Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Ikean Billy hyvä kirjahylly?

Vierailija
23.07.2020 |

Olisin ostamassa kirjahyllyä. Billy-sarjan lasiovellinen kirjahylly olisi kiva. Onko kenelläkään kokemuksia, onko se hyvä ja kelvollinen hylly? Entä miten tukeva?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan hyviä, mutta ne on todellisuudessa suunniteltu niin, että ne ruuvataan seinään kiinni (tulee mukana). Jos ei ruuvaa, ovat vähän kiikkeriä. Mainoskuvassahan tuota faktaa ei tietenkään näy missään. Joten vuokra-asunnossa voi olla vähän vaikeaa jos ei voi ruuvailla.

Vierailija
2/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastulevy ja hyvä samaan lauseeseen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin oli useampi Billy ja hyvin pysyivät kirjat paikallaan. Lastulevykalusteet kestävät toki kolhuja huonommin täyspuiset. Minusta hinta-laatusuhde oli aienekin aiemmin hyvä. En tiedä onko kumpikaan muuttunut.

Vierailija
4/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tuleeko hyllyyn kirjoja vai jotain koriste-esineitä. Kirjojen painosta hyllyt notkuu, kevyempää tavaraa kestää kyllä.

Vierailija
5/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan hyviä on, mulla on ollut 6 kpl Billy-hyllyjä täynnä kirjoja jo vuodesta 2008 tai niiltä main, yksi muuttokin välissä eivätkä ole mitenkään kiikkeriä vaikkei ole seinään porattu kiinni edes. Suosittelen lämpimästi.

Vierailija
6/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Mukavaa lukea monenlaisia kokemuksia. Hyllyyn tulee kirjoja (paljon), joten siksi mietin kestävyyttä. Saan porata seiniin.

Tuollainen lasiovellinen olisi sellainen, mitä haen.

Ap.

Vierailija
7/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toimii. 

Vierailija
8/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tuleeko hyllyyn kirjoja vai jotain koriste-esineitä. Kirjojen painosta hyllyt notkuu, kevyempää tavaraa kestää kyllä.

Mulla on täynnä kirjoja ja ei ole kyllä notkunut. Hyvin toiminut. Lasiovet on hyvät myös.

Vierailija
9/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on täynnä kirjoja ja ei ole kyllä notkunut. Hyvin toiminut. Lasiovet on hyvät myös.

Ja mulla on niitä yhteensä 5 vierekkäin.

Vierailija
10/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastulevy ja hyvä samaan lauseeseen...

Kyllä ne nykyään on oikein hyviä. Lisäksi sellainen massiivipuu hylly kuin ukin nuoruudessa oli maksaa nykyään ties kuinka paljon.

Vierailija
11/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta-laatusuhreeltaan suorastaan erinomaisia.

Vierailija
12/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahdeksan Billyä vierekkäin täynnä kirjoja. Hyvin toimii.

Vierailija
13/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on, parissa eri kämpässä ollut seinään porattuna. Tukeva, ei notku vaikka täynnä kirjoja.

Vierailija
14/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi sellaista ovellista hyllyä. Hyviä ovat. Hyllyt eivät notku yhtään, vaikka ovat täynnä kirjoja. Hintaansa nähden oikein hyvät kirjahyllyt. Mielestäni ne ovat myös tukevat, tosin meillä ne on ruuvattu seinään, koska on kaksi kiipeilevää lasta.

Vierailija
15/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiikkeriä ovat. Tyhjänä molemmat lasiovat auki lähtee kaatumaan. Kaikki painavat pohjalle, niin tasapainoittaa hieman. En olisi ostanut, jos olisin tiennyt.

Vierailija
16/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat oikein kelpo kirjahyllyjä, minun vanhimmat yksilöni ovat 90-luvun lopulta, ja useamman muuton läpikäyneet, edelleen siistissä kunnossa. Seinään pitää tietenkin kiinnittää, kuten kaikki korkeat kalusteet. Ainoa huono puoli on, että jos 80 cm leveässä mallissa kirjahyllyt pakkaa aivan täyteen hyvin painavia kirjoja, sellaisia vanhojen tietokirjojen tyylisiä, niin hyllylevyt saattavat vääntyä. Painavimmat kirjat kannattaa sijoittaa joko alahyllylle tai keskitason kiinteälle hyllylle, ne ovat vähän tukevampia. Tai sitten ottaa suosiolla painavimmille kirjoille yhden 80 cm kirjahyllyn sijasta kaksi 40 cm leveää. Samat ovet sopivat kumpaankin. Ja tietysti, jos niin huonosti käy, että joku hylly vääntyy, ja se häiritsee esteetikon silmää, voi hyllyn vaihtaa uuteen, noihin kun saa varaosia (en ole kyllä vaihtanut, mutta olen ostanut lisähyllyjä). 

Vierailija
17/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Billyn hyllyt täynnä kirjoja, osa kahdessa rivissä eikä notku yhtään. Huolellisesti toki pitää koota. Meillä ei myöskään ole ruuvattu seinään, tukevasti ovat pystyssä siitä huolimatta.

Vierailija
18/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasiovet kannattaa ottaa, ei kirjat pölyty, ja hyllyt näyttävät paljon paremmilta ovien kanssa. Mulla on ollut kaksi Billyä kymmenisen vuotta. Ovat aika heppoisia muutettaessa, ja joutuu pulttaamaan seinään kiinni, varsinkin kissataloudessa

19/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin suosituin. Eräs käytti sitä arkkuna isälleen .Oli ehkä toivonut näin käyvän. 

Vierailija
20/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjänä ovat kiikkerät, mutta täynnä kirjoja ihan tukevat vaikka ei olisi edes kiinni seinässä. Ei notku hyllyt vaikka on kirjoja paljon. Hinta-laatusuhde siis erinomainen! Ainoa vaan että ei ole kovin syvä, esim mapit ei siis mahdu, tavallisille kirjoille toimii ja ei vie paljoa tilaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi