Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuntoutustuen saaminen mielenterveydelliseen sairauteen, kokemuksia

Vierailija
23.07.2020 |

Hei! Sairauspäivärahan päättyminen häämöttää ja työkykyinen en ole missään määrin. Hyvä, että jaksan jonkin pikkujutun päivittäin tehdä, mutta yritys on kyllä kova.

Seuraavana haussa on kai sitten kuntoutustuki. Nyt kiinnostaakin oletteko sellaista saaneet mielenterveydellisistä syistä.

Taustasta sen verran, että olen työtön, mutta tehnyt samalla osa-aikatyötä. Pitkä stressitila räjähti käsiin ja diagnoosina kahdensuuntaisen mielialahäiriön vakavan masennuksen jakso. Lisäksi yleistynyt ahdistushäiriö. Että tällaisella mennään.

Edelleen ihan loppu ja fyysisesti tuli ilmeisesti myös stressiperusteinen ylikunto. Voi kuullostaa oudolta, että päädyin tähän pisteeseen, mutta kyse ei ole sinänsä osa-aikatyöstä tulleesta massiivisesta burn outista, vaan tosi pitkäaikaisesti ylikuormitustilasta ja kun tämä kahdensuuntainen on, niin sairausvaihe lähtee valitettavasti päälle :(

Oletteko tällaisella diagnoosilla, tai suunilleen, saaneet kuntoutustukea? Kuinka pitkän?

Lisäksi mietin sitäkin, että voinkohan sairaslomalla ollessani irtisanoutua työstäni. Tämä mietityttää koska olen TE-toimiston asiakas ts. työtön työnhakija. Voinko saada karenssin jos irtisanoudun nyt saikun aikana? Tästä jos kokemusta, niin kertokaa. Ainakin toivon, että jos kuntoutustukea ei lääkäri jostain syystä näe tarpeellisena, että en joudu työkyvyttömänä takaisin osa-aikatyöhöni suoraan sanoen sössimään ja odottamaan koska TE-toimisto pakottaa kokopäivätyöhön, kun olen aivan itsarin partaalla tässä. Ei kai niin voi lääkäri toimia, no onneksi on psykiatrista kyse.

Kiitos teille kommenteista.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla