Rakastunut venäläiseen mieheen..
Olen tässä n.puolen vuoden ajan "seurustellut" venäläisen miehen kanssa. Aluksi en ollut edes vakavissani mutta jotenkin tää tilanne muuttui... Mies on siis ollut Suomessa työkomennuksella, joka päättyy heinäkuussa, Moskova siis kutsuu häntä takaisin. Mies yllätti tänään todella, pyytäessään minut mukaansa. Opiskelun puolesta voisin lähteä ainakin vähäksi aikaa (teen lopputyötä), enkä ole tällä hetkellä työssä, joka sitoisi minut tiettyyn paikkaan.
En ole mitenkään rasisti, mutta kyseistä maata kohtaan on vähän ennakkoluuloja, tosin en koskaan siellä ole käynyt... Jotenkin myös huolettaa miehen luotettavuus yms. mikä johtunee vain siitä venäläisyydestä. Kulttuurierotkin vähän pelottavat ja jotenkin tuntuu että mitä jos en pärjääkään :/
Mielipiteitä? Rohkaisuja? Kokemuksia?
Kommentit (7)
Jos mies on hellä, sinua kunnoittava, ystävällinen, rehellinen, kiltti - suutele ja halaa!
sanoisin että kansalaisuudesta riippumatta aina täytyy olla looginen ja tarkastaa kaiken. olethan nähnyt hänen papereitaan, passin. mikä on se kotiosoite passissa. asuuko siellä vuokraa toiselta paikalta jos siellä on vanhempien asunto. voithan tietysti lähteä katsomaan miten menee. mutta ota kaikki turvatoimenpiteet. kerro läheisille minne tarkasti mihin osoitteeseen ja minkä nimisen henkilön kanssa menet. kysymys ei ole venäläisyydestä, itsellänikin äidinkieli on venäjä:) vaan että suomalainenkin voi huijata ym. joten naisen täytyy aina tarkastaa henkilön jonka kanssa matkustaa nähdä ainakin hänen paperit ja olka varma on todellakin siinä työpaikassa missä kertoo, ja muuten olla loogisen varovainen. mutta ihanaa että teillä on rakkautta! mutta sehän ei estä olemaan looginen ja rauhallisesti katsoa että kaikki turvattua, ota myös selvää itse asioista googleta minbe menet, paikan osoite, mikä on maan yleinen hätänymero (en valitettavasti itse tiedä muuten sanoisin) ja ihan näin. ostaisin itse puppurisumutteen apteekista, jos matkustaisin, mihin maahan tahansa. muuten Moskova on tosi moderni ja hieno kaupunki. sinne on mahtavaa mennä lomalle. kunhan tietää sen henkilön hyvin jonka kanssa menee. ja itse myös on varovainen.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 01:41"]
sanoisin että kansalaisuudesta riippumatta aina täytyy olla looginen ja tarkastaa kaiken. olethan nähnyt hänen papereitaan, passin. mikä on se kotiosoite passissa. asuuko siellä vuokraa toiselta paikalta jos siellä on vanhempien asunto. voithan tietysti lähteä katsomaan miten menee. mutta ota kaikki turvatoimenpiteet. kerro läheisille minne tarkasti mihin osoitteeseen ja minkä nimisen henkilön kanssa menet. kysymys ei ole venäläisyydestä, itsellänikin äidinkieli on venäjä:) vaan että suomalainenkin voi huijata ym. joten naisen täytyy aina tarkastaa henkilön jonka kanssa matkustaa nähdä ainakin hänen paperit ja olka varma on todellakin siinä työpaikassa missä kertoo, ja muuten olla loogisen varovainen. mutta ihanaa että teillä on rakkautta! mutta sehän ei estä olemaan looginen ja rauhallisesti katsoa että kaikki turvattua, ota myös selvää itse asioista googleta minbe menet, paikan osoite, mikä on maan yleinen hätänymero (en valitettavasti itse tiedä muuten sanoisin) ja ihan näin. ostaisin itse puppurisumutteen apteekista, jos matkustaisin, mihin maahan tahansa. muuten Moskova on tosi moderni ja hieno kaupunki. sinne on mahtavaa mennä lomalle. kunhan tietää sen henkilön hyvin jonka kanssa menee. ja itse myös on varovainen.
[/quote]
Hei kiitos paljon! Mies on kyllä varmasti kuka sanookin olevansa, olen nähnyt passin (naurettiin passikuvalle :D) ja olen itse työskennellyt samassa firmassa samaan aikaan hänen kanssaan. Tiedän hänen olevan merkittävän varakas, mutta toisaalta sekin vähän epäilyttää; miten rahat saatu ja mistäs tietää vaikka olis jotain mafiakontakteja :D Varmastikin aion ottaa selville hätänumerot ja muut ja ilmoitan matkastani. Suurin osa epäilyistäni varmaan liittyy kulttuurieroihin; mies tuntuu niin erilaiselta suomimiesten jälkeen..
Mulla on kavereina venäläisiä miehiä ja töissäkin heitä paljon nään. He ovat yleisesti kohteliaampia kuin suomalaiset ja huomioivat naisiaan enemmän. Siitä ehkä johtuis tuo epäilyttävyys? Se, että venäläinen mies ostaa kukkia tai vaikka kalliinkin lahjan ilman mitään merkkipäiviä ei todellakaan tarkoita että olisi tehnyt jotain pahaa! Ne tekee sen rakkaudesta naistaan kohtaan :)
Lähtisin! Moskova on hienoa paikka ja Venäjä ylipäätään niin erilainen, että on varmasti näkemisen arvoinen! Muista avoin asenne, eli kuten itsekin totesit, kaikki ei ole niin kuin Suomessa - ei todellakaan. Mutta mitä menetät, jos menet? Jos homma kosahtaa, on sinulla kuitenkin avartunut maailmankuva ja ulkomaankokemusta, mikä ei ainakaan ole työelämässä tai muussakaan elämässä haitaksi. Go for it!
Niin ja ikää minulla 24v ja miehellä 30v
ap