty ja omat huoneet siivottu. 

Vierailija
10/12 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Just näin. En minäkään kiittele miestäni, että kiitos kun painat pitkää päivää ja kiitos kun teet vaativaa työtä (kiitos kun tulotasosi on hyvä) jne. 

Vierailija
11/12 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tylsä artikkeli.

Olen itse suurperheellinen. Minulla on vakityö odottamassa työhönpaluuta sillä nyt hoidan lapsia kotona.

Meillä ei ole siivoojaa muutenkaan kun palaan töihin. Kotityöt tehdään sitten yhdessä pikasesti ja meillä myös lapset siivoaa.

Minulla on sellainen ajatus että koska olen kotona niin siivotessani jälkiä sillävälin kun mies on töissä niin meillä on luksusaikaa yhdessä illalla! Meillä on aikaa toisillemme ja perheelle samoin toisen on mukava lähteä harrastamaan kun toisella on ruoka tehtynä ja voi vaan olla lapsien kanssa. Näin minä koen kotona olemisen!

Kun palaan taas töihin niin meillä kotona on isoimmat lapset ja pienet menee tarhaan. Silloin lapset saa välipalaa tehdä itse. Osaavat laittaa myös helppoa ruokaa apuna en tosin anna tehdä yksin liedellä kun aikuinen ei ole paikalla mutta lapsi voi tehdä ruokaa ja laitan vaatetta pyykkinarulla tai lapsi voi imuroida tai käyttää koiraa pissalla.

Yhdessä tekeminen nopeuttaa vaan tekemistä. Minusta on höpsöä alkaa ajattelemaan että kotona tehty siivoaminen on pois yhteiskunnalta. Minun ajatuksessa voisi ajatella että eletään sosialistisemmin: tehdään yhdessä ja kaikki syö siitä saatua tulosta.

On sekin pois yhteiskunnalta että joku on pois tekemästä työtään ja lapsia ei sitten tarvitse ulkopuolisen hoitaa.

Kyllä kotona olevakin voi käyttää silti siivouspalveluja tai hoidattaa lapsia. Se kaikki maksaa ja sitävarten pitää olla rahaa. Lapsen hoitopaikka maksaa kunnalle saman riippumatta siitä missä vanhemmat on kun lapsi on hoidettavana.

Samoin siivooja veloittaa vaikka makaisi kotona.

Minä en juurikaan ajattele että kotityöstä kuuluu kenenkään kiittää. Se on osa hyvää käytöstä ja jokainen perhe miettii miten elämää kiitellään. Minulle paras kiitos on hyvin mennyt päivä: kaikki saa lämmintä ruokaa ja on aikaa. En kaipaa kiitosta kotitöistä vaikka kävisin työssä enkä kaipaa sitä nytkään kun olen kotona. Minusta elämä on alkanut käymään kovin pieneksi ja ihminen ahdistuneeksi arjesta KOTONAAN jos alkaa kaivata toisilta kiitosta. Minusta silloin saisi alkaa miettimään enempi aikaansa miten sen käyttää ja miten kotona vietetty aika rakentuu, ei tuollainen ihminen enää vieti ajastaan kotona.

Vierailija
12/12 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen sitä mieltäettä on hyvä ja kaunista käytöstä (ellei suorastaan normaalia peruskäytöstä) että ihmisiä kiitetään heidän tekemistään asioista, vaikka ne olisivat ihan pieniä ja mitättömiä ja vaikka ehidän kuuluisi joka tapauksessa tehdä niitä. Sksi minä kiitän kun mies kaataa minulle kahvia, kun toimistosihteeri hoitaa jonkun asian jossa olen osallisena, kun lapset keräävät lelunsa ja kun tulen siivottuun kotiin tai pihalla on leikattu nurmikko tai mitä tahansa. Minusta se nyt vasn kuuluu käytöstapoihin, eikä se kiitos sitäpaitsi vie paljon aikaani, mutta voi tehdä toisen työstä paljon iloisemman. Onneksi kotonani toimitaan samoin. (No teineillä on silloin tällöin vaikeuksia, mutta periaatteen hekin ymmärtävät)

Toisaalta olen myös sitä mieltä, että kissa pelkällä kiitoksella elää. Jkaisen on tehtävä omat työnsä ja osansa kotihommista, eikä kukaan vain toisia kiittelemällä voi väistellä omia velvollisuuksiaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän