Kuuluuko seurustelukumppanilta kysyä onko sp-tauteja?
Kommentit (12)
Sen kanssa kuuluu käyttää kumia siihen asti, että molemmat ovat käyneet testeissä. Kyseleminen ei auta mitään, koska lähes jokainen mies vastaa että "Ei mulla mitään ole". Harva mies tietää että ne taudit on useimmiten oireettomia. Jopa jotkut naiset ovat niin tyhmiä, että kuvittelevat olevansa puhtaita, kun lääkäri on tehnyt sisätutkimuksen pillerireseptiä uusiessa.
Aha. No missä vaiheessa kysytään,.että joko nyt varataan aika sukupuolitesteihin vai vieläkö jatketaan kumin käyttöä?
Aika kätevää oikeastaan kun miettii. Ei tarvitse kysyä ollaaks nyt virallisesti yhdessä, jos kysytäänkin varataanks aika.
Miks kaikki odottavat kosintaa? Ihanampi hetki on se, kun mies kysyy mennäänkö yhdessä laboratorioon. Se on tosirakkautta se.
No yleensä se mies kysyy kenties jo heti ensimmäisen yhdynnän jälkeen, onko käytössä muuta ehkäisyä. Sitten voit sanoa että on, mutta käydään testeissä ensin. Sitten selität rauhallisesti, ettei testeissä käyminen satu eikä kukaan sörki pippeliä, vaan taudit testataan veri- ja virtsanäytteestä. Mies menee innoissaan testeihin kun tietää saavansa panna paljaalla niiden jälkeen.
Onko joku tuttusi tehnyt niin, vai miksi pohdit tätä asiaa taas?
Pyysin häntä käymään testeissä ennen suuseksiä ja kondomin poisjättämistä, ja tietysti silloin kun tiesin että hänellä oli ollut aikaisemmin kumppaneina. Ei sitä nyt heti ensitreffeillä tarvitse pyytää. Hän suhtautui ihan asiallisesti asiaan, varsinkin kun selitti että voi olla pitkään oireettomana.
Miks mun tarvi selittää, kai sen ex on selittänyt jo? Jos ei ole exää, ei ole tautejakaan?
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 19:22"]
No yleensä se mies kysyy kenties jo heti ensimmäisen yhdynnän jälkeen, onko käytössä muuta ehkäisyä. Sitten voit sanoa että on, mutta käydään testeissä ensin. Sitten selität rauhallisesti, ettei testeissä käyminen satu eikä kukaan sörki pippeliä, vaan taudit testataan veri- ja virtsanäytteestä. Mies menee innoissaan testeihin kun tietää saavansa panna paljaalla niiden jälkeen.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 19:24"]
Onko joku tuttusi tehnyt niin, vai miksi pohdit tätä asiaa taas?
[/quote]on
Sittenkun seurustelee ja tulee ajankohtaiseksi miettiä muuta ehkäisyä kuin kumia. Näin olen toiminut.
Minkälainen parisko? Mietin vaan onko myös mun tuttuni.
Kyllä meidän suhteessa puhuttiin nuo asiat jo ennen ensimmäistä yhteistä seksikertaa. Tutustuttiin ensin rauhassa, eikä heti hypätty sänkyyn, joten "kehdattiin" jo kysellä kaikki asiat.
Ja voin sanoa, että se oli upeinta ikinä, kun tiesi jo mistä uusi kumppani pitää jne, eikä tarvinnut jännittää. Suosittelen kaikille ;)
täytyy käydä yhdessä sukupuolisairaus testeillä ennen kuin harrastaa seksiä. ei sen tarvitse olla nimenomaan varma haluaako suhteeseen. mutta jos haluaa seksiä, oman terveyden ja tulevaisuuden seksielämän pitäisi olla sen verran arvokas että odottaa 2 viikkoa testien tuloksia.
Jos tuota tarvitsee kysyä, niin pitää pyytää samantien kirjallinen todistus ettei oo ja varmaan joka tapauksessa käyttää aina kumia