Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Ikean Billy hyvä kirjahylly?

Vierailija
23.07.2020 |

Olisin ostamassa kirjahyllyä. Billy-sarjan lasiovellinen kirjahylly olisi kiva. Onko kenelläkään kokemuksia, onko se hyvä ja kelvollinen hylly? Entä miten tukeva?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Billy-hyllyjä kolme seinällistä. Olen himolukija ja keräilen kirjoja. Osa hyllyistä on lasiovellisia. Hllyt ovat todellakin täynnä kirjoja eikä mitään koriste-esineitä. Vanhimmat hyllyt ovat olleet minulla nyt 20 vuotta, ja kestäneet jo kaksi muuttoakin, edelleen ovat vauriottomia ja käytössä. Meillä ei ole pieniä lapsia, mutta lapsenlapsia on, nekään eivät ole onnistuneet hyllyjä mitenkään sutaamaan tms. Suurin osa hyllyistä on valkoisia, mutta yksi pieni hylly oli myös kirsikanvärinen (?olikohan se kirsikka?). Viimeksimainittu meni tyttären kaverille, joka maalasi sen kuultovalkoiseksi, ja siellä se hylly on edelleen, nykyään siinä tosin on vähemmän kirjoja ja enemmän musiikkiroinaa.

Vierailija
22/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasiovista Billyä. Ei ole kiikkeriä eikä hyllyt notku. Kirjoilla olen täyttänyt alhaalta päin ensiksi. Eli ylempänä on koristeet.

Ja onhan nuo hyllyt todella tyylikkäät ja ilo silmälle. Ja kun koristeet hyllyissä on lasisia, niin näyttää kauniilta.

Toki muukin sisustus täytyy olla tyylikästä (enkä nyt tarkoita kokovalkoista wanna-be-keskiluokka tyyliä), jotta hyllyt pääsevät edukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan Ikean promoottorit olisi vauhdissa myymässä k i i k k e r i ä ja jopa hengenvaarallisia Billy-kirjahyllyjä. Kivan näköisiä ovat, mutta erittäin kiikkeriä. Ja onko se ihme: kaksi metriä korkea, 28 cm syvä, josta vielä on takaosasta nipsaistu pois. Lasiovat ovat painavia, joten totta hemmetissä tollaset kiikkaa.

Kiva siivota tollasia ja vaihtaa paikasta toiseen ;]

Ikeaa ei voisi vähempää kiinnostaa kunhan saa ihmiset huijattua ostamaan. 

Vierailija
24/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hylly poikineen, ollut jo vuodesta 1996 erinäisiä, viimeksi ostettiin 2008-2009 kun muutettiin isompaan taloon, ettei tarvitsisi pitää kirjoja kahden rivin syvältä.

Valitsimme valitettavasti värin, johon ei sitten ovia saanutkaan (ei ollut varaa ostaa niitä hyllyjen oston yhteydessä). Joten ne jäi avoimiksi.

Huomasimme vasta seuraavan muuton yhteydessä, miten hyllylevyt oli painuneet keskeltä notkolle. Eikä nyt välttämättä mitään hirveän painavia kirjoja juuri niillä edes ollut, kun olimme yrittäneet ne sijoittaa alimmaisiksi kaikkiin hyllyihin.

Harmittaa tuo ostos. Aiemmissa meillä on ovet, ja eihän se niissä edes näy jos hyllylevyt hieman on notkahtaneet.

Nykyään en kyllä ostaisi suoralta kädeltä, kun niistä ei itse tahdo saada mitään kun yrittää jollain palstalla myydä pois. Kaikillahan niitä on jo muutenkin.

En kyllä tiedä, mitä olisi varaa ostaa sijalle. Halpojahan nuo ovat aikanaan olleet, ovet hieman nostaneet hintaa laatusuhteen ohi.

Vierailija
25/27 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hitossa maksaa 70e, kun aiemmin oli 30e? Ihan törkeen iso hinnan nousu pienestä hyllystä oO

Vierailija
26/27 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasiovet, ei pölyty niin äkkiä kirjat

Pitää pultata seinään, muuten voi kaatua

Hyllyt taipuu kirjoista jonkin verran, mutta käännä välillä hyllylevyä ylösalaisin

Osta osa lasihyllyillä ja niihin muuta kuin kirjoja

Hyvä ratkaisu oli

Torissa noita välillä myydään edullisesti hyvässä kunnossa

Vierailija
27/27 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaathan lausua kirjahyllyn nimen suomalaisittain, pi...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi