Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä mua alkoi itkettää tuo poikansa hylkäämän mummon kirje iltiksessä

Vierailija
14.06.2013 |

luin iltiksestä mummin kirjeen ja kyllä mua kävi sääliksi se niin kovasti. hän on istunut perheensä kanssa syömässä 8 vuotta sitten ja poikansa mielestä puhunut liian kovaäänisesti (vanhuttaan tai innostuksissaan tai jtn) ja tästä poika on suuttunut, ajanut mummon pois ja ollut nyt 8  vuotta välit katkaistuna.

tunsin surua ja tunsin, kuinka yksinäiseksi ja hylätyksi hänen täytyy tuntea itsensä. vanhukset ovat usein vaikeita ja eivät aina ymmärrä kaikkea ympärillään tapahtuvaa, taikka eivät erota enää hienosäätöä ihmisten kanssa.

mutta on aivan tavattoman julmaa pojalta hylätä äitinsä , ja  erottaa tämä vielä lapsenlapsistaan.

minua säälitti todella, kun luin mummin kirjeestä että katselee yhden lapsen kuvaa usein, eikä ole edes nuorempien kuvia saanut itselleen.

voihan se olla että mummi on äitinä ollessaan ollut luonnevikainen kotityrannu, josta aikuiset lapset kärsii ja toistaa vanhoja traumoja edelleen. mutta silloin pitäisi mummille se suoraan kertoa, muutama ulkopuolinen kuuntelemassa, niin ei mene vanhan jankkaamiseksi.

jos asia on  niinkuin mummi kirjoittaa,niin todella julmaa toimintaa pojalta, ja miniä tietysti siinä komppaamassa.

säälittää niin kovin, kuinka paljon noita hylättyjä ja yksinjätettyjä vanhuksia oikein on?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli kyllä vähän sellainen kuva, että tosiaan on jotain muutakin takana kuin vain joku pieni "kovaa puhuminen".

Veikkaan, että mummo on ollut tosi ilkeää sorttia ja puhellut aina mitä sattuu. Siitä sitten kerran poika saanut vihdoin tarpeekseen...

Mutta tosiaan eihän tuota tiedä mitä oikeasti on tapahtunut. Vaikea vain uskoa, että joku kovaa puhuminen aiheuttaisi tuollaisen.

Vierailija
2/8 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mummit eivät ole vastaanottavia, vaikka heille kertoisikin muutaman tosiasian elämästä. Mä olisin jättänyt äitini ajat sitten itekseen, mutta hän on mummona kuitenkin onnistunut paremmin kuin äitinä.. vaikka mummollekin pitää toisinaan sanoa, että mikä on oikein ja mikä ei. 60 v eikä vielä aina ymmärrä oikeata ja väärää ja kummalla puolella lakia kuuluu olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vain mietin, koska veljeni kilahtaa lopullisesti isääni. Meillä kauempana asuvilla on vähemmän ongelmia, mutta lähellä asuva veljeni: Isä mm. lupailee, joo kyllä se poika tulee hakemaan sut sieltä 300 km päästä ensi sunnuntaina, ja ilmoittaa tämän veljelle sitten vasta kun on jo luvannut. Onhan tuo minun puhelinnumeroanikin antanut ihmisille, vaikka numeroni on salainen - syitä salaisuuteen en erittele tässä. Isä osaa antaa vieraille itsestään paljon miellyttävämmän kuvan kuin mitä hän oikeasti on. Meille lapsille kiukuttelee ja esittää kohtuuttomia vaatimuksia, tyyliin kyllä hänen pitää päästä vuorikiipeilemään (liioilteltu esimerkki), vaikka liikuntakyky on huono ja tarvitsee vähintään kepin, yleensä rollaattorin. 

Vierailija
4/8 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sarjaa kuin että naapurin iso musta koira puri minun Tusse-chihua vaikka se ei tehny yhtään mitään

Vierailija
5/8 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 21:01"]

Minä vain mietin, koska veljeni kilahtaa lopullisesti isääni. Meillä kauempana asuvilla on vähemmän ongelmia, mutta lähellä asuva veljeni: Isä mm. lupailee, joo kyllä se poika tulee hakemaan sut sieltä 300 km päästä ensi sunnuntaina, ja ilmoittaa tämän veljelle sitten vasta kun on jo luvannut. Onhan tuo minun puhelinnumeroanikin antanut ihmisille, vaikka numeroni on salainen - syitä salaisuuteen en erittele tässä. Isä osaa antaa vieraille itsestään paljon miellyttävämmän kuvan kuin mitä hän oikeasti on. Meille lapsille kiukuttelee ja esittää kohtuuttomia vaatimuksia, tyyliin kyllä hänen pitää päästä vuorikiipeilemään (liioilteltu esimerkki), vaikka liikuntakyky on huono ja tarvitsee vähintään kepin, yleensä rollaattorin. 

[/quote]

Lisätään vielä, että sinne "vuorille" hänen pitäisi päästä ihan yksin. 

Vierailija
6/8 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tajunnut, miten ilkeitä ja mahdottomia tapauksia jotkut vanhukset voivat olla, ennen kuin olen läheltä seurannut erästä tapausta. Nyt voin vain sanoa, että ymmärrän niitä, jotka jossain tilanteessa haluavat pitää tiettyä etäisyyttä vanhempiinsa.
On niin helppo arvostella ulkopuolelta, jos ei ole kuullut toisen osapuolen näkemystä asiasta.

Vierailija
7/8 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeahan tuosta on mitään sanoa, kun ei ole kuullut toista osapuolta. Kukaan tervejärkinen ei katkaise välejä vain sen vuoksi, että toinen puhuu kovaa. Itse olen katkaissut välit molempiin vanhempiini ja voisin kuvitella oman äitini marttyyrimäisesti kitisemässä juuri tuohon sävyyn. Meillä tosin taustalla oli se, että vanhempani ovat alkoholisoituneet pahasti ja käytös sekä häiriköinti ihan sen mukaista. Voin todella sanoa, että kaikki yritettiin, mutta lopulta vaihtoehtoa Ei ollut. 

Vierailija
8/8 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aivan varmaa ettei kukaan hylkää pelkästään tuollaisen takia. Roskapuhetta ja marttyyrin ulinaa, minkä luulisi kenen tahansa tajuavan. En tosin edes tiedä mistä tarinasta puhut, eikä liiemmin kiinnostakaan, mutta on aivan varmaa että taustalla on muutakin, ja varmasti paljonkin muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi