Espanjassa +2,615 uutta koronatartuntaa!
Eilen tartuntoja oli 1357 ja viikko aiemmin 875. Tuo tämän päiväinen luku muuttunee vielä suuremmaksi, mutta varmaa on se, että siellä alkoi toinen aalto.
worldometers.info/coronavirus/
Kommentit (97)
Niille jotka valittaa että miksi pitää lähteä ulkomaille: no kun vain pitää. Ei pää kestä enää Suomessa asumista 2 kuukautta pitempään kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Niille jotka valittaa että miksi pitää lähteä ulkomaille: no kun vain pitää. Ei pää kestä enää Suomessa asumista 2 kuukautta pitempään kerralla.
Päävika on ikävä juttu, mutta siihenkin voi hakea apua. Onneksi sentään tiedostat ongelmasi. Se on hyvä alku. Mutta reissaaminen ei siihen auta.
Se voi olla vaikea ymmärtää jos oma elämä on yhdellä kylällä, mutta monella muulla on perhe, suku ja ystävät ympäri maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päävika on ikävä juttu, mutta siihenkin voi hakea apua. Onneksi sentään tiedostat ongelmasi. Se on hyvä alku. Mutta reissaaminen ei siihen auta.
Höh, juurihan totesin että auttaa. Se on vähän sama kuin sanoisi ettei karkki auta makeannälkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höh, juurihan totesin että auttaa. Se on vähän sama kuin sanoisi ettei karkki auta makeannälkään.
Ei päävikaa (jonka jo myönsit) reissut paranna. Eikä karkkiriippuvuutta karkit. Eikä viina paranna alkoholismia.
Suomi on tylsä ja kallis maa, kuka nyt täällä muka haluaisi reissata? Ei ainakaan kukaan suomalainen. Mieluummin menen maahan jossa on oikeasti jotain nähtävääkin eikä pelkästään tiukkapipoisia, negatiivisia elämäänsä kyllästyneitä ihmisraunioita.
Sitkeästi näyttää nyt pysyvän uudet tartunnat +2000:ssa.
Mitä sitten? Koronan pitää antaa levitä kaikessa rauhassa. Se hiipuu kyllä kun 85v monisairaista ovat kuolleet ne jotka eivät kestä nuhakuumetta. Mitä nopeammin tämä tapahtuu sen parempi.
Eihän Suomi ole missään vaiheessa edes purkanut matkustusrajoituksia Espanjaan. Eräät huumediilerit ym näkyvät hahmot eivät vaan ole niistä välittäneet.
Onko siellä Espanjassa nyt todella suomalaisia matkailijoita? Siis matkustaako jotkut Suomesta jo todella Espanjaan ja lentääkö joku yhtiö sinne? Mikäs lentoyhtiö näin vastuuton on?
Itse en oikein usko, että Espanjassa on tällä hetkellä suomalaisia matkailijoita, mutta voin toki olla väärässä. Sais kyllä munkin puolesta jättää nyt sinne sitten jos sinne on kerta täytynyt mennä. Ekalla kerralla pystyi vielä antamaan anteeksi kun kaikki tapahtui niin nopealla aikataululla ja yllättäen, mutta nyt on kyllä jo ihan omaa tyhmyyttä jos on tietoisesti sinne lähtenyt. Rajoituksia ei muutenkaan pitäisi enää löysentää entisestään. Minä ja miehenikin rakastetaan matkustelua, mutta todellakin tämä kesä on mennyt kokonaan kesämökillä. Jossain Baltiassa olisi ehkä voinut käydäkin, mutta edes sinne ei ollut tarvetta lähteä. Tämä on nyt meidän kaikkien tehtävä saada korona kuriin, kyllä olisi kauheaa elää karanteenielämää syksy ja talvi ja mitä monille yrityksille ja ihmisten työpaikoille kävisi? Moni ei enää kestäisi taloudellisesti toista aaltoa.
Olen itse lähdössä vapaaehtoisena koronatyöhön hoitoalalle nyt tulevakai syksyksi. Keväällä annoin työpanokseni toiselle alalle, mutta kesäni pohdiskelua olenkin päätynyt lähtemään syksyksi eturintamalle. Toivoisin toki kuitenkin, ettei sitä toista aaltoa koskaan tulisikaan ja ihmiset käyttäisivät maalaisjärkeä päivittäisessä toiminnassaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse lähdössä vapaaehtoisena koronatyöhön hoitoalalle nyt tulevakai syksyksi. Keväällä annoin työpanokseni toiselle alalle, mutta kesäni pohdiskelua olenkin päätynyt lähtemään syksyksi eturintamalle. Toivoisin toki kuitenkin, ettei sitä toista aaltoa koskaan tulisikaan ja ihmiset käyttäisivät maalaisjärkeä päivittäisessä toiminnassaan.
