Pidätkö parikymppistä lastasi aikuisena?
Voitko siis sanoa hyvällä omalla tunnolla, että "minulla on aikuinen lapsi"? :)
Kommentit (7)
Lain mukaan aikuinen, muttei oikeasti kuitenkaan. Itse nyt 26v. ja voin kyllä tunnustaa, että vielä 6 vuotta sitten en ole ollut aikuinen sanan varsinaisessa merkityksessä. Koen aikuistuneeni henkisesti kovasti päälle parikymppisenä. Tokihan silloin koki, että on jo niin aikuista että! Mutta näin sitä vuosien vieriessä huomaa asioiden oikean laidan :)
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 22:15"]
Lain mukaan aikuinen, muttei oikeasti kuitenkaan. Itse nyt 26v. ja voin kyllä tunnustaa, että vielä 6 vuotta sitten en ole ollut aikuinen sanan varsinaisessa merkityksessä. Koen aikuistuneeni henkisesti kovasti päälle parikymppisenä. Tokihan silloin koki, että on jo niin aikuista että! Mutta näin sitä vuosien vieriessä huomaa asioiden oikean laidan :)
[/quote]Huvittavaa, että 26 -vuotias saarnaa muutamaa vuotta nuoremmille kypsyydestä. "Olen jo 26 ja niiiin paljon elämää kokeneempi kuin jotkut 21-23 -vuotiaat kakarat." Heh :"D
:D En ole saarnannut, tokihan joku voi olla aikuisempi aiemmin kun toinen, mutta minun kohdallani meni näin :) Kyllä se "muutama" vuosi on aika paljon nuoren aikuisen elämässä, siinä ehtii paljon tapahtua :) Mutta kuten sanoin, jokainen aikuistuu omaan tahtiinsa.
Tottakai ovat aikuisia, mutta itsen sanon heidän olevan nuoria aikuisia ja vielä pitkään sitä ovat.
Kyllä mun 18v on aikuinen, asuu omassa vuokra-asunnossaan, ja ajelee omalla autollaan. Oli viime vaaleissa ehdokkaana. En oikein osaa lapsena pitää.
Onhan tuo 19-vuotias aikuinen. Ajaa autolla, saa äänestää, lähtee kohta inttiin.
Mutta silti, en osaa pitää aikuisena.
Ristiriitaiseksi asian tekee se, että samanikäistä työkaveriani pidän vastuuntuntoisena ja järkevänä aikuisena. Miten tämän oikein selitän, edes itselleni?!
Tietysti, sehän on aikuinen. Mikä se sun mielestä sitten on?