Minulle jäi edellisradkaudesta pömppömaha..
.. Edellisestä synnytyksestä aikaa reilu vuosi. Olen sopeutunut kehon muutoksiin mutta ahdistuin eilen iltakävelyllä kun ohikulkija kysyi odotanko vauvaa. En odota, olen vain päärynävartaloinen. Jäi vaivaamaan mitä muut ajattelevat nähdessään minut, oliko ohikulkija ainoa joka luulee raskaana olevaksi. Voiko keskivartalopömppö viedä kumppanilta haluja? Ei ole aikaa ja jaksamista viikoittaisiin kuntosalitreeneihin. Muilla samasta kokemusta että kuultu raskaaksi vaikkei ole?
Kommentit (19)
Miten on mahdollista kun se vauva ei enää ole siellä?
Vierailija kirjoitti:
Esim. vatsalihasten erkauma voi aiheuttaa pömppömahan
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut siro koko ikäni ennen perheellistymistä. 159cm pitkä. Lihosin raskaudessa 24kg ja karistin raskauskiloista valtaosan. Tissit lässähti (b-kuppi) ja vatsa jäi pömpöttäväksi mutta olen muuten hoikahko
-ap
itsellä kohta 2 vuotta aikaa synnytyksestä ja näytän ihan kuin olisin raskaana tyyliin 6 kuukaudella. Aiemmin olin ylpeä kun vatsani oli niin timmi, eikä kilot yleensä edes vyötärölle kerääntyneet ja nyt maha on kuin rantapallo, todella ahdistavaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. vatsalihasten erkauma voi aiheuttaa pömppömahan
Tämä taitaa olla, sektiossa tuli komplikaatiota ja ulkoisia tikkejä aukesi pari keskeltä mitä piti palata synnärille korjaamaan kudosnestettä valuttaessa ja tulehduksen iskettyä
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut siro koko ikäni ennen perheellistymistä. 159cm pitkä. Lihosin raskaudessa 24kg ja karistin raskauskiloista valtaosan. Tissit lässähti (b-kuppi) ja vatsa jäi pömpöttäväksi mutta olen muuten hoikahko
-ap
Niinpä, lihoit 2 x sen mitä raskaus edellytti. Ja sulla on vatsalihasten erkauma, kun et ole viitsinyt kuunnella, mitä synnärin fysioterapeutti asiasta sanoi, saati ottanut itse mistään selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apNiinpä, lihoit 2 x sen mitä raskaus edellytti. Ja sulla on vatsalihasten erkauma, kun et ole viitsinyt kuunnella, mitä synnärin fysioterapeutti asiasta sanoi, saati ottanut itse mistään selvää.
Ei meilläpäin mitään fysioterapeuttia ole ollut synnärillä, kolme lasta mulla ja myös pömppö.
Vatsalihasten kuntouttamiseen ei tarvita kuntosalia. Vain motivaatiota. Netistä löytyy pilvin pimein ohjeita heille, joilla on erkauma eikä perusliikkeet siksi sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vatsalihasten kuntouttamiseen ei tarvita kuntosalia. Vain motivaatiota. Netistä löytyy pilvin pimein ohjeita heille, joilla on erkauma eikä perusliikkeet siksi sovi.
Noilla ohjeilla se vain pahenee. Korjaantuu vain kirurgisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on paha erkauma, mutta nykyään lähes litteä vatsa. Pitää vain treenata eri liikkeillä kuin ne, joilla ei ole erkaumaa. Ja ohjeita kyllä löytyy kun viitsii etsiä. Itse erkauma ei parane kuin kirurgin työnä mutta vatsasta saa kyllä jumpattua ihan suht hyvän näköisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on paha erkauma, mutta nykyään lähes litteä vatsa. Pitää vain treenata eri liikkeillä kuin ne, joilla ei ole erkaumaa. Ja ohjeita kyllä löytyy kun viitsii etsiä. Itse erkauma ei parane kuin kirurgin työnä mutta vatsasta saa kyllä jumpattua ihan suht hyvän näköisen.
Kirurgin veitsen alle en mene korjauttamaan, jäi sektiosta pelkoja joten pitänee eri liikkeistä ottaa selvää joita kotijumppana voisi tehdä
-ap
Ei nyt niin oleellinen tieto, mutta keskivartalolihava on omenavartaloinen, päärynällä on vyötärö.
Olisi mukava, jos joku voisi linkata ohjeen, joka on ollut toimiva, ei tarvis summamutikassa alkaa arpomaan, mikä ohje mahtaisi olla toimiva.
Minulta aikana ennen lapsia leikattiin munasarjasta suuri kasvain (tehtiin pystyviilto navasta ihan alas). Olin tuolloin litteä vatsa. Kun sitten olin lapset (2) saanut laihduin muuten, mutta pömppö vatsa jäi eikä se lähde minnekkään vaikka laihtuisin kuinka.
Käy coolsculptingissa. Ei ole hirveän kallista, on tosi tehokasta.
Jollei ole siis mistään lihasten irrallisuudesta kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mukava, jos joku voisi linkata ohjeen, joka on ollut toimiva, ei tarvis summamutikassa alkaa arpomaan, mikä ohje mahtaisi olla toimiva.
Vatsapömppä ei lähde millään jumpalla. Suosittelen tosiaan coolsculptingia tai mikä se nyt onkaan toisinaan, kryoterapia tai jotain.
Edellisraskaudesta*
Kirjoitin kiireellä stressaten, pahoittelut kirjoitusvirheistä
-ap