Perheet kärsivät lamasta samaan aikaan 85v kroonikoita suojellaan kuin arvokkainta asiaa maailmassa. Täysin muiden avun varassa olevia monisairaita vanhuksia joiden on jo aika kuolla. Näiden luonnollisen kuolema estämiseksi uhrataan koko kansa. Palvelutalojen, sairaaloiden vanhusten kroonikko osastojen potilaat. Ovat prioriteettilistan viimeisiä. Etusijalla on lapsiperheiden taloudellinen etu. Vanhusten huollon työntekijöille ei pitäisi jakaa edes suojavarusteista kuin viimeisenä ja näiden hoitokotien potilaiden tehohoito tai kuljetus sairaaloihin pitää kieltää jos ei ole resursseja tuhlattavaksi. Yhdenkään aktiivi ikäisen työtekoa ei estetä tai taloutta tuhota vanhusten vuoksi. Lapsiperheet ovat tulevaisuus. Sen tulevaisuuden turvaamiseksi olen valmis uhraamaan 5000 tai 20 000 monisairasta 85v.
Vierailija kirjoitti:
Muut ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Tue mieluummin mielisairasta korona rajoituksista kärsivien alojen työntejöitä joilla on lapsia. Samaan aikaan kun pelastat kohta muutenkin kuolevia kuolaavia 90v dementikkoja kärsivät lapsiperheet työttömyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Se voi olla vaikea ymmärtää jos oma elämä on yhdellä kylällä, mutta monella muulla on perhe, suku ja ystävät ympäri maailmaa.
Onpa levotonta porukkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tue mieluummin mielisairasta korona rajoituksista kärsivien alojen työntejöitä joilla on lapsia. Samaan aikaan kun pelastat kohta muutenkin kuolevia kuolaavia 90v dementikkoja kärsivät lapsiperheet työttömyydestä.
Miten kehtaat provota tuollaisella.
Myös vanhuksilla on ihmisarvo. Myös niillä, joit on kohdannut dementian aiheuttama vakava aivovamma.
Kuningatar Elisabet esimerkiksi on vielä vallassa, vaikka on 94-v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kehtaat provota tuollaisella.
Myös vanhuksilla on ihmisarvo. Myös niillä, joit on kohdannut dementian aiheuttama vakava aivovamma.
Kuningatar Elisabet esimerkiksi on vielä vallassa, vaikka on 94-v.
Se ei ollut provo. En uhraa lapsiperheen taloudellisia etuja jotta joku 90v ei kuole koronaan. En ota edes sellaista riskiä vanhusten vuoksi. Elisabet pelkkä keulakuva jonka esikunta tekee kaiken työn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheet kärsivät lamasta samaan aikaan 85v kroonikoita suojellaan kuin arvokkainta asiaa maailmassa. Täysin muiden avun varassa olevia monisairaita vanhuksia joiden on jo aika kuolla. Näiden luonnollisen kuolema estämiseksi uhrataan koko kansa. Palvelutalojen, sairaaloiden vanhusten kroonikko osastojen potilaat. Ovat prioriteettilistan viimeisiä. Etusijalla on lapsiperheiden taloudellinen etu. Vanhusten huollon työntekijöille ei pitäisi jakaa edes suojavarusteista kuin viimeisenä ja näiden hoitokotien potilaiden tehohoito tai kuljetus sairaaloihin pitää kieltää jos ei ole resursseja tuhlattavaksi. Yhdenkään aktiivi ikäisen työtekoa ei estetä tai taloutta tuhota vanhusten vuoksi. Lapsiperheet ovat tulevaisuus. Sen tulevaisuuden turvaamiseksi olen valmis uhraamaan 5000 tai 20 000 monisairasta 85v.
No eihän tuo kertonut nyt ollenkaan millaiseen paikkaan on lähdössä. Siellä "eturintamalla" on hyvin monenlaisia työpaikkoja ja potilaita vauvasta vaariin, ihan esimerkkinä nyt vaikka päivystykset. Ihme selitystä sinulta, pysy aiheessa. Lisäksi ne taitaa olla muiden alojen ihmisiä jotka lapsiperheitä auttaa, ei sairaanhoitajat ym. Sellaisissa töissä ole.
Kesäkuun alussa Espanjan tilanne näytti koronan osalta jo lupaavalle, päivittäisiä tartuntoja oli silloin alle 200. Alin lukema näyttäisi olleen 8.6. 167 todettua tartuntaa. Hurjaa, että se on taas noin noussut.
Ihmiset alkaa olemaan kyllästyneitä turvavälien pitämiseen, eristäytymiseen, käsienpesuun ym,. Nyt halutaan selvästi nauttia kesästä ja tässä siitä seuraus.