Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Mitä puuroa...
13.07.2006 |
Mitä puuroa voi antaa 3kk vaaville? Onko ohjeita voiko tehdä itse vai saako valmiita kaupasta?
Kommentit (3)
Neuvolan määräys....!!!!! Ja hyvin syö lusikalla.....
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Joo kyllä meilläkin syötiin jo 3kk ikäisenä puuroa. Yleensä kaupan valmispuuroja siinä iässä. Meillä kiinteät aloitettiin jo kuukauden ikäisenä lasketusta päivästä. Lääkärin määräys. Poika synty alle kilon painosena rv:lla 29+5. Hyvin osasi heti syödä lusikalla.
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Ensin kysymys: Miksi annat kolmikuiselle jo puuroa? (Ja meinaatko, että lusikkasyöttö onnistuu?)
Ja sitten vastaus sun kysymykseen:
Mä antaisi joko maissipuuroa tai riisipuuroa. Maissijauhoa kaupasta ja siinä pussin kyljessä taitaa olla ohje määrille. Raanavettä ja sitä jauhoa keitetään ja sit korvikkeella tai lypsymaidolla löysennetään syömäkelpoiseksi. Riisipuuro riisihiutaleista, jotka ajat sileäksi tehosekoittimessa tms (tai valmiin puuronkin voi hienontaa esim. sauvasekoittimella) muutoin samalla ohjeella.
Kaupan valmiita puuroja ja puurojauheita en suosittele ihan aluksi, koska ne sisältävät " ties mitä" . Lue itse paketin kyljestä kaupassa ja päätä itse haluatko niitä vauvallesi syöttää. =)