Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko harvinaisuus, kun mulle kiusaaminen jätti aika vähän jälkiä?

Vierailija
23.07.2020 |

Olin pieni kiltti,vanhempani olivat näkyviä yrittäjiä ja myös uskovaisia, vammainen veli, nämä olivat syitä. Sitä jatkui 1. luokalta yläasteen loppuun. Oman luokan kiusaaminen loppui lukiossa, mutta muilta luokilta sitä vielä oli - pieni paikkakunta, missä lukio ja yläaste olivat samassa pihapiirissä. Fyysistä se ei ollut, mutta pahimmillaan tavaroiden varastamista ja särkemistä, pääasiassa kuitenkin huutelua ja nimittelyä. Porukassa saattoi olla yli 10 tyyppiä huutelemassa.

Mä elän ihan normaalia elämää, eikä minulla ole mitään mt-ongelmia. En oikeastaan edes ajattele koko asiaa sen enempää kuin että se tulee mieleen kun asiasta puhutaan. Nyt luin jutun ja siksi tuli taas mieleen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että olit oikeasti koulukiusattu. Jos olisit ollut, niin kyllä se olisi sinuun henkiset jäljet jättänyt Ei kukaan ihminen selviä ilman traumoja ympäristössä, jossa kokee vuodesta toiseen väkivaltaa tai syrjintää.

Tai sitten kiusaamisen aiheuttamat arvet kyllä näkyvät sinussa, mutta et vain itse tiedosta sitä.

Vierailija
2/3 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen perhe on turvallinen ja välittävä, niin kiusaamisesta varmasti pääsee helpommin ylitse. Ne, joilla on turvaton lapsuus eikä välittäviä vanhempia eivät välttämättä pääse yhtä helposti kiusaamisesta ylitse. Myös persoonallisuudella on paljon tekemistä sen kanssa miten hyvin kiusaamisesta pääsee ylitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että olit oikeasti koulukiusattu. Jos olisit ollut, niin kyllä se olisi sinuun henkiset jäljet jättänyt Ei kukaan ihminen selviä ilman traumoja ympäristössä, jossa kokee vuodesta toiseen väkivaltaa tai syrjintää.

Tai sitten kiusaamisen aiheuttamat arvet kyllä näkyvät sinussa, mutta et vain itse tiedosta sitä.

Ap tässä. Otsikossahan lukee aika vähän jälkiä, eli ei lue, että mitään ei olisi jäänyt. En ole masentunut ja olen pärjännyt elämässä, mutta olen todella varautunut uusien ihmisten seurassa ja lopetan herkästi yhteydenpidon, jos uudessa seurassa havaitsen epämiellyttävää käytöstä. Minä olin koulussa opettajien lellikki ja perhe oli välittävä, vaikkakin kiireinen. Minulla oli myös välittävä isoveli, joka välillä puolustikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme